Zaloguj się

WIEDZA

Wspomagające nauczanie mde

Nauczanie inżynierii oprogramowania, wymaga poszukiwania nowych narzędzi, technologii i metodyk oraz sposobów ich wydajnego wykorzystania w kontekście wymagań rynku komercyjnego oraz potrzeb współczesnego społeczeństwa informacyjnego.

Optymalizacja sieci recyklingu samochodów wycofanych z eksploatacji na przykładzie wielkopolski

Organizacja sieci recyklingu samochodów wycofanych z eksploatacji stanowi jeden z ważniejszych problemów związanych z przemysłem motoryzacyjnym. Kształtowanie sieci recyklingu powinno odbywać się w sposób przemyślany tak, aby zapewnić efektywność działania systemu przy jednoczesnej optymalizacji wykorzystywanych zasobów. W artykule przedstawiono model wspomagania decyzji dla lokalizacji podmiotów sieci recyklingu zbudowany na bazie kryterium minimalizacji kosztów. Następnie zastosowano ten model do optymalizacji sieci w Wielkopolsce i przedstawiono uzyskane wyniki.

Wykorzystanie komputerowego pakietu symulacyjnego dosimis-3 przy podejmowaniu decyzji

Podczas podejmowania decyzji o modernizacji istniejącego systemu transportowego staje się zasadne poszukiwanie odpowiedzi na pytania: Jaki zakres prac muszę wykonać, aby uzyskać możliwość zaspokojenia moich potrzeb za najniższą cenę? Czy modernizować istniejące urządzenia transportowe, czy też bardziej opłacalna będzie ich wymiana na urządzenia nowszej generacji? Może na wykonanie tej samej pracy wystarczą nie trzy, ale dwie suwnice? W niniejszym artykule przedstawiono możliwości wykorzystania nowoczesnego narzędzia jakim jest pakiet DOSIMIS-3 do symulacji przepływów materiałów dla rzeczywistego obiektu.

Metody magazynowania wodoru w platformach podwodnych

Coraz częściej w różnego rodzaju środkach transportu stosuje się niekonwencjonalne i ekologiczne źródła energii elektrycznej, np. ogniwa paliwowe typu PEM. Ogniwa potrzebują do swojej pracy wodoru jako paliwa i tlenu jako utleniacza. Wodór, w stosunku do innych nośników energii (np. metan, metanol, czy też oktan), posiada najmniejszą gęstość oraz największe ciepło spalania na 1 kg masy. Dlatego też jest on bardzo lotnym, ale za to bardzo wydajnym energetycznie paliwem. Jednym z problemów pojawiających się w eksploatacji systemów ogniwa paliwowego jest wybór metody magazynowania wodoru. W niniejszym artykule przedstawiono dostępne na świecie metody magazynowania wodoru, ich wady i zalety oraz perspektywy rozwoju. Następnie dokonano wyboru metod najlepszych pod względem ich zastosowania w platformach podwodnych.

Wpływ zmian technologicznych na logistykę produkcji

Współczesne koncepcje zarządzania koordynują procesy zachodzące w organizacji w celu zwiększenia ich efektywności. W ramach zarządzania logistycznego następuje sterowanie przepływami produktów (usług) i informacji. Zarządzanie jest procesem dynamicznym, podlegającym ciągłym zmianom otoczenia wewnętrznego oraz zewnętrznego przedsiębiorstwa. Odpowiednia i szybka reakcja na zmiany niejednokrotnie jest wyznacznikiem sukcesu przy przyjmowaniu zleceń, bieżącej obsłudze albo dystrybuowaniu produktów.

Projekty w zakresie wykorzystania technologii satelitarnej w transporcie kolejowym

W artykule przedstawiono charakterystykę głównych projektów Europejskich w zakresie wykorzystania sygnałów pozyskiwanych z systemu GALILEO w celu wyznaczenia położenia pociągu na szlaku kolejowym. Przedstawiono także możliwość wykorzystania odmiany różnicowej systemu GPS do zwiększania dokładności określania pozycji pociągu względem elementów infrastruktury kolejowej.

Morskie terminale kontenerowe szansą na rozwój polskich portów morskich na przykładzie Deepwater Container Terminal Gdańsk

„Te same państwa i narody, które rozwinęły swój byt, swoją ekspansję, swój dobrobyt w wolność, bez sztucznych zapór, oceniły jak wielką wartość posiada morze dla samodzielnej egzystencji i rozkwitu gospodarczego każdego z państw”, powiedział kiedyś Eugeniusz Kwiatkowski. Jego słowa okazały się ponad czasowe.

Integracja pionowa w morsko-lądowych łańcuchach transportowych

W morsko-lądowym łańcuchu transportowym opartym na regularnych sposobach wykonywania przewozów dochodzi do integracji podmiotowo-produkcyjnej zarówno wewnątrz, jak i między jego ogniwami. Integracja w transporcie morskolądowym może objąć swoim zakresem : − usługi transportowe, które są produkowane przez podmioty działające na wyróżnionym rynku transportowym (w sektorze, branży), w ramach ogniwa łańcucha transportowego; pozioma integracja podmiotowo-produkcyjna obejmuje usługi wykazujące duży stopień substytucji asortymentowej, świadczone na zbliżonych przestrzennie rynkach, − usługi transportowe świadczone przez producentów działających na odmiennych produktowo i przestrzennie rynkach transportowych (branżach, sektorach), pomiędzy ogniwami łańcucha transportowego; pionowa (międzybranżowa/ międzysektorowa) integracja podmiotowoprodukcyjna obejmuje usługi wykazujące duży stopień komplementarności, które odpowiednio zorganizowane i skoordynowane składają się na (tworzą) systemy/procesy/łańcuchy transportowe, które w dalszej kolejności mogą stanowić podstawę dla rozwoju logistycznych łańcuchów dostaw, − usługi transportowe, które są produkowane na odmiennych, nie powiązanych ze sobą wertykalnie (pionowo) i horyzontalnie (poziomo) rynkach transportowych; integrację podmiotowoprodukcyjną, która obejmuje niezależne (nie wykazujące zależności substytucji i komplementarności) usługi transportowe określa się mianem integracji konglomeratowej.

Przegląd metod komputerowego wspomagania wyznaczania orientacji przestrzennej hełmu pilota w systemach nahełmowego sterowania uzbrojeniem śmigłowców wojskowych

W referacie przedstawiono wyniki przeprowadzonych w ITWL analiz w zakresie możliwości zastosowania systemu nahełmowej prezentacji danych do sterowania uzbrojeniem modernizowanych śmigłowców wojskowych. W części ogólnej omówiono wybrane metody i układy wykorzystywane do śledzenia i wyznaczania położenia kątowego hełmu oraz wspomagania pilota w zakresie nahełmowego sterowania systemem uzbrojenia.
Subskrybuj to źródło RSS