Analiza wyników własnych badań ILiM i opracowań przedstawionych w raporcie Elektroniczna Gospodarka w Polsce - Raport 2006 oraz obserwowane zmiany w poziomie wykorzystania narzędzi elektronicznej wymiany danych w codziennym życiu Polaków, w gospodarce i administracji publicznej oraz regulacje prawne transakcji elektronicznych wskazują na to, że Polska nie pozostaje w tyle, jeśli chodzi o świadome uczestniczenie w światowej gospodarce. Internet stwarza nowe sytuacje w globalnym systemie komunikowania, dzięki połączeniu technologii informatycznych z telekomunikacyjnymi. Rewolucjonizuje funkcjonowanie komputerów oraz innych środków masowego przekazu. Obecnie każdy użytkownik Internetu, niezależnie od tego, czy jest osobą prywatną czy przedsiębiorcą, może być nie tylko odbiorcą, ale również nadawcą treści multimedialnych. Tworzą się mniej lub bardziej wyspecjalizowane grupy użytkowników Sieci, skupiające wokół siebie miłośników poszczególnych technologii. Raport jest najlepszym, kompletnym źródłem wiedzy dla wszystkich zainteresowanych problematyką e-gospodarki, a jego lektura przyczyni się do pogłębienia wiedzy o potencjale naszego kraju w tej kwestii oraz o potrzebach rozwojowych. Tym bardziej, że Polska w 2005 roku była poligonem wielu ważnych i istotnych dla branży wydarzeń, które zostały zauważone i docenione także poza granicami. Obowiązkowa pozycja dla wszystkich zainteresowanych e-commerce, bankowością elektroniczną, e-learningiem i zmianami w przepisach prawnych.
Wstęp
Część A Streszczenie raportu o stanie e-gospodarki w Polsce w 2006 roku
Część B Analiza rynku i obszarów zastosowań e-gospodarki w Polsce
B1. Społeczeństwo informacyjne
B1.1. Profil polskiego użytkownika Internetu
B1.1.1. Wyposażenie gospodarstw domowych w sprzęt ICT
B1.1.2. Miejsce korzystania z komputera i Internetu
B1.1.3. Częstotliwość korzystania z komputera i Internetu
B1.1.4. Cel korzystania z Internetu
B1.2. Infrastruktura i technologia
B1.3. E-zakupy
B1.3.1. Wartość zakupów dokonanych w Internecie
B1.3.2. Internauci najaktywniej kupujący w sieci
B1.3.3. Najpopularniejsze zakupy internetowe
B1.3.4. Bariery i kłopoty związane z zakupami online
B1.4. E-finanse
B1.5. E-zdrowie
B1.6. E-learning
B1.7. Edukacja informatyczna
B1.7.1. Umiejętność korzystania z komputera
B1.7.2. Umiejętność korzystania z Internetu
B1.7.3. Udział w szkoleniach informatycznych
B1.7.4. Metody zdobywania umiejętności informatycznych
B1.8. Podsumowanie – kierunki i bariery rozwoju Internetu wśród obywateli
B2. E-biznes
B2.1. Rynek B2B
B2.1.1. Przedsiębiorstwa B2B – infrastruktura, technologia i bezpieczeństwo
B2.1.2. Wykorzystanie narzędzi elektronicznej gospodarki przez przedsiębiorstwa
B2.1.3. Podsumowanie