Zaloguj się

WIEDZA

Sea Basing Logistics w operacjach połączonych na morzu koncepcja i potencjał.

Postępująca globalizacja w obszarze polityki, gospodarki, problemów społecznych i etnicznych skutkuje tym, iż współczesne konflikty zbrojne coraz rzadziej są spowodowane napięciami lokalnymi czy też regionalnymi, natomiast mają bardziej złożony, globalny charakter. Potencjalne strony konfliktu realizują swoje cele z dala od własnych granic, co powoduje konieczność przemieszczania sił na teatr działań oraz organizacji efektywnego łańcucha zaopatrzenia, które zapewniają zdolność nie tylko do rozwinięcia operacyjnego lub taktycznego, ale także do kontynuacji działań, ewakuacji sprzętu i rotacji personelu. Parametry obszaru operacji połączonych, takie jak obszar operacji, czas prowadzenia działań oraz charakter operacji, definiują zapotrzebowanie na potencjał logistyczny.

Logistyka bezpieczeństwa pożarowego jednostek pływających

W niniejszym artykule pod pojęciem statku rozumie się zbiór obiektów pływających nie będących jednostkami pływającymi Marynarki Wojennej RP, ze szczególnym uwzględnieniem morskich jednostek transportowych, rybackich oraz specjalnych. Zgodnie z ogólną definicją, statek morski to konstrukcja pływająca przeznaczona do żeglugi zarówno po wodach morskich, jak i innych z nimi połączonych, zdolnych do wykonywania celów, do których została zbudowana.

Usługa „szyta na miarę” na przykładzie firmy BIPROTRANS

Nie ma takiego pojęcia jak standardowa usługa. Każda usługa może być różnie postrzegana przez klientów, ponieważ każdy z nich ma odmienne potrzeby. Dlatego też, pomiędzy stronami musi występować bliska współpraca. Brak takiej współpracy powoduje utrudnienia w opracowywaniu należytej oferty, a tym samym spełnieniu oczekiwań klientów. Niezwykle istotną sprawą jest wybór cech wyróżniających, które powinny spełniać poniższe kryteria2: znaczenie - cecha wyróżniająca jest szczególnie istotna w przypadku dostatecznie dużego rynku, rozpoznawalność - cecha wyróżniająca daje wyraźną przewagę nad innymi dostępnymi ofertami, komunikatywność - cechę wyróżniającą można zakomunikować w sposób prosty lub bardzo mocno ją podkreślić. wyższość - cechy wyróżniającej nie można łatwo skopiować, dostępność - wybrany segment klientów będzie gotowy zapłacić za tę cechę i będzie go na to stać.

Opakowania i pojemniki do transportu ładunków stałych pomiędzy okrętami na morzu

Uzupełnianie zapasów podczas przejścia morzem (Underway Replenishment), realizowane jako wsparcie działań sił bojowych wyznaczonych do wykonania zadań operacyjnych, pozwala zespołom okrętów bojowych na pozostawanie na morzu przez okres dłuższy niż określony ich autonomicznością. Obejmuje ono uzupełnianie zapasów paliwa okrętowego i innych ładunków płynnych oraz materiałów takich jak rakiety, różnego rodzaju amunicja, żywność, części zamienne, tzw. lekki fracht morski, itp. zwanych ogólnie ładunkami stałymi. Przekazywanie na okręt zaopatrywany zapasów realizowane może być metodami poziomymi i pionowymi zarówno w ruchu jak i w dryfie.

Kilka refleksji historycznych o ekonomicznych uwarunkowaniach tworzenia i rozwoju sił morskich w Polsce po 1918 roku

Historia Polskiej Marynarki Wojennej to jedna z tych dziedzin wiedzy, której obszar jest naznaczony piętnem emocji, mitologii, marzeń, nieuzasadnionych roszczeń, a w konsekwencji wielkiego rozczarowania, że tak naprawdę powstał rodzaj sił zbrojnych niedoceniany, pomijany przez miarodajne czynniki wojskowe, a może po prostu, nikomu niepotrzebny.

Zasady znakowania amunicji chemicznej z okresu II wojny światowej

Masowe użycie w walce bojowych środków trujących miało miejsce po raz pierwszy w okresie I wojny światowej. Przyniosło ono z jednej strony wiele strat wśród walczących stron, z drugiej zaś wykazało, że broń chemiczna - jako nowy cechuje się znacznie większą efektywnością w rażeniu siły żywej od broni strzeleckiej, artylerii i lotnictwa. Państwa uczestniczące w wojnie, jeszcze w trakcie walk, rozpoczęły na wielką skalę produkcję bojowych środków trujących, składową broni chemicznej, która pod koniec 1918 roku osiągnęła znaczące rozmiary.

Wpływ wdrażania nowoczesnych rozwiązań w terminalu kontenerowym na podwyższenie efektywności obsługi kontenerów w porcie szczecińskim

Wstęp Światowy transport kontenerów drogami wodnymi i lądowymi zyskał miano najpopularniejszej formy przemieszczania ładunków. Fakt ciągłego zapotrzebowania na tego rodzaju przewozy wskazuje, że zalecane jest inwestowanie w terminale kontenerowe. Istnieją realne przesłanki wzrostu znaczenia polskich portów morskich na arenie międzynarodowej przede wszystkim poprzez regularnie zwiększający się potencjał przeładunkowy i obsługę coraz większej liczby kontenerów.

Method of calculation of vibrating characteristics technical system

When the movement of vessels of mixed navigation (river-sea), there are situations associated with a sharp change in the depth of the channel in which the impact effect on the propulsion system leads to a change in the state of the control object. On the river shoals and shallows of the water jet impact effect on the screw creates an effect that leads to the longitudinal and transverse vibrations of ship structures and elements. Sometimes the external pressures on the propulsion system may lead to partial or complete failure of the system, that is to bring the ship in an emergency condition.

Tendencje rozwojowe elektrowni na barkach pływających

Budowa elektrowni na barkach pływających zasadniczo zaczęła się pod koniec lat 80-tych XX wieku, choć jedna z pierwszych konstrukcji zbudowana została w 1940 roku na Filipinach przez wojska amerykańskie. Energię do napędu prądnicy wytwarzano w turbinie parowej. Elektrownia na barce „Impedance” po wielu modernizacjach pracuje do dnia dzisiejszego. Możliwość podłączenia do lądowej sieci energetycznej elektrowni mobilnej, w tym znajdującej się przy brzegu lub w niewielkiej odległości od brzegu, pozwala wspomagać lądową sieć energetyczną oraz stanowić jej rezerwowe lub awaryjne zasilanie.
Subskrybuj to źródło RSS