Zaloguj się

AKTUALNOŚCI: logistyka

Naukowcy Łukasiewicza opracują inteligentne opakowanie zwrotne dla zakupów przez Internet i nie tylko

Rozpoczęły się już pierwsze prace nad projektem e-pack, którego celem jest opracowanie kompleksowego ekosystemu inteligentnych opakowań zwrotnych. Opakowania zwrotne mogą zrewolucjonizować nowoczesną logistykę, zapewniając najlepszą ochronę, dostęp do kompleksowej informacji o przesyłce oraz minimalizując ślad węglowy całego procesu logistycznego.

LPP rozwija swoją sieć logistyczną

W styczniu 2021 roku LPP rozpocznie budowę centrum dystrybucyjnego na terenie gminy Brześć Kujawski. Inwestycja o wartości około 200 mln zł jest jednym z kluczowych projektów polskiego producenta odzieży w zakresie wzmacniania i rozwoju logistyki. Prace budowlane potrwają do końca przyszłego roku, a uruchomienie centrum planowane jest na pierwszy kwartał 2022 roku. W początkowej fazie funkcjonowania obiektu firma przewiduje zatrudnienie 500 pracowników. Docelowo planowane jest utworzenie 1000 miejsc pracy.

Dlaczego firmy oddają logistykę w ręce operatorów?

Dekady temu większość dużych firm produkcyjnych posiadała wewnętrzne działy logistyki oraz własną flotę pojazdów transportowych. Obecnie, gdy o przewadze konkurencyjnej decyduje każdy szczegół, a biznes staje się bardziej cyfrowy, coraz mniej przedsiębiorstw jest w stanie udźwignąć ciężar samodzielnego zarządzania łańcuchem dostaw. Decyzja o częściowym, a tym bardziej pełnym outsourcingu logistyki bywa dla przedsiębiorstwa trudna. Trudność polega na tym, że konsekwencje outsourcingu wymuszają zmianę dotychczasowego modelu działania przedsiębiorcy, a wybór partnera logistycznego obarczony jest ryzykiem. Jednak jak pokazuje doświadczenie, korzyści płynących z outsourcingu jest więcej i dlatego wiele firm chcących skupić się na swojej działalności podstawowej z niego korzysta.

Panattoni Park Opole z kolejnym najemcą

Panattoni Park Opole to nowy punkt na mapie powierzchni magazynowych oferowanych przez Panattoni w województwie opolskim, w południowo-zachodniej Polsce. Park będzie docelowo składał się z dwóch budynków o łącznej powierzchni 38 500 m kw. Powstaje w granicach miasta, tuż przy autostradzie A4 - w połowie drogi pomiędzy Katowicami i Wrocławiem - będącej także częścią międzynarodowego korytarza komunikacyjnego Drezno - Kijów.

Trzy scenariusze przyszłości logistyki w raporcie "Logistyka 2040"

Świat, w którym wszechobecna technologia rozwiązała wszystkie bieżące problemy, świat zerowego wzrostu lub świat bez wystarczającej współpracy międzynarodowej. Oto scenariusze przyszłości nakreślone w raporcie "Logistyka 2040" opublikowanym przez FM Logistic CE przy współpracy z ekspertami z firmy 4CF. Raport zachęca do dyskusji związanej z rozważaniami na temat przyszłości logistyki i jej roli w gospodarce Europy na przestrzeni najbliższych dwudziestu lat.

Subskrybuj to źródło RSS