Zaloguj się

WIEDZA

Problemy pokrycia mapami elektronicznymi niezbadanych rejonów morskich

Wymagania IMO i UKHO dotyczące posiadania map najdokładniejszych dla rodzaju zamierzonej podróży są jednoznaczne tylko w przypadku rejonów dobrze poznanych, zbadanych i udokumentowanych przez najbardziej wiarygodnych producentów map oficjalnych. Problem pojawia się, gdy rejon pływania nie jest pokryty mapami odpowiednimi do rodzaju żeglugi. Autor pracy proponuje kryteria oceny zabepieczenia nawigacyjnego podróży statku. Niedostatek map może być zastąpiony środkami techniczno-organizacyjnymi, odpowiednią znajomością warunków miejscowych (usługi pilotowe lub doświadczenie osobiste kapitana statku) i odpowiednio prowadzoną nawigacją powierzchniową.

Analiza możliwości poprawy komfortu podróżowania z zastosowaniem symulacji modelu wielobryłowego tramwaju

W ramach podjętych prac przeprowadzono szereg symulacyjnych analiz własności dynamicznych modelu wielobryłowego pięcioczłonowego tramwaju. Jako cel przyjęto redukcję wartości wskaźnika zdefiniowanego do oceny komfortu podróżowania. Sparametryzowany model umożliwił zmianę wybranych charakterystyk układu zawieszenia traktowanych jako zmienne decyzyjne zadania poprawy własności modelu. Wartości przyspieszeń drgań zarejestrowane podczas przejazdów z zadanymi prędkościami posłużyły do wyznaczenia wartości współczynnika komfortu. W pracy przedstawiono wyniki analizy wrażliwości wskaźnika komfortu oraz wyznaczone konfiguracje parametrów układu zawieszenia, dla których zaobserwowano redukcję przyspieszeń drgań.

Wykorzystanie teorii mapowania bpmn i servqual do oceny procesów logistycznych

Efektywne i właściwe zarządzanie procesami logistycznymi jest dzisiaj możliwe jedynie przy szerokim wykorzystaniu najnowszych standardów jakościowych, których rola w niekwestionowany sposób z każdym dniem staje się coraz ważniejsza. Z pomocą menedżerom przychodzi technika z całą paletą nowoczesnych narzędzi. Trzeba pamiętać jednak o tym, by wykorzystywać je z myślą o całej macierzy współzależności, by likwidując jedno zagrożenie, nie spotęgować drugiego. Artykuł prezentuje możliwości wykorzystania narzędzi informatycznych i metody jakościowej do oceny procesów logistycznych.

Propozycje wykorzystania parametrów aktywnych

W referacie sugeruje się szersze wykorzystanie pędników aktywnych do napędu tradycyjnych typów statków. Połączenie zwiększenia mocy przeznaczonej na napęd główny z zastosowaniem wieloelementowych układów napędowych podnosi istotnie zdolności manewrowe. Ma to decydujące znaczenie w sytuacji skrajnie złych warunków zewnętrznych i na akwenach o dużym natężeniu ruchu. Zastosowanie coraz nowocześniejszych środków technicznych ułatwiających podejmowanie decyzji w sytuacjach kolizyjnych winno iść w parze z możliwościami manewrowymi statków. Dodatkowym atutem powszechnego wykorzystywania pędników aktywnych jest unikanie sytuacji awaryjnych, związanych z utratą napędu głównego lub awaryjnych zatrzymań statku związanych ze stanami zaniku napięcia w sieci okrętowej.

W rzeczywistych warunkach ruchu miejskiego

W artykule przedstawiono rezultaty z badań emisji związków szkodliwych z silnika oraz zużycia paliwa pojazdu wyposażonego w układ Start/Stop w rzeczywistych warunkach ruchu miejskiego. Testy dla różnych typów przejazdów wykonywano na odcinkach kilkudziesięciu kilometrów w różnych warunkach drogowych. Do pomiarów stężenia związków toksycznych wykorzystano mobilny analizator do badań toksyczności SEMTECH DS firmy SENSORS. Analizator umożliwiał pomiar stężenia związków szkodliwych, mierząc jednocześnie masowe natężenie spalin. W efekcie otrzymanych wyników, określony został sens stosowania układów wyłączających silnik w warunkach ruchu miejskiego.

Prognozowanie wytrzymałości zmęczeniowej korbowodu silnika spalinowego

Praca dotyczy komputerowego modelowania i symulacji zjawiska zużycia zmęczeniowego korbowodu silnika spalinowego Honda D14A. Opracowano modele: fizyczny, matematyczny i komputerowy procesu zmęczenia. Do modelowania zastosowano przyrostowy, uaktualniony opis Lagrange’a oraz adekwatne miary przyrostów naprężeń i odkształceń. Symulacje komputerowe przeprowadzono w systemie ANSYS. Otrzymano wyniki stanu naprężeń zredukowanych, odkształceń zredukowanych, trwałości i współczynnika bezpieczeństwa. Prognozownie wytrzymałości zmęczeniowej korbowodu silnika spalinowego może się odbywać na drodze analiz otrzymanej krzywej Wöhlera.

Wpływ wdrożonego poziomu etcs na wzrost przepustowości linii kolejowych

Każda linia kolejowa posiada ograniczoną przepustowość. W celu jej określenia stosowane są powszechnie znane metody obliczeniowe. Jednakże wraz z rozwojem wyposażenia urządzeń sterowania ruchem i rozwojem technologicznym pojawia się problem zwiększenia przepustowości linii kolejowych. W referacie zaprezentowano wpływ zastosowania różnych konfiguracji aplikacji ETCS na przepustowość różnych kategorii linii kolejowych. Takie analizy należy wykonywać oddzielnie dla każdego przypadku.

Izomorfizm półgrupy charakterystycznej sumy prostej i iloczynu prostego automatów asynchronicznych silnie spójnych i ustalonych analogów ich rozszerzeń

W artykule przedstawiono, że półgrupa charakterystyczna sumy prostej i iloczynu prostego automatów asynchronicznych silnie spójnych i ustalone analogi ich rozszerzeń są izomorficzne. Wziąwszy pod uwagę iż półgrupa charakterystyczna określa zdolność do przetwarzania informacji, to sumę prostą i iloczyn można uważać za realizację - odpowiednio sekwencyjnych i równoległych obliczeń. Uzyskane rezultaty oznaczają iż owa zdolność nie zależy od realizacji sekwencyjnej lub równoległej (taka sama liczba klas abstrakcji odpowiednich półgrup charakterystycznych).
Subskrybuj to źródło RSS