Zaloguj się

WIEDZA

Modelowanie luzów konstrukcyjnych w sprężarce z czterema współbieżnymi rotorami

Przy realizacji prototypu nowej sprężarki z czterema współbieżnymi rotorami zaistniała konieczność dokonania korekcji geometrii rotorów celem stworzenia odpowiednich luzów konstrukcyjnych. Ze względu na kształt rotorów i złożony charakter ich współpracy korekcja taka wymagała analizy wpływu podcięć korekcyjnych na wielkość luzu. W artykule przedstawiono wyniki analizy i opracowany na jej podstawie trójetapowy algorytm postępowania korekcyjnego.

Model of dynamic of wave phenomenon during the fuel injection in the common rail system

Abstract: In this paper the general equation to calculate the frequency of needle vibrations has been introduced. Also there has been taken under consideration wave phenomenon in the pipe and spring and the influence of loss of pressure wave amplitude in the injection pipe on the frequency of atomizer needle vibrations. Furthermore, on the basis of example pressure measurement in the indicated chamber the course of wave phenomenon in the injector and its source in the hydraulic tank has been presented.

Własności eksploatacyjne przeciwzużyciowych powłok węglikowo-ceramicznych nanoszonych obróbką elektroiskrową

W artykule przedstawiono wstępne badania własności eksploatacyjnych powłok nanoszonych elektroiskrowo. Ocenę własności eksploatacyjnych przeprowadzono na podstawie obserwacji mikrostruktury, pomiarów chropowatości oraz badań tribologicznych. Badania przeprowadzono wykorzystując elektrody WC-Co-Al2O i WC-Co-Al2O33TiO, które zostały wytworzone poprzez spiekanie nanostrukturalnych proszków. Przeciwzużyciowe powłoki zostały naniesione elektroiskrowo na próbki ze stali C za pomocą urządzenia EIL-8A. Powłoki tego typu zwiększą odporność na zużycie ścierne narzędzi i elementów maszyn.

Przygotowanie taborowe do realizacji transportu intermodalnego w polsce

Zgodnie z Białą Księga Transportu transport intermodalny miał być przeciwwagą dla doskonale rozwiniętego transportu drogowego. W ostatnich latach można odnotować w naszym kraju wzrost przewozów kontenerowych, jak również zwiększa się liczba przeładunków kontenerowych w portach. W referacie przedstawiono charakterystykę wagonów służących do przewozów intermodalnych w Polsce.

Charakterystyki masowe fotela katapultowego samolotu

W artykule przedstawiono charakterystyki masowe fotela katapultowego SK odrzutowego szkolno-bojowego samolotu TS-11 „Iskra”. Opisano fotel katapultowy i podstawy jego działania. Opracowano model komputerowy 3D obiektu i uzyskano wyniki dotyczące momentów bezwładności i dewiacji fotela katapultowego, które pozwalają na dokładne modelowanie zachowania fotela podczas katapultowania.

III paneuropejski korytarz transportowy jako platforma rozwoju transportu intermodalnego (kombinowanego)

W ostatnich latach, wraz z rozwojem gospodarczym na świecie doszło do szybkiego zwiększenia przewozu towarów w relacjach krajowych i międzynarodowych. Poszukuje się nowych, efektywnych i ekologicznych rozwiązań transportowych, zwłaszcza w obszarze transportu intermodalnego (kombinowanego). Związane jest to między innymi z przesunięciem działalności wielu firm do krajów azjatyckich, głównie Chin i Indii, w poszukiwaniu obniżenia kosztów produkcji.

Wpływ utwardzania wydzieleniowego na zużycie ścierne brązu berylowego ampcoloy 83

Właściwości brązów berylowych zależą głównie od zastosowanej obróbki cieplnej. Najczęściej jest to utwardzanie wydzieleniowe, składające się z zabiegów przesycania i starzenia. W nielicznych dostępnych publikacjach na ten temat występują znaczne rozbieżności dotyczące zalecanych zakresów temperatury tych zabiegów cieplnych. W niniejszej pracy przedstawiono wyniki własnych badań wpływu utwardzania wydzieleniowego na zużycie ścierne brązu berylowego zawierającego 2% berylu, najczęściej stosowanego w technice. Pokazano, że zastosowane parametry obróbki cieplnej wpływają na zużycie ścierne brązu berylowego. Do badań i opracowania wyników zastosowano pełnoczynnikową macierz planowania doświadczeń 23 i program komputerowy Statistica.

Biopaliwa pierwszej i drugiej generacji - metody otrzymywania i właściwości

Zrównoważony rozwój gospodarczy i przemysłowy wymaga bezpiecznych, zrównoważonych zasobów energii. Niestety biopaliwa pierwszej generacji to paliwa wytwarzane z substancji organicznej, którą można wykorzystać także do produkcji pożywienia lub pasz. Dopiero paliwa drugiej generacji opierają się na potrzebie zrównoważonego rozwoju i produkowane są przy wykorzystaniu takich procesów jak pirolizy, syntezy Fischera Tropscha czy hydrorafinacji. W artykule przedstawiono podstawowe procesy konwersji biopaliw płynnych i gazowych I i II generacji.
Subskrybuj to źródło RSS