Zaloguj się

WIEDZA

Diagnostyka i ocena stanu procesu budowy statku według systemu pert w oparciu o metodę integralnej cechy

W pracy przedstawiona jest metoda diagnostyki i oceny stanu procesu budowy statku w oparciu o metodę integralnych cech w systemie PERT. Zaproponowano aparat matematyczny opisu integralnych cech i procedury określenia ich parametrów. Opisana została technologia tworzenia integralnej cechy dyskretnej produkcji na podstawie grafu Gantta i procedura oceny stanu danego procesu jako obiektu zarządzania według schematu «czas-zasoby». Rezultat ilustrowany jest przykładem budowy statku typu « rzeka-morze ».

Modele wyboru drogi wykorzystywane w budowie dynamicznych macierzy podróży

Jednym z najważniejszych etapów modelowania ruchu w miastach jest odwzorowanie zachowań podróżnych związanych z decyzją o wyborze drogi. Problem ten jest szczególnie istotny w gęstych sieciach miejskich, dla których efektywne zarządzanie ruchem często związane jest z określaniem tzw. dynamicznych macierzy podróży wyznaczanych na podstawie chwilowych wartości natężeń ruchu na odcinkach sieci. W artykule zidentyfikowano podstawowe problemy związane z modelowaniem procesów decyzyjnych dotyczących wyboru drogi w sieciach miejskich. Na tym tle przedstawiono klasyfikację stosowanych modeli. Podkreślono również szczególną rolę informacji w procesie podejmowania decyzji.

Komputerowe wspomaganie planowania infrastruktury procesów logistycznych na przykładzie modernizacji jednostek pływających

W dzisiejszych czasach przedsiębiorstwa coraz częściej stawiane są przed nowymi wyzwaniami i nietypowymi zadaniami. Zarządzanie ukierunkowane na spełnianie potrzeb klientów zrealizowane jest poprzez zwiększanie elastyczności przedsiębiorstw. Dzięki postępowi technologicznemu przedsięwzięcia gospodarcze stają się coraz bardziej skomplikowane, a skracający się cykl życia wyrobów wymusza redukowanie do minimum czasu planowania procesów oraz ich realizacji.

Numerical simulation of non-uniform processes

In logistics as well as in other branches of science, engineering or transport, one frequently observes nonhomogeneous spatial or temporal patterns. It is a challenge for mathematical modeling and computer simulation to preserve such non-uniform behavior. Typically, the type of solutions to model equations depends on certain characteristic parameters. It is important to determine critical values of those.

Metodyka pomiaru zaburzeń radioelektrycznych w pokładowej sieci zasilającej niskiego napięcia

W referacie przedstawiono problematykę badań taboru kolejowego w zakresie emisji zaburzeń przewodzonych w pokładowej sieci zasilania niskiego napięcia w odniesieniu do dopuszczalnych poziomów zawartych w normach na przykładzie elektrycznego zespołu trakcyjnego 16 Wek (ED74). Ponadto przedstawiono główne źródła zaburzeń radioelektrycznych występujące w pokładowej sieci zasilającej. Omówiono metodykę pomiarów oraz zamieszczono przykładowe wyniki normatywnych pomiarów jak i dodatkowych w konfiguracji z załączonymi i wyłączonymi filtrami na podstacji zarejestrowanych przy różnych prędkościach.

Modelowanie dynamiki fotela katapultowego samolotu

W artykule przedstawiono dynamikę fotela katapultowego o nazwie SK odrzutowego szkolno-bojowego samolotu TS-11 „Iskra”. Scharakteryzowano fotel katapultowy i zasadę jego działania. Opracowano model matematyczny oraz komputerowy obiektu przy wykorzystaniu programu MATLAB - Simulink i przeprowadzono symulację dla różnych prędkości lotu.

Problem drgań i hałasu w środkach transportu publicznego

Celem niniejszej pracy jest sformułowanie wstępnych propozycji rozwiązań technicznych zmierzających do ograniczenia odczuwalnych wibracji oraz hałasu we wnętrzu pojazdu autobusowego. Analizy dokonano w oparciu o szereg pomiarów dokonanych w wybranych pojazdach. Zwrócono szczególną uwagę na identyfikację wymuszeń wibroakustycznych od silnika, wstępną ocenę stanu akustycznego i drganiowego wnętrz autobusów,oraz analizę propagacji hałasu do wnętrza autobusu.

Praktyczne aspekty zastosowania sieciowej metody lokalizacji obiektów

Streszczenie: W literaturze przedmiotu metoda sieciowa lokalizacji jest częstokroć opisywana i zalecana do stosowania, ze względu na jej prostotę. Jednak jak wykazano w artykule prostota metody sieciowej jest uzyskiwana poprzez uwzględnienie szeregu założeń upraszczających, które przy obecnych możliwościach obliczeniowych nie muszą być brane pod uwagę. Ponadto w literaturze przedmiotu rozwiązanie początkowe dla metody sieciowej jest częstokroć utożsamiane z rozwiązaniem optymalnym, co w niektórych przypadkach może prowadzić do błędnych decyzji lokalizacyjnych. Mając na względzie niedoskonałości opisu metody sieciowej w literaturze oraz postęp w technikach numerycznych w artykule zaproponowano pewne modyfikacje metody sieciowej.
Subskrybuj to źródło RSS