Zaloguj się

WIEDZA

Restrukturyzacja wierzytelności jako forma zarządzania przedsiębiorstwem. Analiza wybranych instrumentów prawnych. Część pierwsza

Współczesny obrót wierzytelnościami handlowymi dysponuje całą gamą instrumentów inkorporowanych do prawa wprost z praktyki życia gospodarczego. Umowy mające za przedmiot obrót wierzytelnościami odgrywają znaczącą rolę w procesie zarządzania przedsiębiorstwem. Mogą generować zyski dla przedsiębiorstwa, wpływać na jego zdolności produkcyjne, jak również być instrumentem zapobiegającym utracie płynności finansowej przez przedsiębiorstwo. Do najczęściej wykorzystywanych konstrukcji prawnych, służących zarządzaniu wierzytelnościami oraz ich restrukturyzacji należą forfaiting i faktoring oraz dyskonto weksli. Elementem uzupełniającym jest cesja wierzytelności.

Przepływ informacji organizacji wirtualnej

Rozwój technologii teleinformatycznych spowodował pojawienie się nowych form organizacji przedsiębiorstw. Charakteryzują się one większą elastycznością, rozproszeniem i zorientowaniem na zadania. Powstanie organizacji wirtualnych jest wynikiem ewolucji oraz pojawiania się coraz to nowych bodźców rynkowych i technologicznych. Dzięki ich pełnemu wykorzystaniu umożliwiają podejmowanie coraz bardziej złożonych wyzwań zaspokajających potrzeby rynku.

Zarządzanie procesem komunikacji intergrupowej w służbie zdrowia

Prawidłowe funkcjonowanie szpitala w sposób istotny powiązany jest z aspektami makroekonomicznymi oraz wewnętrzną organizacją służby zdrowia. Kreowanie procesu komunikacji jest wymogiem prawidłowego funkcjonowania jednostki organizacyjnej. Oczywiście na konkurencyjność przedsiębiorstwa oprócz jakości realizowanych zadań przez pracowników wpływ mają również inne czynniki mające swoje źródło w otoczeniu wewnętrznym, czy też zewnętrznym. Jednakże podstawą zarządzania jest proces komunikacji, który pośredniczy w realizacji zadań dotyczących planowania, organizowania, motywowania oraz kontrolowania. Dlatego autor podjął się zdiagnozowaniu czynników wpływających na jakość komunikacji w zakładach opieki zdrowotnej (zoz) do których zalicza się wiele różnorodnych jednostek.

Społeczno-ekonomiczne uwarunkowania innowacyjności przedsiębiorstw w Polsce - analiza regionalna

Innowacyjność uważana jest za istotny czynnik mający wpływ na konkurencyjność przedsiębiorstw. Przez innowacyjność firm należy rozumieć ich zdolność do tworzenia i wdrażania innowacji oraz rzeczywistą umiejętność przedsiębiorstwa do wprowadzania nowych i zmodernizowanych wyrobów, nowych lub zmienionych procesów technologicznych lub organizacyjno-technicznych.

Budowa systemu pomiarowego do efektywnego zarządzania organizacją

Dokonywanie pomiarów to jedna z ważniejszych czynności efektywnego zarządzania organizacją. Celem jest monitorowanie wyników organizacji [3, s. 186]. Pomiar wyników to proces ilościowego określania skuteczności i efektywności podejmowanych działań [8, s. 1298]. Natomiast instrumentem, który regularnie wspiera proces pomiaru wyników w organizacji jest system pomiaru wyników. Systemy pomiaru wyników w organizacji wykorzystywane są na potrzeby efektywnego zarządzania organizacją w różnym zakresie. Ich ostateczny kształt, złożoność i wielowymiarowość uzależnione są od rodzaju organizacji oraz od jej indywidualnych potrzeb w zakresie monitorowania określonych wielkości pomiarowych. Równie wielką rolę w tym względzie odgrywają zmieniające się uwarunkowania zewnętrzne organizacji. W efekcie zauważyć można pewną ewolucję dokonującą się w systemach pomiarowych budowanych do efektywnego zarządzania organizacją. Rosnące zainteresowanie systemami pomiaru wyników zaobserwować można już w połowie lat 80-tych XX wieku, kiedy to zauważono rosnące zapotrzebowanie przedsiębiorstw na sterowanie procesami produkcyjnymi. Zrozumiano wówczas, że dla konkurencyjności przedsiębiorstwa na rynku, przy ciągle zmieniającym się otoczeniu, wymagane jest stałe monitorowanie i rozumienie wyników organizacji. Początkowe systemy charakteryzowały się prostotą, jednostronnym, statycznym ujęciem oraz odzwierciedlały głównie zdarzenia przeszłe (ujęcie ex post).

Marketingowe aspekty procesów innowacyjnych z punktu widzenia sfery nauki

We współczesnych stosunkach gospodarczych kategoria określana jako rynek innowacji jest obecna od niedawna, ale większość firm posiada już świadomość konieczności nieustannego doskonalenia własnego asortymentu, m.in. poprzez projektowanie nowych produktów i usług, modernizację procesów technologicznych, zmiany marketingowe i organizacyjne czy wręcz wdrażanie różnego typu innowacji.

3D w przedsiębiorstwach produkcyjnych z rejonu Podbeskidzia

Postęp techniczny, rozwój systemów informatycznych spowodował duże zmiany na rynku sprzedaży wyrobów i usług. W ramach wciąż rosnących wymagań klientów konieczna staje się indywidualizacja ofert, które muszą być dopasowane do zmieniających się wymagań odbiorców. Wymusza to zwłaszcza wśród producentów podjecie działań, które pozwolą na skrócenie do minimum czasu i kosztów projektowania procesów produkcyjnych. Kluczem w rozwoju innowacyjnej produkcji jest umiejętność zastosowania podczas projektowania nowoczesnych technologii informatycznych, czego przykładem może być rozwój techniki laserowej tj. skanerów 3D.

Zaangażowany pracownik - wyzwaniem dla współczesnego zarządzania zasobami ludzkimi

W chwili obecnej nikt nie kwestionuje znaczenia zasobów ludzkich w działalności przedsiębiorstwa. Podkreśla się ich wpływ na pozycję konkurencyjną, uzyskiwane wyniki, a w konsekwencji na sukces lub porażkę podmiotu gospodarującego. Pracownicy są wielką wartością każdego przedsiębiorstwa. Jednak samo posiadanie odpowiedniej liczby personelu, nawet o odpowiednich kwalifikacjach nie wystarcza.

Analiza efektywności funduszy obligacji w czasie bessy

Pogłębiający się kryzys w roku 2011 uwidocznił wiele, negatywnych zjawisk wynikających z obecnego stanu rozwoju rynków finansowych na świecie. Problemy strefy euro, widmo jej rozpadu i ciągłe obniżki ratingów krajów europejskich spowodowały spadek zaufania na rynkach obligacji. Znalazło to swoje odzwierciedlenie również na rynku TFI. Kluczowym elementem staje się więc szybka identyfikacja obszarów inwestycji obarczonych największym i najmniejszym ryzykiem wahań cen czynników rynkowych. Celem analizy jest ocena efektywności polskich funduszy obligacji w roku 2011.
Subskrybuj to źródło RSS