Zaloguj się

WIEDZA

Mobilny system automatycznego pomiaru własności akustycznych dużych obiektów

Procedury pomiarów akustycznych nie zostały dotąd zautomatyzowane. Szczególnie w średnich i dużych pomieszczeniach wymagają dużego nakładu pracy i czasu, co wprost przekłada się na wzrost kosztów ich realizacji. Ponadto, stosowane obecnie techniki pomiarów, polegające na ustawianiu w wybranych punktach statywu z mikrofonem, dają informacje jedynie o małym wycinku pola akustycznego w badanym pomieszczeniu, na których podstawie trudno jest w wiarygodny sposób weryfikować wyniki modeli obliczeniowych. Artykuł zawiera opis powstającego mobilnego systemu pomiarowego dla zastosowań do pomiarów wielkości związanych z akustyką wnętrz dużych obiektów takich jak poczekalnie dworcowe, hale odpraw lotnisk, hale sportowe czy sale koncertowe.

Simulation of ship management in preparation of professionals for inland navigation

Increased movement of cargo and passenger ships requires increased demands on the leaders of vessels, their qualifications and professional skills. Qualified leader of river vessels must develop their theoretical knowledge and practical experience of several years to handle the various sections of the shipping route. As an effective alternative appears to use the simulator motion of the vessel for the purpose of training and career development of practical skills leaders vessels, which would simulate navigation in all conditions and all seasons.

Projekt EOROINTERLOCKING

W referacie na przykładzie modułu przejazdowego (ang. Level crossing) zaproponowano modelowanie funkcjonalności Euro-Interlocking’u. Jednocześnie zaprezentowano odmienne podejście do problemu tworzenia opisu europejskiego systemu zależnościowego. Dla prezentowanego modelu przedstawiono proces jego opracowania rozpoczynający się od specyfikacji na poziomie podstawowych funkcjonalności, przez budowę struktury hierarchicznej całego modułu aż po wykorzystanie modelu do badań.

Development of container terminals in north-west region of russia

Container terminals are developed very fast in North-West region of Russia. Transport strategy of the main city of the region has been developed in 2007. However decisions of the strategy should be developed further. Research in the field of container transportation have to be performed. In the article questions of transportlogistics complex operation and possibilities of it’s improvement are shown.

Concept of logistic support module for marine task forces

The specificity of naval forces provide the continuity of logistic support of both the naval bases and in the joint operations area located at open sea. Logistical support of naval forces, therefore, includes a coastal support (ashore support) and on the sea (afloat support). The afloat support is realized by the ships of logistical support, universal supplies ships, tankers, medical support ships and floating repair ships. The ashore support is realized through a forward and advanced support system. The article presents the concept of the logistics module, which allows comprehensive logistic support for naval task forces operating at a long distance from their shore bases.

Doskonalenie łańcucha dostaw hurtowni farmaceutycznej

Artykuł składa się z trzech części. W pierwszej autorzy wyjaśniają, powołując się na model Poiriera, czym jest doskonalenie łańcucha dostaw, przedstawiając je jako ciągły proces usprawnień, pozwalający przechodzić na wyższe szczebla integracji łańcucha. W części drugiej zawarto charakterystykę farmaceutycznego łańcucha dostaw w Polsce. Wskazano tu również potencjalne opcje doskonalenia łańcucha. W części trzeciej zawarto analizę farmaceutycznych sieci dystrybucji oraz przedstawiono wytyczne do sformułowania modelu optymalizacyjnego wspomagającego planowanie tras dostaw leków.

Logistyka morska jako obszar logistyki stosowanej

Logistyka morska jest relatywnie nowym pojęciem, utworzonym w rezultacie zastosowania logistycznych idei, koncepcji, metod i narzędzi zarządzanie logistycznego w transporcie morskim, szczególnie w lądowo-morskich łańcuchach dostaw. Łańcuchy te są realizowane w wielośrodowiskowych warunkach, wynikających ze szczególnej i złożonej natury operacji zachodzących miedzy punktem pochodzenia towaru i punktem ostatecznej dostawy. Wielośrodowiskowość operacji wynika ze szczególnych struktur przestrzennych i czasowych modelowych rozwiązań lądowo-morskich łańcuchów dostaw, obejmując transport lądowy przed i po transporcie morskim oraz transport morski. Transport morski jest powszechnie uznany jako najbardziej złożona i skomplikowana gałąź transportu międzynarodowego. Wdrożenie logistyki morskiej do przygotowania, realizacji i zarządzania lądowo-morskich łańcuchów dostaw pozwala na podwyższenie konkurencyjności kompleksowych usług logistycznych na rynkach międzynarodowych, a szczególnie pod względem jakości, kosztów i szans wobec innych rozwiązań możliwych w transporcie międzynarodowym. Artykuł jest autorską koncepcja logistyki morskiej, przyjmuje lądowo-morski łańcuch dostaw jako specyficzny obszar logistyki stosowanej.
Subskrybuj to źródło RSS