Zaloguj się

WIEDZA

Funkcje i zadania systemu logistycznego polski a komodalność transportu

W artykule zaprezentowano model Systemu Logistycznego Polski w aspekcie badania komodalności transportu. W tym celu przedstawiono obiekty logistyczne będące elementami systemu logistycznego. Dokonano podziału strumieni materiałowych na grupy materiałowe oraz określono zadania przewozowe. Określono funkcje Systemu Logistycznego Polski w aspekcie zadań przewozowych oraz komodalności transportu.

Od zarania dziejów rzeki były wiernymi sprzymierzeńcami człowieka. Obszary

nadrzeczne zapewniały pożywienie, łatwy dostęp do wody pitnej i naturalną ochronę przed nieprzyjacielem. Na wyspach, stromych brzegach i w trudnodostępnych widłach rzek zakładano osady, potem warowne grody i miasta. Niejednokrotnie koryta rzek były naturalnymi granicami obszarów plemiennych i jednostek politycznych oraz administracyjnych. Ale rzeki nie tylko dzieliły, ale i łączyły, wśród zwartych lasów i nieprzebytych mokradeł tworzyły szlaki komunikacyjne, wzdłuż rzek rozwijał się handel, miejscowości położone nad rzekami współpracowały ze sobą tworząc osie rozwoju gospodarczego (por. np. E. Romer 1903).

Bezpieczeństwo na drogach pomorza środkowego

W pracy przedstawiono instytucje zarządzające bezpieczeństwem ruchu drogowego w Polsce i w regionie Pomorza Środkowego, opisano główne przyczyny wypadków drogowych w analizowanym rejonie (prędkość jazdy, stan infrastruktury drogowej, nie przestrzeganie zasad kodeksu drogowego) oraz główne działania instytucji odpowiedzialnych za BRD prowadzące do poprawy tego bezpieczeństwa.

Stanowisko laboratoryjne rozdrabniania precyzyjnego

W pracy przedstawiono budowę i ogólne założenia system rozdrabniania precyzyjnego, głównie do materiałów biologicznych. Są to głównie materiały biologiczne o dużej zawartości tłuszczu i olejków eterycznych. Zweryfikowano zakres zmienności cech konstrukcyjnych dla wybranych charakterystyk użytkowych.

Zabezpieczenie logistyczne ekspedycyjnych działań sił morskich

W artykule dokonano analizy zmian strukturalno-funkcjonalnych ekspedycyjnych sił morskich znajdujących się na wyposażeniu głównych aktorów politycznych. W następnej kolejności przedstawiono punkty krytyczne rozbudowy zdolności sił morskich. Zasadniczą część artykułu stanowią rozważania nad istotą zabezpieczenia logistycznego działań sił połączonych oraz ich struktur organizacyjnych.

Dopuszczalne parametry zakłóceń dla obwodów torowych stosowanych na pkp

Artykuł opisuje problemy związane z zakłóceniami występującymi w obwodach torowych stosowanych w urządzeniach sterowania ruchem kolejowym. Omówiono źródła zakłóceń mających wpływ na obwody torowe. Opisano metody pomiarów odporności na zakłócenia obwodów torowych. Pokazano sposoby określania dopuszczalnych parametrów zakłóceń. Przytoczono wyniki badań wrażliwości na zakłócenia obwodów torowych.

działań sił morskich przesunął się w znacznej mierze w rejony przybrzeżne i śródlądowe.

Charakter tych działań również uległ zasadniczym zmianom obecnie przede wszystkim mamy do czynienia z tzw. zagrożeniami asymatrycznymi, których formami mogą być np.: terroryzm, czy też piractwo. W świetle nowych zagrożeń należy również baczniej przyjrzeć się kwestii bezpieczeństwa śródlądowych szlaków żeglugowych, szczególnie gdy są zlokalizowane w rejonach przygranicznych. Zadania jakie są stawiane przed takimi służbami państwowymi jak Straż Graniczna wymagają stosowania zupełnie innych środków, które będą w stanie sprostać nowym zagrożeniom takim jak wspomniane działania asymetryczne, nielegalna emigracja czy też działania przemytnicze. Do wykonywania tego typu zadań doskonale nadają się bezzałogowe platformy pływające.

Rola normatywnych systemów zarządzania we wprowadzaniu innowacji organizacyjnych w sektorze mśp

W opracowaniu przedstawiono rozważania dotyczące znaczenia i specyfiki działalności innowacyjnej w małych i średnich przedsiębiorstwach. Na podstawie wyników badań krajowych i zagranicznych określono charakterystyczne cechy tej grupy organizacji w odniesieniu do wprowadzania innowacji procesowej i organizacyjnej. Szczególną uwagę zwrócono na współzależności między działalnością innowacyjną a zarządzaniem wiedzą w normatywnych systemach zarządzania.

Pomiary przebiegów czasowych wybranych wielkości układu napędowego z trójfazowym sterownikiem napięcia przemiennego

W referacie zaprezentowano komputerowy układ pomiarowy do rejestracji i wizualizacji wybranych wielkości elektromechanicznych napędu prądu przemiennego. Scharakteryzowano podstawowe parametry trójfazowego sterownika oraz zasady ich konfiguracji. Przeprowadzono badania pomiarowe układu napędowego podczas rozruchu. Rezultaty badań przedstawiono w postaci przebiegów czasowych prędkości obrotowej, napięcia międzyfazowego oraz prądu fazowego.
Subskrybuj to źródło RSS