Zaloguj się

WIEDZA

Wieloszczeblowa systematyka elementów systemu logistycznego

Artykuł jest wynikiem prac badawczych prowadzonych w ramach projektu rozwojowego dot. modelu systemu logistycznego Polski w aspekcie komodalności transportu. W artykule przedstawiono wieloszczeblową kwantyfikację elementów systemu logistycznego dla Polski. Wyszczególniono infrastrukturalne elementy punktowe i liniowe. Określono charakterystyki dla tych elementów. Dokonano przeglądu istniejących zinformatyzowanych baz danych zawierających parametry infrastruktury transportu.

Wodny transport śródlądowy jako alternatywa dla transportu lądowego w Europie

We współczesnym świecie transport towarów ma ogromne znaczenie dla efektywnego funkcjonowania gospodarki. O tym, czy żegluga śródlądowa pojawia się w podaży na rynku usług transportowych, decyduje istnienie systemu dróg wodnych, pozostałe czynniki pełnią jedynie rolę stymulującą lub ograniczającą dla systemu transportowego. Duże uzależnienie istnienia dróg wodnych od warunków naturalnych stanowi podstawowe ograniczenie możliwości elastycznego dostosowywania ich do zmieniających się potrzeb rynku przewozowego.

Algorytm symulacji w procesie lokalizacji centrum logistycznego na przykładzie polski

W artykule przedstawiono przykład kolejnych kroków symulacji w procesie lokalizacji centrum logistycznego, służących do optymalizacji globalnych kosztów logistycznych, które uwzględniają wielkość przepływów towarowych, długość trasy transportowanego towaru, kierunki przepływów towarowych oraz lokalizację centrum logistycznego uwzględniającą przebieg głównych korytarzy transportowych

Wspomagana komputerowo analiza wytrzymałościowa liny stalowej

W pracy przedstawiono wyniki obliczeń analitycznych i symulacji komputerowej dla liny stalowej obciążonej ciężarem własnym i siłą skupioną. Wyniki numeryczne zostały uzyskane metodą elementów skończonych z wykorzystaniem systemu programowania Abaqus. Zaprezentowano wyniki obliczeń dla kolejki linowej na trasie Kuźnice - Kasprowy Wierch.

Design procedure for lctlc converter

The paper deals with design analysis and synthesis of the storage elements of LCTLC power resonant inverter with sinusoidal output voltage. The filter used for creating it has to remove higher harmonic components from the supplying voltage to reach the harmonic distortion roughly 5% in the whole range of the load (0-100%). Non-symmetrical control is used for voltage to be constant.

Wymagania stawiane systemom dynamicznego pozycjonowania statków oraz możliwości ich weryfikacji

Koncepcja systemów dynamicznego pozycjonowania statków sięga 1960 roku, kiedy zaszła potrzeba zapewnienia pozycji statku względem dna dla jednostek wiertniczych przemysłu paliwowego na akwenach o dużej głębokości, na których pozycjonowanie przy pomocy rozmieszczonych kotwic okazało się niewykonalne. Ówczesne możliwości techniczne były ograniczone, szczególnie w określaniu dokładnej pozycji statku. W rezultacie na wodach przybrzeżnych, korzystając z lądowych punktów odniesienia oraz z wykorzystaniem radiolatarni określano pozycję statku, a następnie poprawiano pozycję statku z użyciem napędu. Dokładność pozycjonowania położenia statku była zła i przekraczała 100m od wyznaczonego miejsca.

Analiza poziomu hałasu emitowanego przez pojazdy ciężarowe istotnym elementem systemu zarządzania w przedsiębiorstwach transportowych

W obecnej dobie ciągłego wzrostu ilości pojazdów samochodowych na Polskich drogach problem dotyczący hałasu komunikacyjnego jest jednym z największych zagrożeń naszej cywilizacji. Hałas występuje wszędzie: spotykamy się z nim w domu, w pracy, na ulicy itd. Jednak należy pamiętać, że hałas jest odczuciem subiektywnym i nie dla wszystkich ten sam rodzaj dźwięku jest niepożądany. Niezależnie, czy dany dźwięk jest dla nas pożądany czy też nie, może spowodować u nas wiele negatywnych skutków. Mowa tu o poziomie hałasu o dużym natężeniu, przekraczającym 85 dB (A), gdy staje się on niebezpieczny dla naszego organizmu i może być przyczyną licznych uszkodzeń słuchu, zaburzeń układu krążenia, układu nerwowego, zmysłu równowagi, a nawet spowodować trwałą lub częściową utratę słuchu.

Autonomiczna platforma mobilna do realizacji transportu międzyoperacyjnego - projekt wstępny

Podsystem transportowy pełni ważną rolę w systemie produkcyjnym. W pracy zaprezentowano projekt wstępny trzykołowej, zasilanej akumulatorowo, autonomicznej platformy mobilnej służącej do realizacji zadań transportowych. Platforma jest napędzana silnikiem elektrycznym prądu stałego. Ponadto została wyposażona w laserowe systemy bezpieczeństwa i nawigacji. Platforma może samodzielnie realizować zadania transportowe bądź pełnić rolę ciągnika. System sterowania umożliwia pracę ręczną i automatyczną.
Subskrybuj to źródło RSS