Zaloguj się

WIEDZA

Procesowej, Materiałowej i Fizyki Stosowanej Politechnika Częstochowska,

Sformułowanie odpowiedniej polityki obsługi klienta, który zapewnia maksymalizację zadowolenia odbiorców musi odpowiadać realnym potrzebom klientów i być oparte na wiarygodnych informacjach o oczekiwaniach ze strony nabywców. W prezentowanym referacie przedstawiono wyniki badań ankietowych poziomu satysfakcji klienta, przeprowadzonych przez przedsiębiorstwo hutnicze.

Analiza niezawodności transportu łamanego na przykładzie korytarza transportowego odrzańskiej drogi wodnej

Korytarz transportowy Odrzańskiej Drogi Wodnej umożliwia przeplatanie się transportu kolejowego i wodnego. Punktem wyjścia dla rozważań zawartych w referacie stała się możliwość rozbudowy Elektrowni Opole. Zwiększenie zapotrzebowania na węgiel, a co za tym idzie zwiększenie jego dostaw może niekorzystnie wpłynąć na terminowość dostaw koleją. Z tego powodu rozważane jest zbudowanie nabrzeża umożliwiającego odbiór węgla od strony wody. Planując utworzenie nowych relacji transportowych, celowe jest m. in. określenie niezawodności systemu. W referacie przedstawiono propozycję modelu transportu łamanego wodno-kolejowego, na przykładzie korytarza transportowego Odrzańskiej Drogi Wodnej, ze wskazaniem portów przeładunkowych. Skupiono się na niezawodności systemu transportu, wskazując na najistotniejsze czynniki wpływające na terminowość i realizację dostaw.

Badanie i ocena wpływu skuteczności realizowanych napraw na niezawodność i efektywność działania systemu transportowego

Systemy transportowe, a w szczególności środki transportu w nich eksploatowane, są źródłem różnego rodzaju zagrożeń: życia i zdrowia ludzi oraz degradacji środowiska naturalnego. Czynniki eksploatacyjne oddziałujące na elementy obiektów technicznych wywołują niekorzystne zmiany wartości istotnych cech elementów powodując ich uszkodzenia. Wśród czynników wymuszających można wyróżnić czynniki wynikające z niewłaściwego działania człowieka oraz wynikające z oddziaływań otoczenia na obiekty techniczne. Uszkodzenia są zdarzeniami, które mają istotny wpływ na obniżanie niezawodności i efektywności działania pojazdów. W opracowaniu, uszkodzenie zdefiniowano jako przekroczenie dopuszczalnych wartości granicznych przez istotne cechy opisujące obiekt techniczny. Na podstawie zrealizowanych badań eksploatacyjnych, dotyczących chwil wystąpienia uszkodzeń stwierdzono, że zbiór uszkodzeń można podzielić na podzbiory uszkodzeń pierwotnych oraz wtórnych. Wyniki badań wykazały, że przyczyną powstawania uszkodzeń wtórnych są, z reguły, niewłaściwie realizowane naprawy uszkodzeń pierwotnych. Uszkodzenia pierwotne są niezależne od siebie i występują w sposób losowy. Uszkodzenia wtórne natomiast są zależne od siebie, ponieważ ich występowanie jest uwarunkowane wcześniejszym wystąpieniem uszkodzenia pierwotnego i skutkiem niewłaściwej jego naprawy lub niewłaściwej naprawy kolejnego uszkodzenia wtórnego.

Próba analizy kierunków zmian w organizacji pasażerskich kolejowych przewozów regionalnych w województwie zachodniopomorskim

W artykule podjęto próbę analizy zmian w systemie organizacji pasażerskich kolejowych przewozów regionalnych w województwie zachodniopomorskim w kontekście procesu usamorządowienia spółki Przewozy Regionalne oraz zmian prawnych na poziomie Unii Europejskiej oraz krajowym. Pogarszająca się sytuacja finansowa przewoźnika oraz wynikające z tego zagrożenie dla ciągłości świadczenia usług o charakterze służby publicznej, powoduje konieczność poszukiwania przez samorządy nowych form organizacji przewozów kolejowych w regionach. Jednym z rozwiązań może być utworzenie spółkiprzewoźnika z udziałem samorządu województwa świadczącego usługi pasażerskich kolejowych przewozów regionalnych.

Dynamika kabli i rur instalowanych na dnie morza

Praca jest poświęcona modelowaniu procesu instalacji elementów do transportu zasobów naturalnych (na przykład ropy lub gazu) przy użyciu rurociągów umieszczonych na dnie morza. Model może być również adoptowany do obliczeń dotyczących instalacji kabli (elektrycznych lub komunikacyjnych). Zbudowano model matematyczny urządzenia, którego podstawowymi elementami są jednostka pływająca i opis jej ruchu oraz rurociąg/kabel, których podatność (w wyniki instalacji podlegają dużym odkształceniom) uwzględniono dzięki użyciu metody elementów skończonych. Opracowano autorskie oprogramowanie, które umożliwia przeprowadzanie obliczeń trzema typowymi metodami instalowania rurociągów: bębnową, J-lay oraz S-lay. Zaprezentowano wyniki przykładowych eksperymentów numerycznych wykonanych dla układu stosującego metodę J-lay.

Teoria i praktyka przepływu materiałów

Artykuł stanowi rozważania na temat logistyki, jako dziedziny wiedzy zajmującej się przepływem materiałów. Opracowanie rozpoczyna się od przedstawienia filozoficznych podstaw nauki, w tym nauki o materiałach. Nauka o materiałach jest chyba najbardziej zdolna do łączenia intuicji z logiką, teorii z praktyką, piękna z użytecznością i mikroświata atomu z makroświatem konstrukcji. Następnie autorzy koncentrują się na przedstawieniu najważniejszych aspektów odnoszących się do przepływu materiałów. Artykuł kończy się próbą połączenia nauki i inżynierii, czyli teorii i praktyki w odniesieniu do zarządzania przepływem materiałów.

Czynniki wpływające na jakość wytwarzania technologią elektrodrążenia

Obróbka elektroerozyjna to kluczowa technologia, wykorzystywana przy produkcji narzędzi, form, wykrojników, dotycząca obróbki materiałów ze stali narzędziowych. Technologia elektrodrążenia pozwala na wytwarzanie elementów z bardzo dużą dokładnością oraz gładkością powierzchni. Jednak niewłaściwie zaprojektowany proces, źle dobrane parametry mogą pogorszyć jakość powierzchni, a tym samym właściwości eksploatacyjne wyrobu. W pracy zwrócono uwagę na te elementy procesu, które mogą wpływać na jakość powierzchni obrabianego materiału.

Application of neural networks into automatic visual diagnostic of railway wooden sleepers

Abstract: The paper presents the system composing of neural network and image processing procedures being able to classify wooden sleepers on the basis of their image. Image processing procedures extract salient features of sleeper that are further used by neural network in classification process. The system performance was checked on 100 images of good sleeper and 100 images of bad sleeper. System classification rate was equal to 84% for images not taking part in learning process, and 95% for images taking part in learning process.

Badanie cech mechanicznych na próbkach z rur stalowych w płaszczu ochronnym po procesie korozji

W pracy przedstawiono wyniki badań eksperymentalnych cech mechanicznych na próbkach z rur stalowych o średnicach 15 mm i 18 mm. Są one stosowane najczęściej jako przewody w instalacjach. Na zewnętrzną ich powierzchnię w zakładzie produkcji była nałożona warstwa ochronna z polipropylenu. Rury te poddano procesowi korozji w laboratorium w dwóch następujących środowiskach agresywnych: w komorze mgły solnej, w roztworze wodnym kwasu siarkowego.
Po procesie korozji zdjęto z nich warstwę ochronną i przeprowadzono badania cech mechanicznych w maszynie wytrzymałościowej Instron 3382. W niniejszej pracy przedstawiono wyniki tych badań i ich analizę.

Subskrybuj to źródło RSS