Zaloguj się

WIEDZA

Przyczyny incydentów i wypadków lotniczych w latach 2003-2009

Jednym z czynników określających stan bezpieczeństwa lotów cywilnych w Polsce jest liczba i przyczyny zdarzeń lotniczych. Ryzyko w transporcie (szczególnie lotniczym i kolejowym) jest tradycyjnie utożsamiane z wypadkami, które przynoszą dużą liczbę ofiar śmiertelnych i wielkie straty finansowe. W publikacji opisano analizę stanu bezpieczeństwa wykonaną na podstawie sprawozdań ze zdarzeń w lotnictwie cywilnym Polski w latach 2003-2009. Polskie prawo lotnicze ze względów praktycznych zawęziło liczbę kategorii zdarzeń do trzech: wypadek, incydent lotniczy i poważny incydent lotniczy.

Analiza protokołu sirf binary

W artykule przeprowadzono analizę dekodowanych binarnych danych pomiarowych rejestrowanych przez urządzenia wyposażone w moduły GNSS typu SiRFStarIII. Urządzenia mają możliwość pracy z użyciem zaawansowanego protokołu SiRF Binary, dlatego możliwe jest uzyskanie dostępu do rozbudowanych wiadomości formatu oraz parametrów odbiornika nawigacyjnego GNSS. W celu sprawdzenia możliwości wykorzystania danych pomiarowych uzyskiwanych za pomocą protokołu SiRF na potrzeby artykułu przeprowadzono testowy jednoczesny pomiar z wykorzystaniem trzech odbiorników nawigacyjnych GNSS. Odbiorniki rejestrowały jednocześnie wyniki pomiarów na referencyjnym punkcie osnowy sytuacyjnej, którego współrzędne są znane.

Logistyczne zarządzanie informacją o towarach w dystrybucji

W sieciach dystrybucyjnych występuje potrzeba szybkiego i elastycznego reagowania na zmiany cen produktów. Dotyczy to firm których działalność mocno zależy od kursu złotego, wahań na rynkach giełdowych. Ponadto dotyczy to akcji promocyjnych itp. Przeprowadzenie zmian cen w systemie komputerowym jest bardzo proste jednak chodzi o to by klient na półce, pracownik w sklepie w systemie kasowym miał te same ceny. Problem jest szerszy i dotyczy innych informacji prezentowanych w sklepie np. daty przydatności do spożycia lub jeszcze nie prezentowanych z uwagi na koszt tego procesu. W referacie przedstawiono obecnie znaną technikę korzystania ze znaczników RFID jak również wykorzystywania techniki podczerwieni.

Aktywna redukcja drgań wirującej łopaty za pomocą elementów piezoelektrycznych

W pracy tej została przeanalizowana możliwość aktywnego tłumienia drgań w łopatach wirników. Aktywnym elementem tłumiącym jest element piezoelektryczny. Jako model łopat wirników wybrana została belka wspornikowa. W pierwszej części pracy przedstawiono analizę wpływu obrotu na drgania belki. W drugiej części przedstawiono wyniki symulacji numerycznych przedstawiających wpływ położenia i długości elementu piezoelektrycznego na amplitudę drgań. Przedstawiono także analizę wyników.

Główne przyczyny wypadków w transporcie towarów niebezpiecznych w latach 2007 - 2008

Streszczenie: Towary niebezpieczne to takie materiały i przedmioty, których przewóz jest zabroniony, zgodny z Europejską Umową do międzynarodowego przewozu towarów niebezpiecznych - ADR, zwolniony z ADR. Codziennie po polskich drogach przewożone są substancje niebezpieczne, groźne dla zdrowia i życia człowieka oraz otoczenia. Ze względu na znaczny ich udział w przewozach towarów, istnieje duże prawdopodobieństwo wypadku z udziałem tego typu substancji. W referacie omówiono ogólny schemat powstawania wypadków drogowych oraz główne przyczyny wypadków z udziałem towarów niebezpiecznych. Analizę przyczyn wypadków przedstawiono w oparciu o statystyki z Komendy Głównej Policji.

Regulatory impact analysis - tool for better regulation

Quality of regulatory and legislative environment is essential to the overall competitiveness of the economy and may be an accelerator or holding back the development of business, innovations and economic growth.In the process of regulation is therefore important to implement methods for better regulation, such as RIA.

Intermodalność w łańcuchach dostaw - jak przezwyciężyć bariery rynku

Podatność transportowa ładunków ma decydujący wpływ na wybór gałęzi transportu, którą dany ładunek zostanie przewieziony. Każdą z gałęzi transportu można scharakteryzować pewnymi cechami, które wpływają na różnorodność grup ładunków możliwych do przewozu oraz mogą decydować o preferowaniu pewnych ich rodzajów. Kolej, a głównie przewozy intermodalne realizowane z wykorzystaniem kolei, umożliwia przewóz największej gamy ładunków, choć z przyczyn obiektywnych i subiektywnych nie wszystkie z nich przewozi. Jednocześnie promocja transportu intermodalnego ma ogromne znaczenie dla zwiększenia poziomu realizacji przewozów bardziej przyjaznych dla środowiska.

A risk model for assessing the ship sinkability in uncertain conditions

Abstract: The paper concerns the ship safety in damaged conditions. The existing methods of safety assessment of ships in damaged conditions are devoted to design and are very difficult to apply in operational conditions. A method based on the risk and safety assessment of ships in damaged conditions is briefly presented in the paper. The level of risk is the measure of safety. The method applies the ship performance approach together with the risk assessment. The risk analysis is based on application of the matrix type risk model. The risk model enables to take into account the uncertainties connected with the possible scenarios of an accident consisting of combinations of the hazards, intermediate events, additional events (releases) and consequences.
Subskrybuj to źródło RSS