Zaloguj się

WIEDZA

Autonomiczna platforma mobilna do realizacji transportu międzyoperacyjnego - projekt wstępny

Podsystem transportowy pełni ważną rolę w systemie produkcyjnym. W pracy zaprezentowano projekt wstępny trzykołowej, zasilanej akumulatorowo, autonomicznej platformy mobilnej służącej do realizacji zadań transportowych. Platforma jest napędzana silnikiem elektrycznym prądu stałego. Ponadto została wyposażona w laserowe systemy bezpieczeństwa i nawigacji. Platforma może samodzielnie realizować zadania transportowe bądź pełnić rolę ciągnika. System sterowania umożliwia pracę ręczną i automatyczną.

Dostępność transportowa Polski Wschodniej w kontekście budowy spójności przestrzennej UE

Postępujący proces integracji europejskiej, którego jednym z przejawów jest poszerzanie terytorialne UE w wyniku przyjmowania nowych państw członkowskich, ujawnił ogromne różnice w poziomie rozwoju społeczno-gospodarczego pomiędzy państwami i regionami w obrębie ugrupowania integracyjnego szcze gól nie po ostat nich ak ce sjach w 2004 oraz w 2007 roku. Wynikają one zarówno z uwarunkowań gospodarczych, jak i z położenia terytorialnego regionów, które określa się jako centralne lub peryferyjne w odniesieniu do UE jako całości, do obszaru danego kraju lub w odnie sie niu do re gio nu je śli do ty czy peryferyjności jednostek lokalnych.

Wymagania konstrukcyjne i eksploatacyjne do budowy świec do zapłonu cng

Podjęta tematyka w ma na celu pokazanie wszystkich istotnych zmian w procesie spalania powietrza i gazu ziemnego w porównaniu do spalania mieszanki powietrza i benzyny w silniku. Mieszanka powietrza z CNG stwarza gorsze warunki do przeskoku iskry, z powodu większej oporności niż mieszanka powietrza z benzyną. Ponadto mieszanka powietrza z CNG spala się wolniej, co wiąże się z dużo wyższymi temperaturami w komorze spalania, co znacznie obniża trwałość świecy zapłonowej.

Ekonometryczne modelowanie gospodarki rybackiej dla celów logistyki i zarządzania. Nowe równania empiryczne

Anna Jankowska-Kłapkowska w pracy proponuje wyodrębnienie trzech następujących etapów ekologizacji systemów gospodarczych: 1.rozwój zrównoważony ekologicznie - oznaczający rozwój gospodarki w kierunku równowagi ekonomicznej przy jednoczesnej realizacji warunków pozwalających systemowi przyrodniczemu na zachowanie równowagi ekologicznej, 2.ekorozwój, czyli rozwój systemu gospodarczego, który spełniając wymóg równowagi ekologicznej nastawiony jest jednocześnie na zwiększenie efektywności gospodarowania samym środowiskiem przyrodniczym we wszystkich jego funkcjach, a więc dąży między innymi: do zwiększenia adaptacyjności środowiska przyrodniczego do zmieniających się warunków pozaprzyrodniczych, do zmieniających się w sposób naturalny warunków środowiskowych, rozszerzenia możliwości substytucji pomiędzy poszczególnymi funkcjami środowiska i jego komponentami oraz długookresowej efektywności wykorzystania poszczególnych zasobów środowiska, 3.trwały rozwój (sustainable development) jako kierunek ekologizacji systemu gospodarczego, w którym przyjmowane trajektorie przechodzenia od istniejącego do następnego poziomu równowagi ekonomicznej opierają się na synchronizacji czasowej zmian dokonujących się w środowisku przyrodniczym, czyli utrwalają w długich przedziałach czasu równowagę ekologiczną i minimalizują sprzeczności pomiędzy obciążeniami i korzyściami bieżących i przyszłych pokoleń.

Badanie przyczyn przybywania oleju w silnikach nowej generacji o zapłonie samoczynnym

W samochodach osobowych z silnikami o zapłonie samoczynnym z bezpośrednim wtryskiem paliwa, zaobserwowano niepokojące zjawisko „przybywania oleju w silniku” (przedostawanie się paliwa do oleju silnikowego). Dotyczy to pojazdów z silnikami spełniającymi normy spalin począwszy od EUIV. Dotychczas sytuacja była odwrotna. Wraz z czasem eksploatacji, oleju ubywało, a wartość maksymalnego zużycia na 1000 km była podana przez producenta pojazdu.

Wybrane aspekty procesu podejmowania decyzji

W referacie przedstawiono kluczowe elementy istotne przy podejmowaniu decyzji w budownictwie. Przedstawiono strukturę procesu decyzyjnego (od sformułowania problemu do wyboru optymalnego rozwiązania) oraz omówiono etapy postępowania. Zaprezentowano wybrane sytuacje decyzyjne oraz główne czynniki, jakie wpływają na decyzje eksperta - decydenta.
Subskrybuj to źródło RSS