Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

AKTUALNOŚCI: wieści z GS1

ECR Polska i GS1 Polska opracowują standard e-etykiety na potrzeby rozporządzenia UE 1169

Z danych firmy Euromonitor International wynika, że Polacy w 2013 roku wydadzą na zakupy spożywcze w Internecie ponad 515 mln zł, o 16 proc. więcej niż w roku 2012. W najbliższych latach przewidywana przez analityków dynamika wzrostu może jeszcze bardziej przyspieszyć i osiągnąć poziom 1,1 mld zł w roku 2017. W Polsce działa około 300 internetowych sklepów spożywczych, a ich liczba z pewnością będzie rosła. FMCG należy obecnie do najszybciej rosnących kategorii e-handlu.

SuperDrob SA stosuje standardy GS1

Pracując w branży spożywczej spółka SuperDrob SA stanęła przed koniecznością wprowadzenia standardu oznakowania produktu, tak aby informacje o pochodzeniu, ilości, wadze czy dacie przydatności do spożycia były czytelne dla wszystkich w całym łańcuchu dostaw, od producenta, poprzez przewoźnika, dystrybutora aż do detalisty zarówno w Polsce jak i zagranicą.

Co oznaczają cyfry na kodzie kreskowym?

Jednym z przewodnich tematów, poruszonych w andrzejkowym wydaniu popularnego śniadaniowego programu Dzień Dobry TVN były kody kreskowe. Pracownicy Instytutu Logistyki i Magazynowania odpowiadali na szereg pytań dotyczących kodów oraz ich zastosowań. Cieszy nas niezmiernie zainteresowanie mediów ważnym elementem współczesnego handlu. Zapraszamy do obejrzenia materiału wideo.

Wiarygodne dane o produktach w sieci - ponad 270 tys. produktów w Internecie dostępnych przez telefon komórkowy

Już ponad 270 tys. produktów można przeglądać w Internecie lub za pomocą telefonu komórkowego w ramach projektu PRODUKTY W SIECI. Celem projektu jest udostępnianie referencyjnej i wiarygodnej bazy danych podstawowych produktów, ich opisów oraz relacji zachodzącymi między numerem kodu kreskowego a danymi o okodowanych towarach. Szybki dostęp do rzetelnej i aktualnej informacji o produktach zwiększa zaufanie konsumentów i wspiera ich decyzje zakupowe.

1WorldSync stał się największym operatorem usług katalogowych GDSN na świecie

Przedstawiciele GS1 USA oraz GS1 Niemcy ostatecznie podpisali umowę o utworzeniu Joint Venture, w wyniku czego połączone zostają dwa największe katalogi GDSN tj. 1Sync oraz SA2 Worldsync. Powstała w ten sposób spółka pod nazwą 1WorldSync nadal będzie dostarczać rozwiązania pomocne przedsiębiorstwom w sprawnej dystrybucji kompletnych danych produktowych na całym świecie.

1WorldSync to połączenie najlepszych doświadczeń GDSN obu firm. Już teraz 1WorldSync obsługuje ponad 15.000 dostawców i sieci handlowych w 40 krajach, a do swojej strategii wpisał również synchronizację danych nie tylko na poziomie B2B, ale także B2C.

Więcej informacji na stronie: www.1worldsync.com

Ekosystem GS1 - klucz do strategii w Internecie i aplikacjach mobilnych

Internet, smartfony i sieci społecznościowe sprzyjają budowie innowacyjnych form współpracy firm i ich klientów. Dzięki nowym technologiom także opakowanie produktu, oprócz znanych dotąd funkcji informacyjnych, może otwierać markom handlowym i konsumentom drzwi do trwałej relacji w wirtualnej rzeczywistości.

Comarch S.A. Partnerem Strategicznym GS1 Polska

Firma Comarch została Partnerem Strategicznym organizacji GS1 Polska. Współpraca obejmuje szereg działań zmierzających do udoskonalania i promocji rozwiązań służących do optymalizacji procesów biznesowych w przedsiębiorstwach. Jednym z obszarów jest rozwój funkcjonalności Comarch EDI – połączenie etykiety logistycznej zgodnej ze standardami GS1 z dokumentem awizo wysyłki (DESADV), który jest obecnie wymieniany przez wiele firm na rynku.

GS1 działa na rzecz branży farmaceutycznej - Krajowa Baza Produktów Ochrony Zdrowia

Nasi Czytelnicy uzyskali już znaczącą porcję informacji na temat wykorzystania kodów kreskowych i dokumentów elektronicznych, aby przyniosły one możliwie największe korzyści firmie, która je stosuje dla własnych potrzeb oraz w całym łańcuchu dostaw. W zakresie wspomagania przez organizację krajową firm z poszczególnych branż we wdrażaniu tych usprawniających rozwiązań, jest też branża farmaceutyczna. Działająca na przykład w latach 2002 - 2004, w ramach organizacji krajowej GS1 Polska, Grupa Robocza Farmacja Polska wypracowała zasady stosowania kodów kreskowych GS1 na opakowaniach detalicznych, zbiorczych i logistycznych, według dobrych praktyk, w tym podając:

Subskrybuj to źródło RSS