Zaloguj się

WIEDZA

Nowoczesne standardy wymiany informacji w logistyce

Zastosowanie nowoczesnych technologii we współczesnej logistyce staje się koniecznością. Systemy informatyczne wykorzystujące automatyczną identyfikację towarów, cyfrowe bazy danych czy też elektroniczną wymianę pakietów informacji skutecznie wspierają przepływy w łańcuchu dostaw. Celem opracowania jest omówienie wpływu standardów wymiany danych w postaci cyfrowej na efektywne przetwarzanie w logistycznych systemach informatycznych.

Analiza rozkładu wymiarowego cząstek stałych dla pojazdów użytkowych w testach drogowych

W artykule zaprezentowano wyniki badań drogowych pojazdów użytkowych (typu LDV) napędzanych silnikami ZS. Celem badań była weryfikacja wpływu obciążenia pojazdów ładunkiem na parametry cząstek stałych. Artykuł zawiera wyniki pomiarów stężenia, masy oraz rozkładów wymiarowych (m.in. koncentracji, powierzchni) cząstek stałych emitowanych przez silniki tych pojazdów.

Modelowanie hipersprężystych kompozytów zbrojonych włóknami

W pracy stosowane są modele konstytutywne niejednorodnych materiałów hipersprężystych zbrojonych włóknami. Modele te, zaproponowane w pracach autorów [3,4] redukują się do klasycznych modeli kompozytów włóknistych. o elastomerowej matrycy zbrojonej kilkoma rodzinami włókien o znacznej wytrzymałości na rozciąganie. Zakłada się, że włókna deformują się jednowymiarowo i są w pełni połączone z matrycą. Modele tego typu zaproponowane w pracach autorów zostały zaprogramowane w systemie metody elementów skończonych ABAQUS [1,2]. Podstawowym celem pracy jest pokazanie potencjalnych możliwości zastosowania tych modeli. Dyskutowane są rozwiązania numeryczne wybranych nieliniowych zagadnień brzegowych.

Telematyka w logistycznym zarządzaniu transportem w miastach

Funkcjonowanie miejskiego systemu transportowego musi być oparte za rozwiązaniach umożliwiających realizację potrzeb zgłaszanych przez wszystkie grupy jego użytkowników, czyli mieszkańców, podmiotów gospodarujących czy instytucji. Zgodnie z koncepcją logistyki miejskiej powyższe powinno polegać na optymalizowaniu strumieni przepływów osób, towarów oraz informacji przy jednoczesnym minimalizowaniu niekorzystnego wpływu transportu na otoczenie. Dla zrealizowania tego celu logistyczne zarządzanie transportem w miastach należy oprzeć na dwóch podstawowych założeniach. Po pierwsze, konieczna jest trafna ocena problemów funkcjonowania miejskiego systemu transportowego oraz wybór odpowiednich rozwiązań o charakterze infrastrukturalnym i organizacyjnym. Po drugie, niezbędne są właściwe narzędzia do realizacji tych zadań, umożliwiające sterowanie, monitorowanie i kontrolę wybranych aspektów przewozów w miastach. Będą one jednocześnie elementem łączącym (operacyjnie i technicznie) różne płaszczyzny działań. W logistycznym zarządzaniu transportem w miastach taką rolę należy powierzyć rozwiązaniom z zakresu telematyki transportu.

Utilization of full bridge converter with synchronous rectifier for electroplating

This paper deals with utilization of full bridge converter with synchronous rectifier for electroplating. Main focus of the paper is on minimization of conduction losses. In paper the diode rectifier losses and synchronous rectifier losses and efficiency are compared. The experimental verifications show better efficiency of synchronous rectifier which is shown on graph and thermal images of both types of devices at the end of the paper.

Wpływ stanu infrastruktury linii kolejowej nr 131 na niezawodność systemu transportowego województwa pomorskiego

Linia kolejowa nr 131 Chorzów Batory - Tczew ma kluczowe znaczenie w systemie transportowym Polski, łącząc porty morskie z Górnym Śląskiem, zapleczem gospodarczym kraju. Jednak niedoinwestowanie infrastruktury kolejowej i wieloletnie zaniechania naprawcze doprowadziły do znacznych utrudnień w prawidłowym funkcjonowaniu tej linii. Realna groźba ograniczeń ruchowych linii nr 131 na obszarze województwa pomorskiego może doprowadzić do zachwiania stabilności, i tak już przeciążonego systemu transportu drogowego. Sytuacja wymaga wyznaczenia alternatywnych połączeń kolejowych, często przez lata pomijanych i niedocenianych.

Determinanty logistycznej obsługi ładunków i środków transportowych na morskich terminalach kontenerowych

Przewozy kontenerowe wymagają sprawnej obsługi ładunków i środków transportu w całym łańcuchu transportowym. Głównym ogniwem w multimodalnym systemie transportowym są morskie terminale kontenerowe, na których świadczone są usługi dla wielu użytkowników, a głównym celem stosowanych rozwiązań logistycznych jest minimalizacja kosztów i czasu obsługi Do głównych czynników wpływających na sprawność funkcjonowania terminalu należy m.in.

Metody poprawy jakości dźwięku w systemach identyfikacji mówców

Przy ocenie skuteczności systemów identyfikacji mówców, ważną rolę odgrywa nie tylko prawidłowa i właściwie dokonana ekstrakcja cech sygnału mowy oraz dobór odpowiednich algorytmów identyfikujących mówcę, ale także prawidłowe pozyskanie i zarejestrowanie dźwiękowych sygnałów głosowych w jak najmniejszym stopniu zniekształconych w celu porównania go później ze wzorcem. W referacie przedstawiono opis toru dźwiękowego pomiędzy ustami mówcy a systemem decyzyjnym, przedstawiono klasyfikacje źródeł zakłóceń i zniekształceń towarzyszących procesowi rejestracji dźwięku oraz klasyfikacje metod i algorytmów poprawy jakości sygnału mowy.

Zasady i źródła finansowanie inwestycji infrastrukturalnych w polskich portach morskich - stan

W referacie zaprezentowano stan obecny oraz kierunki dalszej ewolucji systemu finansowania inwestycji infrastrukturalnych w największych portach morskich w Polsce. Ukazano w nim aktualne tendencje w przedmiocie badań, jakie występują w Europie Zachodniej. Przedstawiono również aktualnie funkcjonujący w Polsce system finansowania infrastruktury portowej, w tym rolę bezzwrotnych środków finansowych UE w dofinansowaniu inwestycji infrastrukturalnych. Końcową część referatu poświęcono dotychczasowym doświadczeniom oraz dalszym możliwościom zaangażowania kapitału prywatnego w finansowanie inwestycji w infrastrukturę portową największych polskich portów morskich. Zaprezentowano m.in. dobre przykłady partnerstwa publiczno prywatnego przy finansowaniu projektów infrastrukturalnych na terenach portu morskiego w Gdańsku (terminal kontenerowy DTC, terminal masowy spółki Sea-Invest). W końcowej części referatu przedstawiono argumenty przemawiające za zwiększeniem zaangażowania kapitału prywatnego w finansowaniem portowych projektów infrastrukturalnych.

Czynniki wpływające na sukces partnerstwa w łańcuchu dostaw

Zarządzanie łańcuchem dostaw (SCM - Supply Chain Management) jest postrzegane jako koncepcja umożliwiająca firmom poprawę osiąganych wyników i osiągnięcie przewagi konkurencyjnej. Wdrożenie koncepcji SCM wymaga jednak ustanowienia w łańcuchu dostaw partnerskich relacji (SCP - Supply Chain Partnering), które są głównym czynnikiem konkurencyjnego sukcesu.

Subskrybuj to źródło RSS