Lotnicze cargo w Niemczech na plusie
Port Lotniczy Lipsk/Halle po raz kolejny odnotował wzrost przeładunków cargo. Ubiegły rok zakończył z wynikiem 1.238.343 ton, co oznacza wzrost o 1,2 proc. w stosunku do roku poprzedniego.
Port Lotniczy Lipsk/Halle po raz kolejny odnotował wzrost przeładunków cargo. Ubiegły rok zakończył z wynikiem 1.238.343 ton, co oznacza wzrost o 1,2 proc. w stosunku do roku poprzedniego.
Zgodnie z zapowiedzią Ministerstwa Aktywów Państwowych podjęto działania, których celem jest odblokowanie zapasów węgla i umożliwienie kopalniom pracy bez przestojów. Rozwiązaniem jest magazyn rezerw węgla energetycznego.
W nowym inkubatorze innowacji C.H. Robinson będą opracowywane, testowane i skalowane nowatorskie koncepcje w zakresie logistyki i łańcucha dostaw, które będzie można wykorzystać w praktycznych rozwiązaniach dla klientów firmy i przewoźników. Inkubator będzie działać w biurach w: Minneapolis, Chicago, Dolinie Krzemowej i Warszawie.
Kończy się właśnie budowa piątej hali Europejskiego Centrum Logistyki i Rozwoju ILS w Zakroczymiu. Na początku roku zostanie oddana do użytku nowa część obiektu o powierzchni 22 000 m kw. Po zakończeniu inwestycji obszar magazynów w Centrum ILS Zakroczym osiągnie 67 000 m kw., czyli wielkość porównywalną do powierzchni 9 boisk piłkarskich.
Do zatwierdzenia pakietu mobilności, czyli nowych niekorzystnych dla polskich przedsiębiorców zmian w prawie transportowym, pozostały dwa główne kroki. Środowisko przewoźników czeka jeszcze na pierwsze czytanie w Radzie UE i drugie czytanie w Parlamencie Europejskim. Jeśli nic niespodziewanego nie wydarzy się w Brukseli, to w pierwszej połowie 2020 roku prace nad unijnymi przepisami dla przewoźników będą zakończone. Jak przygotować się na wejście w życie kłopotliwej dyrektywy?
Powołana przez GS1 Polska grupa robocza opracowała w 2019 r. nowy model danych, zgodny z potrzebami polskiego rynku. W efekcie poprawiła się jakość danych produktowych, wpływając na zmiany w zakresie obsługi procesów sprzedaży oraz bezpieczeństwa - zarówno dostawców, pośredników, jak i sieci handlowych.
70% uprawnionych pracowników zatrudnionych w Polsce przez operatora logistycznego DACHSER przystąpiło do Pracowniczego Programu Emerytalnego (PPE). Pracodawca troszczy się o bezpieczną przyszłość swoich pracowników oraz ich rodzin i w całości pokrywa składkę w ramach PPE.
Panattoni rozbudowuje infrastrukturę logistyczną w północno-wschodniej Polsce. Deweloper wynajął w 100 proc. Panattoni Park Białystok I i zapowiada budowę drugiego centrum dystrybucyjnego w sercu Podlasia. Jeszcze w tym roku, w ramach Panattoni Park Białystok II, powstanie 35 000 m kw. powierzchni.