Transport wraca do równowagi - Raport INELO i E-100
Dane systemu telematycznego GBOX oraz sieci E-100 wykazują stopniowy wzrost ruchu floty przewoźników drogowych.
- 0
- Kategoria: Raporty i analizy
Dane systemu telematycznego GBOX oraz sieci E-100 wykazują stopniowy wzrost ruchu floty przewoźników drogowych.
W czasie, gdy wiele firm odczuwa straty spowodowane ograniczeniami w związku z pandemią koronawirusa, rynek kurierski kwitnie, choć jego zadłużenie na koniec maja wyniosło 25,5 mln zł - wskazuje najnowszy raport Krajowego Rejestru Długów. Większość tej kwoty byłaby możliwa do spłacenia, gdyby wszyscy dłużnicy uregulowali swoje rachunki wystawione za dostarczenie przesyłek.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad systematycznie analizuje ruch drogowy. Epidemia koronawirusa spowodowała duży spadek ruchu pojazdów osobowych, ale sukcesywnie znoszone ograniczenia przyczyniły się do wzrostu natężenia ruchu, co wskazują dane z maja 2020 r. Ruch pojazdów ciężarowych, które mogły się swobodnie przemieszczać, utrzymuje się przez cały czas na wysokim poziomie.
Pandemia koronawirusa spowodowała recesję w gospodarce i ogromne straty w branży lotniczej, która była zmuszona zawiesić większość lotów. Linie lotnicze na całym świecie wystąpiły o wsparcie sięgające około 90 mld USD. Większość z państw zdecyduje się na jej udzielenie, bowiem koszty przeznaczone na wsparcie przewoźników lotniczych będą mimo wszystko niższe niż straty spowodowane odmową pomocy temu sektorowi. Zespół Doradców Gospodarczych TOR opracował raport "Linie lotnicze. Pomoc publiczna w czasie pandemii", w którym przygląda się sytuacji, w jakiej znalazł się sektor lotniczy na skutek epidemii koronawirusa.
Dane z najnowszego raportu Transport&Environment "Can electric cars beat the COVID crunch?" pokazują, że w ubiegłym roku inwestycje w produkcję pojazdów elektrycznych i baterii samochodowych w Europie wyniosły 60 mld euro, czyli 19 razy więcej niż w 2018 roku.
Epidemia spowodowała mniejszą mobilność. 70 proc. kierowców uważa, że przełożyło się to na poprawę bezpieczeństwa na drogach. Tylko 5 proc. twierdzi, że jest wręcz przeciwnie. Jak jest naprawdę, sprawdziła firma SW Research na zlecenie AlcoSense Laboratories. Okazuje się, że wyniki badania nie są optymistyczne.
W ubiegłym miesiącu zarejestrowano 992 pojazdy użytkowe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t. To aż o 68% mniej niż w roku poprzednim.
Eksperci z Polskiego Instytutu Ekonomicznego oraz Ministerstwa Infrastruktury opracowali raport "Autonomiczny Transport Przyszłości". Dokument wskazuje na najważniejsze składniki nowej wizji transportu w świetle dynamicznych zmian w branży transportowej oraz rozwoju technologii.