Zaloguj się

WIEDZA

5 dowodów na to, że monitoring GPS eliminuje chaos z życia firmy transportowej

Mówi się, że coś może chodzić jak szwajcarski zegarek, to znaczy niezawodnie i bezbłędnie, wręcz perfekcyjnie w każdym calu. My, jako ludzie, lubimy profesjonalizm, każdy z nas miło reaguje na profesjonalną obsługę w restauracji lub hotelowy pokój, który został przygotowany z należytą starannością. Doceniamy samochody, które potrafią same parkować i automatycznie otwierać bagażnik, gdy obładowani zakupami możemy tylko wykonać gest stopą. Nowoczesne technologie sprawiają, że nasz smartfon pełni funkcję sterownika samochodowego. Możemy za jego pośrednictwem włączyć ogrzewanie lub klimatyzację, uruchomić silnik lub zgasić światła. W każdej branży profesjonalizm jest bardzo wysoko punktowany, jednak często pomimo szczerych chęci trudno jest go osiągnąć, a następnie dostarczyć wraz z usługą do kontrahentów. Jedną z dróg do tego celu jest wyeliminowanie z działalności firmy chaosu, który, jak wszyscy wiemy, nie jest oznaką profesjonalizmu. Służą ku temu procedury i systemy kontroli jakości, ale także systemy monitoringu pojazdów GPS, które powoli stają się potężnymi systemami do zarządzania firmami transportowymi.

Wybrane problemy zarządzania zielonym łańcuchem dostaw

Narastające problemy ekologiczne i związane z tym zwiększenie świadomości ekologicznej społeczeństwa sprawiają, że analiza i ograniczanie wpływu na środowisko pojedynczych podmiotów są niewystarczające. Coraz istotniejszym wyzwaniem staje się redukcja wpływu na środowisko działalności gospodarczej uwzględniająca wszystkie ogniwa łańcucha dostaw, biorąc pod uwagę wzajemne powiązania i interakcje między nimi i środowiskiem przyrodniczym.

Ekonomiczne i ekologiczne aspekty stosowania systemów zamkniętych w logistyce

Rozwój teorii logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw odbywał się przy założeniu, że przepływy fizyczne dóbr i usług zachodzą w środowisku systemów otwartych. Takie klasyczne ujęcie filarów logistyki miało swoje uzasadnienie w modelu gospodarowania, który był określany jako "liniowy". Jednakże pojawiające się ograniczenia popytowo-podażowe rozpoczęły poszukiwania innego "alternatywnego" modelu dla procesów logistycznych. Uwaga została zwrócona na systemy zamknięte, które występują powszechnie w środowisku naturalnym. Można uznać, że systemy zamknięte i koncepcja zarządzania zamkniętą pętlą łańcucha dostaw (CLSC) wyznaczają obecnie strategiczny kierunek rozwoju logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw.

Logistyka w szpitalach. Znaki identyfikacyjne jako element systemu obiegu informacji

Logistyka w ochronie zdrowia jest dziedziną, która nie jest bezpośrednio widoczna dla pacjenta, ale w istotny sposób wpływa na jakość świadczonych usług zdrowotnych. Poprzez tak istotny element jak jakość usług, logistyka stała się ważnym ogniwem w całym łańcuchu funkcjonowania placówek ochrony zdrowia. Cały proces logistyczny nie ma tylko charakteru medycznego, co powoduje zaangażowanie w niego kadry zarządzającej, szczególnie w obszarach ekonomicznym, administracyjnym, prawnym czy technicznym. Odpowiednie kompetencje osób zarządzających, które pozwolą na efektywne powiązanie wszystkich wymienionych obszarów, pozwalają na osiągnięcie wysokiej jakości świadczonych usług.

Elektroniczna recepta transgraniczna. Science-fiction czy niedaleka rzeczywistość?

Z uwagi na coraz większą mobilność Europejczyków, liczne podróże i częste zmiany miejsca pobytu, kluczowego nowego wymiaru nabrało świadczenie usług medycznych w ujęciu transgranicznym, w tym możliwość wystawiania i realizacji recept przez pacjentów za granicą. Kwestie z tym związane są uregulowane prawnie i umożliwiają wystawianie recept w postaci papierowej. Wśród przedstawicieli branży ochrony zdrowia na poziomie Unii Europejskiej zarysowuje się dążenie do wypracowania rozwiązania w zakresie elektronizacji tej procedury.

Koncepcja klastra w logistyce humanitarnej

Przedsiębiorstwa i usługodawcy logistyczni swoją działalność realizują w ramach łańcuchów dostaw, które we współczesnej gospodarce charakteryzują się niezwykłą złożonością, dużym stopniem skomplikowania i funkcjonowaniem w ciągle zmieniającym się otoczeniu. Dlatego bardzo często poszczególni uczestnicy łańcucha dostaw, niezależnie od poziomu ich niezależności, łączą się w sposób samorzutny i niesformalizowany w różne formy organizacyjne, w celu podejmowania wspólnych działań, z których jedna nosi nazwę klastra.

Ocena dostawców sektora TSL w ramach CSR w warunkach niepewności

Proces wyboru dostawcy jest jednym z najważniejszych aspektów prawidłowego i sprawnego działania przedsiębiorstwa i jego współpracy z potencjalnymi dostawcami w łańcuchu dostaw. Istotnym elementem współpracy między przedsiębiorstwem i dostawcą jest społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR - Corporate Social Responsibility).

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) w działalności przedsiębiorstw branży TSL w Polsce

Obserwowane w ostatnich latach tendencje do kierowania uwagi w stronę działań w zakresie odpowiedzialnego biznesu i jego wpływu na otoczenie powodują konieczność stosowania metod i narzędzi niezbędnych do zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu (Corporate Social Responsibility - CSR).

Czy jesteś gotowy na SaaS?

Według analizy Gartner Inc. z 2016 roku*, światowe wydatki związane z chmurą obliczeniową przekroczą w latach 2016 - 2020 kwotę biliona dolarów. Oznacza to, że niewątpliwie zbliża się moment, w którym używanie aplikacji w chmurze stanie się równie powszechne jak samo korzystanie z internetu.

Model oceny ryzyka w działalności firmy logistycznej - uwagi metodyczne

Logistyka w ciągu ostatnich 20 lat stała się bardzo rozbudowaną dziedziną działalności ludzkiej oraz rozległą dziedziną wiedzy. Obejmuje ona bowiem nie tylko zaopatrzenie i dystrybucję, ale także procesy produkcyjne i usługowe, transport, informację, zwroty, recykling itd. W wyniku tego zawód "logistyk" przekształcił się z uniwersalnego w wysoko wyspecjalizowany, wymagający konkretnej i precyzyjnej wiedzy oraz takich samych umiejętności i kompetencji społecznych.

Subskrybuj to źródło RSS