Zaloguj się

WIEDZA

Możliwości wykorzystania metod wibroakustycznych w procesie oceny własności eksploatacyjnych tramwaju

Największą wadą pojazdów szynowych jest ich znaczne oddziaływanie na środowisko poprzez generowanie drgań i hałasu w czasie jazdy. Dynamiczne procesy zachodzące przy kontakcie kołoszyna w połączeniu ze strukturalnym oddziaływaniem pudła pojazdu składa się na szeroko rozumianą aktywność wibroakustyczna pojazdu. W artykule przedstawiono przekrój zagadnień związanych z analizą i wykorzystaniem wibroakustyki do oceny własności eksploatacyjnych tramwajów. Zilustrowano przykładami możliwości pozyskania i wykorzystani informacji diagnostycznej o pojeździe i infrastrukturze jaką niesie sygnał wibroakustyczny generowany przez lekki pojazd szynowy typu tramwaj.

Monitoring produktów rolnych w magazynach zbożowych

Bezpieczeństwo konsumenta stało się jedną z najważniejszych i priorytetowych kwestii w zarządzaniu łańcuchem dostaw produktów rolnych. Mimo największych starań czynionych przez uczestników łańcucha, nie można niestety całkowicie wykluczyć ryzyka związanego z zagrożeniem bezpieczeństwa żywności. Istnieje jednak możliwość identyfikacji źródeł takiego ryzyka na przykład w wybranym regionie, gospodarstwie rolnym czy w grupie na przykład hodowców.

Wykorzystanie sztucznych sieci neuronowych do analizy warunków użytkowania pojazdu oraz rozruchu silnika spalinowego

Niniejszy artykuł prezentuje wyniki analizy danych uzyskanych w trakcie badań przebiegowych pojazdu dostawczego, przeprowadzonej przy pomocy sztucznych sieci neuronowych. Celem analizy było określenie związków pomiędzy warunkami użytkowania pojazdu a parametrami rozruchu jego silnika spalinowego. Sieci neuronowe wykorzystano również do próby klasyfikacji rozruchów silnika o zapłonie samoczynnym na podstawie kryterium temperatury rozruchu.

Zasada charakteryzacji w modelowaniu zarządzania ryzykiem w procesach logistycznych

VA. Gorbatova, znanej dotąd w teorii automatów, do modelowania zagadnień praktycznych w naukach o zarządzaniu. Potrzeba poszukiwania nowego sposobu modelowania, parametryzacji powstała podczas prowadzenia badań nad nowym obszarem badawczym w obrębie omawianej dyscypliny naukowej powstałego na styku trzech kategorii: zarządzania procesami logistycznymi, zarządzania wartością dodaną, zarządzania ryzykiem, w postaci aksjologicznego wymiaru zarządzania ryzykiem procesów logistycznych. W publikacji uwagę skoncentrowano na praktycznym przykładzie ilustrującym podstawy budowy modelu (AWZRPL) według zasad algebry logiki wyrażonych za pomocą modyfikacji zasady charakteryzacji V.A. Gorbatowa.

Model transportu łamanego węgla do elektrowni opole

Referat podejmuje problem organizacji transportu łamanego kolejowo - wodnego węgla w korytarzu Odrzańskiej Drogi Wodnej. Model transportu szerzej przestawia relację Śląsk Elektrownia Opole. W opracowaniu uwzględniono zapotrzebowanie na flotę i koszty transportu w różnych wariantach transportu. Rozpatrywano hipotetyczne zapotrzebowanie Elektrowni Opole na węgiel z uwzględnieniem już realizowanych przewozów (w innych relacjach). Model transportu obejmuje szczegółowe aspekty transportu z uwzględnieniem m. in. rozbudowy portu w Opolu, zaawansowaną dyspozyturą i koniecznością stworzenia harmonogramu przewozów w całym korytarzu transportowym.

Obliczenia symulacyjne dla różnych obciążeń statycznych wzmocnionej nawierzchni kolejowej

Streszczenie: W artykule przedstawiono analizę rozkładów naprężeń i odkształceń dla przeprowadzonych symulacji obciążeń kolejowej nawierzchni wzmocnionej za pomocą geosiatki i sklejonej żywicą poliuretanową. Obliczenia symulacyjne miały na celu przybliżenie własności wytrzymałościowych proponowanego wzmocnienia nawierzchni kolejowej przy różnych obciążeniach.
Subskrybuj to źródło RSS