Zaloguj się

WIEDZA

Modelowanie natężenia emisji związków szkodliwych z silnika zi pojazdu samochodowego w warunkach ruchu miejskiego

W pracy przedstawiono problem modelowania natężenia emisji związków szkodliwych spalin w warunkach ruchu miejskiego, charakteryzowanego wartościami chwilowej prędkości i przyspieszenia, z wykorzystaniem sztucznych sieci neuronowych. Analizowano natężenie emisji związków szkodliwych spalin, takich jak: tlenek węgla, tlenki azotu oraz węglowodory. Do predykcji natężenia emisji zaproponowano wykorzystanie jednokierunkowych wielowarstwowych sieci neuronowych. Proces uczenia sieci przeprowadzono na podstawie danych eksperymentalnych zarejestrowanych w warunkach trakcyjnych.

Zarobkowy transport samochodowy ładunków w polsce

Transport samochodowy jest jednym z najszybciej rozwijających się segmentów przewozów towarowych w Polsce. Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że od 1998r. także liczba przedsiębiorstw transportu samochodowego ładunków wzrastała na rynku polskim. W artykule przybliżono stan i rozwój zarobkowego transportu samochodowego ładunków, zwłaszcza ze względu na liczbę przedsiębiorstw i pojazdów w latach 1996 - 2008.

Ziarnistość informacji w dynamicznych modelach rozmytych relacyjnych map kognitywnych

Wprowadzono pewne klasyfikacje oraz opisano sposoby realizacji obliczeń ziarnistych. Przestrzenną i czasową ziarnistość w postaci rozmywania i dyskretyzacji realizowano dla kognitywnych map relacyjnych, opisujących różne nieprecyzyjne obiekty statyczne i dynamiczne. Określono podstawowe parametry ziarnistości. Wprowadzono problem ich optymalnego wyboru.

Zagadnienie wyposażenia okrętów marynarki wojennej

Uniwersalny Statkowy System Automatycznej Identyfikacji (AIS) został wprowadzony na wyposażenie wybranych statków postanowieniem znowelizowanej w 2000 roku Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu SOLAS z 1974 roku. Podstawowym zadanie tego systemu jest automatyczne przesyłanie drogą radiową w relacji statek-statek i statek-brzeg-statek oraz zobrazowanie na odpowiednich wskaźnikach informacji dotyczącej statku oraz jego podróży.

Ograniczenie zmian nacisku kół pojazdu patrolowego ze sterowanymi tłumikami magnetoreologicznymi

Praca jest poświęcona opracowaniu algorytmu sterowania siłą tłumienia układu z tłumikiem magnetoreologicznym (MR). Przedstawiono metodę ograniczenia drgań przez zastosowanie sterowania tłumikiem MR. Podczas badań symulacyjnych opracowano model pojazdu w programie DADS. Jako kryterium doboru sił tłumienia przyjęto wskaźnik charakteryzujący zmiany nacisków kół. Wyniki badań wykazały, że możliwe jest ograniczenie drgań wojskowego pojazdu patrolowego Honker.

Modelowanie centrum logistycznego dla określenia obciążeń jego infrastruktury

W referacie przedstawiono koncepcję modelu centrum logistycznego, pozwalającego - w oparciu o zdefiniowane dane o strumieniach wejścia i wyjścia - na określenie i ocenę stopnia obciążenia infrastruktury elementów infrastruktury centrum, będącej w dyspozycji poszczególnych usługodawców działających na jego terenie. Strumienie wejścia i wyjścia są definiowane na podstawie bilansu strumieni kierowanych do centrum z całej sieci logistyczno-transportowej i są rozpatrywane w podziale na: grupy towarowe, rodzaje transportu, różne postaci transportowe ładunków. Uwzględniona została sezonowość strumieni. W obliczeniach obciążeń infrastruktury przyjęto możliwość wykorzystywania jej elementów należących do innych użytkowników centrum.

Analiza kategorii strat w wypadkach drogowych

Streszczenie: Straty stanowią jeden z kluczowych elementów pomiaru ryzyka. W przypadku ruchu drogowego straty poniesione w wypadkach drogowych można podzielić na kilka kategorii, między innymi: straty osobowe (zdrowotne), straty materialne, straty środowiskowe, straty ekonomiczne i inne. W referacie będzie przedstawiona analiza wielkości poszczególnych kategorii start w wypadkach drogowych.

Materiały kompozytowe stosowane we współczesnych statkach powietrznych

W artykule omówiono zagadnienia materiałów kompozytowych stosowanych we współczesnych konstrukcjach lotniczych. W pracy skupiono się nad zastosowaniach tych zaawansowanych materiałów w najnowszych samolotach B-787 Dreamliner oraz A-380. Praca ta obejmuje analizę własności wybranych materiałów kompozytowych, a także korzyści wynikających z ich stosowania, jakimi m. in. są: obniżenie masy własnej samolotu, redukcja kosztów, zwiększenie efektywności spalania paliwa, skrócenie czasu składania maszyny oraz większa odporność na korozję. W podsumowaniu przedstawiono korzyści oraz ewentualne zagrożenia wynikające ze stosowania materiałów kompozytowych..

Parametryzacja elementów procesu transportowego

W artykule przedstawiono zagadnienie dynamiki procesu transportowego. Zdefiniowano proces przemieszczania jednostek transportowych w sieci transportowej. Zaproponowano formalizację zapisu charakterystyk sieci transportowej oraz charakterystyk pojazdów. Następnie określono parametry charakteryzujące dynamikę procesu transportowego.
Subskrybuj to źródło RSS