Zaloguj się

WIEDZA

Wyznaczanie warunków czasowych funkcjonowania algorytmów sterowania adaptacyjnego

Artykuł opisuje problematykę wyznaczania warunków czasowych dla algorytmów sterowania adaptacyjnego. Opisano w nim aktualny stan wiedzy w zakresie wyznaczania warunków czasowych. Opis został oparty na analizie ok. 300 projektów sygnalizacji świetlnych z terenu całej Polski. Następnie sklasyfikowano warunki czasowe najczęściej występujące w algorytmach sterowania. Opisano również praktyczną metodę wyznaczania wybranych warunków czasowych. Artykuł określa także kierunki dalszych badań w zakresie wyznaczania tych warunków.

Wykorzystanie systemu racelogic video vbox w badaniach nowego zestawu pojazdów

W ramach projektu badawczego rozwojowego N R 10-0006-04/2008 prowadzono badania nowego zestawu pojazdów PIMR. W badaniach na lotnisku Bednary, k. Poznania sprawdzano bezpieczeństwo jazdy i precyzję prowadzenia zestawu drogowego złożonego z samochodu Mitsubishi L200 i naczepy GN2000 typu gęsia szyja, kategorii O, którą wyposażono w nowy układ hamulcowy PIMR-EBS oraz nowy typ sprzęgu kulowego.

Uwarunkowania ekonomiczne drogowych przewozów nienormatywnych w polsce

Artykuł przedstawia uwarunkowania ekonomiczne przewozów nienormatywnych w Polsce w świetle nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym regulującej przewóz ładunków. Zbadano stan istniejący przepisów dotyczących wydawania zezwoleń i ich kosztów oraz planowane zmiany legislacyjne w tym zakresie (podmioty wydające zezwolenia, kategorie, koszty). Przeprowadzono symulację kosztów zezwoleń na podstawie wyznaczonych tras przejazdu oraz różnych przekroczeń dopuszczalnego nacisku na osie a także przekroczeń dotyczących wymiarów pojazdów. Dodatkowo przeanalizowano pozostałe koszty związane z usługami przewozu ładunków nienormatywnych w Polsce. Autorzy sformułowali szereg wniosków mających na celu zwiększenie efektywności drogowych przewozów nienormatywnych w Polsce.

Modelowanie zależności czasowych w systemach produkcyjnych

W artykule skupiono się na omówieniu podstawowych zależności czasowych w obszarze funkcjonowania systemu produkcyjnego. Zdefiniowano relacje powstające pomiędzy efektywną, ciągłą realizacją zadania eksploatacji a logistyką. Omówiono podstawowe opóźnienia czasowe oraz na wybranym przykładzie systemu produkcyjnego pokazano możliwości oceny wybranych parametrów czasowych.

Zasada "głębokiej obrony" a zarządzanie bezpieczeństwem transportu

W referacie przedstawiono koncepcję wykorzystania „filozofii głębokiej obrony” (Defence-in-Depth-Philosophy, DDP) w zarządzaniu bezpieczeństwem transportu. Chodzi o zaprojektowanie takich wielokrotnych barier (zapór) bezpieczeństwa, że naruszenie którejkolwiek z nich jest wykrywane na lokalnym poziomie zabezpieczenia systemu - a więc wcześnie, co ma kluczowe znaczenie dla redukcji ryzyka wypadków transportowych i redukcji potencjalnych strat.

Minimalizacja wpływu zakłóceń elektromagnetycznych oddziaływujących na system sterowania personal rapid transit

System Personal Rapid Transit eksploatowany jest w różnych warunkach otaczającego go środowiska elektromagnetycznego. Występujące na rozległym obszarze „kolejowym” zaburzenia elektromagnetyczne zamierzone lub niezamierzone /stacjonarne lub ruchome/ mogą być przyczyną zakłócenia systemu sterowania PRT. System sterowania odpowiada za bezpieczeństwo transportu PRT - proces przemieszczania ludzi i/ lub ładunków. Zakłócenie podstawowych funkcji systemu sterowania może być przyczyną wystąpienia zagrożeń życia i zdrowia ludzi. Niniejszy referat przedstawia sposoby minimalizacji wpływu zakłóceń elektromagnetycznych na system sterowania PRT.

Obróbka laserowa powłok molibdenowych nanoszonych obróbką elektroiskrową

W pracy zajęto się określeniem wpływu przetapiania laserowego na właściwości eksploatacyjne powłok nanoszonych elektroiskrowo. Ocenę właściwości eksploatacyjnych powłok przed i po naświetlaniu laserowym przeprowadzono na podstawie testów odporności na zużycie ścierne oraz przyczepności. Badania przeprowadzono wykorzystując Mo jako materiał powłokowy (anody) nakładane elektroiskrowo na próbki ze stali C (katody), a następnie przetapiane wiązką laserową. Do nanoszenia powłok elektroiskrowych użyto urządzenie produkcji bułgarskiej, model ELFA-541. Obróbkę laserową nałożonych powłok elektroiskrowych wykonano laserem Nd:YAG, model BLS 720.

Wpływ zasilania silnika perkins 1104c bioetanolem na przebieg procesu wtrysku i podstawowe parametry rozpylania

W referacie przedstawiono wyniki badań przebiegu procesu wtrysku i rozpylania paliwa na krople w silniku PERKINS-1104C pracującym wg zewnętrznej charakterystyki prędkościowej, zasilanego: bioetanolem oraz paliwem węglowodorowym, niskosiarkowym olejem napędowym EKODIESEL PLUS 50B. Pomiary wykonano na stanowisku hamownianym wyposażonym w system pomiarów wielkości szybkozmiennych. Wykazano, że rodzaj paliwa o różnych właściwościach fizykochemicznych ma istotny wpływ na proces wtrysku i rozpylania paliwa. Analiza eksperymentalnie sporządzonych wykresów ciśnienia paliwa w przewodzie wtryskowym i wzniosów iglicy wtryskiwacza umożliwia wyznaczenie: prędkości wypływu paliwa z rozpylacza oraz rozpad strugi paliwa na krople.
Subskrybuj to źródło RSS