Zaloguj się

WIEDZA

Preferencje pasażerów i struktura ruchu pasażerskiego

Celem niniejszego artykułu jest analiza struktury oraz wielkości ruchu pasażerskiego jak również identyfikacja motywów podróży i preferencji pasażerów podróżujących promami morskimi w relacjach pomiędzy Polską a Skandynawią. Podstawą analizy są dane statystyczne obrazujące wielkości ruchu pasażerskiego na w/w relacjach oraz wyniki badań ankietowych przeprowadzonych wśród pasażerów podróżujących na linii Świnoujście-Ystad.

Metodologia szacowania obsługiwalności i niezawodności systemu telematyki autostradowej w celu opracowania jego strategii eksploatacji

Streszczenie: W referacie zaprezentowano koncepcję wykorzystania metody analizy narażeń części (ang. Part Stress Analysis Prediction) wraz z metodą szacowania obsługiwalności systemu (ang. Maintainability Prediction) na przykładzie pętli przejazdowej będącej jednym z zasadniczych elementów systemu poboru opłat.

Aplikacja sirflogger

W artykule opisano autorską aplikację SiRFLogger która w połączeniu z modułem GPS typu SiRFStar III tworzy system pomiarowy. umożliwiający kontrolę chipu, rejestrowanie danych pomiarowych w formacie SiRF oraz ich dekodowanie do formatu CSV. Autorzy przedstawili problematykę związaną z obsługą protokołu binarnego SiRF. Następnie opisano platformę sprzętową wykorzystaną do testowania aplikacji oraz nakreślono metodykę zastosowaną przy pozyskiwaniu danych z urządzenia pomiarowego. Szczegółowo opisano aplikację logującą napisaną przez autorów: zwrócono uwagę na strukturę programu, jego funkcje, sposób działania oraz możliwości. Wnioski płynące z czynności przeprowadzonych przy tworzeniu i wykorzystywaniu aplikacji oraz możliwości wykorzystania aplikacji zawarto w ostatnim rozdziale artykułu.

Analiza rozwiązań zmienności stopnia sprężania w silniku o zapłonie iskrowym

W artykule omówione są przykłady prototypowych rozwiązań konstrukcyjnych umożliwiające zmienność stopnia sprężania, prezentowane przez wiodące firmy produkcyjne i ośrodki naukowo badawcze. Rozwiązania oparte są o konstrukcję tradycyjnego silnika spalinowego o zapłonie iskrowym. Przedstawione rozwiązania umożliwiają wprowadzenie zmienności stopnia sprężania jako dodatkowego parametru regulacyjnego, którego wartość może być zmieniana w czasie pracy silnika w szerokim zakresie obciążeń.

Zastosowanie techniki komputerowej w logistyce zarządzania mocą siłowni gazowca lng

Współczesne statki, w tym gazowce LNG nasycone są elektronicznymi urządzeniami, które mają wspomagać załogę w zarządzaniu siłownią okrętową. Rozwój techniki pozwolił zwiększyć liczbę zadań wchodzących w skład pojęcia „zarządzanie siłownią”, a do najważniejszych z nich należą: bezpieczeństwo i efektywność. Przez wiele lat jedynym priorytetem było szeroko pojęte bezpieczeństwo. Po osiągnięciu akceptowanego poziomu bezpieczeństwa osiąganego poprzez stosowanie rygorystycznego prawa, zaczęto zwracać uwagę na zwiększenie efektywności napędu statku. Specyfika zbiornikowców LNG charakteryzuje się tym, że do napędu tych statków używa się paliwa będącego ładunkiem.

Wirtualne systemy pomiarowo - diagnostyczne w aplikacjach transportu kolejowego

W pracy przedstawiono zasady tworzenia wirtualnych systemów pomiarowo diagnostycznych oraz pokazano autorskie aplikacje w środowisku VEE Pro zaprojektowane dla potrzeb transportu kolejowego. Zaprezentowano wirtualne systemy do diagnostyki testowej wad kontaktowo - naprężeniowych w szynach metodą laserową oraz do diagnostyki funkcjonalnej spokojności biegu pociągu opartej o pomiar wibracji. Wykazano zalety takich rozwiązań w porównaniu do tradycyjnych.

Analiza cepstralna w systemach rozpoznawania mówców

W prezentowanym referacie poruszono problematykę systemu rozpoznawania mówcy (ASR - ang. Automatic Speakers Recognition). Sygnał mowy w postaci pierwotnej charakteryzuje się dużą nadmiarowością, dlatego konieczna jest ekstrakcja specyficznych cech sygnału, za pomocą których możliwy będzie efektywny opis właściwości sygnał, ważnych z punktu widzenia rozpoznawania mówcy. Z tego względu parametryzacja sygnału w procesie rozpoznawania jest niezwykle istotna. Autorzy podjęli się próby wyboru optymalnego (najbardziej dyskryminującego) zestawu parametrów opisujących sygnału w oparciu o metody przetwarzania homomorficznego. Badania koncentrowały się przede wszystkim na ocenie użyteczności analizy cepstralnej sygnału mowy w systemach rozpoznawania na podstawie pozyskanych w postaci cyfrowej próbek głosu.

Cell-id based vehicle location accuracy - field tests report

Abstract: Monitoring of vehicle position and movement via positioning of communication devices inside those vehicles is one of many options to obtain data on stream of vehicles. This paper presents the results of accuracy analysis for the vehicle positioning within GSM network, via method based on cell identifier (Cell-Id location). The analysis takes different types of roads, such as: highways, motorways, trunk roads, voivodeship roads, large urban areas and smaller towns, into consideration. Data for the analysis has been collected during test drives.

Dobór optymalnego typu środków transportowych

W referacie przedstawiono analityczną metodę doboru optymalnego typu środków transportowych do wykonania zadania przewozowego określonego zasobu ze stałą intensywnością na ustaloną odległość. Jakość podjętej decyzji oceniana jest kosztem ponoszonym przez nabywcę usługi transportowej, przypadającym na jednostkę czasu. Założono zróżnicowanie stawek w zależności od ładowności środków transportowych przybliżając je pewną funkcją ciągłą, różniczkowalną, monotonicznie rosnącą i wklęsłą. Przyjęto, że stopień załadunku środków transportowych jest również optymalny z punktu widzenia kosztów ponoszonych przez zleceniodawcę. W wyniku przeprowadzonych rozważań otrzymano analityczną zależność kosztów od względnej ładowności środków transportowych i na tej podstawie podano metodę doboru optymalnego typu środka transportowego.

Oddziaływanie autobusów komunikacji miejskiej na ludzi w otoczeniu dalszym

Artykuł dotyczy analizy wpływu drgań wywołanych przejazdami autobusów komunikacji miejskiej na ludzi przebywających w budynkach, które są zlokalizowane wzdłuż linii komunikacyjnych. Dokonano charakterystyki problematyki oddziaływania drgań pojazdów na otoczenie dalsze. Następnie przedstawiono wybrane wyniki badań eksperymentalnych wpływu drgań autobusów oraz łącznych przejazdów środków transportu miejskiego. Otrzymane wartości drgań zestawiono z wartościami dopuszczalnymi określonymi w normie. Zamieszczono również ocenę potencjalnych skutków zdrowotnych powstałych w wyniku zarejestrowanych oddziaływań dynamicznych.
Subskrybuj to źródło RSS