Zaloguj się

WIEDZA

Wpływ czasów trwania sygnałów pomocniczych w sygnalizacji świetlnej na hamowanie pojazdów ciężkich

Drogowa sygnalizacja świetlna służy do sterowania ruchem pojazdów poprzez przekazywanie sygnałów kierującym. Interpretacja sygnału przez kierującego jest zależna od kształtu sygnału (np. strzałka, koło, symbol pieszego) oraz jego koloru i położenia na sygnalizatorze. Interpretacja kształtu sygnału jest dokonywana przez kierującego na etapie podejmowania decyzji o kierunku jazdy na skrzyżowaniu, podczas dojeżdżania do skrzyżowania. W bezpośredniej bliskości skrzyżowania kierujący podejmuje decyzję o przejechaniu przez skrzyżowanie na podstawie koloru i położenia na sygnalizatorze wyświetlanego sygnału (kształtu w przypadku sygnalizatorów dla autobusów i tramwajów). W zależności od wyświetlanego sygnału kierujący podejmuje decyzję o:

Nomadyczna linia telefoniczna dla małych firm logistycznych

Pojęcie nomadyczności utożsamiane jest z osobnikiem niemającym stałego miejsca zamieszkania, prowadzącym koczowniczy lub pasterski tryb życia. Do słownika pojęć z dziedziny telekomunikacji słowo to zostało wprowadzone kilka lat temu przez niezależnego operatora Sferia, jako element reklamowy usługi telefonu stacjonarnego przypisanego do abonenta, a nie do miejsca jego przebywania.

New Web approach to aid logistic services

Progress in the Web technologies have been giving substantial impact on computing systems addressed to business purposes, also, for the logistic Web based services. One of possible solution for the Web aided services is using so called the Cloud Computing approach, which determines a new, more advanced approach handling the Web services arising from earlier Web technologies, first of all, the grid computing.

Możliwości stosowania czujek magistralowych w bazach logistycznych

W transporcie, jako rozległym systemie, problem zapewnienia bezpieczeństwa wydaje się szczególnie ważny. Dotyczy to nie tylko obiektów ruchomych (np. pojazdy, samoloty, pociągi) z których korzystają osoby odbywające podróż, ale także obiektów stacjonarnych (np. dworce kolejowe, porty lotnicze, bazy logistyczne). Brak możliwości świadczenia usług przez przedsiębiorstwa, które wykorzystują te obiekty, może skutkować dezorganizacja transportu, a tym samym i gospodarki państwa na znacznym obszarze.

Zagadnienie zapewnienia ciągłości zasilania w logistycznych systemach teleinformatycznych

W przedsiębiorstwach informacja jest jednym z czynników bez której trudno jest zachować ciągłość działania. Jej częściowa utrata wiąże się ze zmniejszeniem konkurencyjności na rynku a całkowita nawet z koniecznością przestojów (np. utrata kluczowych danych w przedsiębiorstwie może spowodować ryzyko braku ciągłości finansowej, tendencji do odejścia stałych kontrahentów oraz w przypadku danych finansowo-księgowych nawet odpowiedzialności karnej). Zagrożenia mogą wynikać z wielu czynników niezależnych takich jak np. awarie urządzeń, ale również mogą być spowodowane przez ludzi (np. zagrożenia ze strony Internetu przypadkowe lub umyślne skasowanie danych). Jednym z istotniejszych problemów jest zapewnienie ciągłości zasilania [5,6] w logistycznych systemach teleinformatycznych [2,4]. Dlatego tak ważnego znaczenia nabiera zagadnienie analizy tego zagadnienia. W artykule zaprezentowano możliwe do zastosowania rozwiązania, które zwiększają niezawodność funkcjonowania tych systemów.

Symulacja i analiza przebiegu pracy napędu tramwaju w okresach zerwania przyczepności

Prawidłowa współpraca koła z szyną odbywa się w zakresie mikropoślizgu. W tej strefie, poślizg jest efektem odkształceń sprężystych powierzchni kontaktowych, a siła przyczepności rozwija się proporcjonalnie do prędkości poślizgu. Zerwania przyczepności kół napędzanych pojazdów szynowych są zjawiskiem niebezpiecznym ruchowo obniżającym trwałość eksploatacyjną pojazdu. Są jednym z czynników sprzyjających intensyfikacji zużycia mechanicznych elementów układu napędu, w tym powierzchni tocznych kół napędzanych. Takie ponadprzeciętne zużycia kół występowały np.

Analiza drgań pionowych oddziaływujących na dzieci posadowione w fotelikach podczas jazdy w samochodzie

Spośród drgań wywoływanych przez techniczne środki transportu, największe zagrożenie od nich występuje w transporcie samochodowym. Mimo, że następuje podnoszenie poziomu komfortu jazdy, to jednak również zwiększa się przedział czasu, jaki ludzie spędzają podróżując samochodami. W ostatnim okresie, coraz częściej zwraca się uwagę na przewożone w fotelikach samochodowych dzieci, które powinno traktować się jak „zwykłych” pasażerów, szczególnie podczas przejazdów na długich dystansach. W tym przypadku ważne jest uwzględnienie aspektów medycznych:.

Nadzór techniczny nad ogrzewaniem rozjazdów tramwajowych na przykładzie Warszawy

W zarządzaniu komunikacją tramwajową należy brać pod uwagę jej specyficzne cechy logistyczne. Istotne znaczenie dla procesu obsługi ma struktura sieci transportowej i wszelkiego rodzaju uwarunkowania ruchowe, w tym liczba i rozmieszczenie przystanków, liczby skrzyżowań i rozjazdów. Przystanki to punkty nadawczo-odbiorcze; pasażerowie (zlecający usługi wykonywane na nich samych) to ładunki przenoszone między tymi punktami.

Zagadnienia bezpieczeństwa systemu GSMR w aspekcie wspomagania transportu kolejowego

Sieci GSMR są już wykorzystywane na całym świecie, również w krajach europejskich. W najbliższej przyszłości GSMR ma być budowany również w Polsce. Łączność obecnie stosowana na polskiej kolei, pracująca w paśmie 150 MHz, została wyeksploatowana, przez co nie spełnia dzisiejszych wymagań technicznych, norm i standardów oraz nie posiada wymaganej funkcjonalności.

Rozpędzanie pojazdu dostawczego a emisja gazowych składników

Obecnie konieczne staje się ciągłe zmniejszanie negatywnego oddziaływania różnego rodzaju środków transportu na środowisko naturalne człowieka. Wynika to m.in. ze stale wzrastającej liczby pojazdów na świecie oraz wymagań prawnych wprowadzanych przez międzynarodowe organizacje odpowiedzialne za ochronę klimatu ziemskiego (np.
Subskrybuj to źródło RSS