Zaloguj się

WIEDZA

Możliwości wykorzystania analizy benchmarkingowej w transporcie wprowadzenie

Początki benchmarkingu w praktyce gospodarczej datowane są na lata siedemdziesiąte ubiegłego wieku. Od tamtej pory nieustannie prowadzone są badania, które pozwalają na odkrywanie nowych możliwości oraz obszarów, gdzie benchmarking może być z powodzeniem wykorzystywany. Niemniej jednak w różnych częściach świata stopień wykorzystania analiz benchmarkingowych jest odmienny. Najbardziej zaangażowani w rozwój benchmarkingu są Japończycy i Amerykanie, co głównie wynika z uwarunkowań kulturowych.

Wpływ zmian infrastruktury drogi nr 7 w województwie mazowieckim na stan bezpieczeństwa ruchu na tej drodze w roku 2010

W Instytucie Eksploatacji Pojazdów i Maszyn rozwijana jest baza danych o wypadkach drogowych i ich skutkach w celu monitorowania bezpieczeństwa ruchu drogowego na Mazowszu. Prezentowany artykuł jest kontynuacją referatu wygłoszonego na XIV Międzynarodowej Konferencji - TRANSCOMP 2010 i pokazuje wpływ zmian infrastruktury, zrealizowanych w 2009 roku na mazowieckim odcinku drogi nr 7, na stan bezpieczeństwa ruchu na tym odcinku drogi w roku 2010, w stosunku do lat 2002-2009.

Wyznaczanie punktów trasy w neuroewolucyjnym sterowaniu statkiem

W artykule tym autor przedstawia system wspomagania decyzji sternika podczas manewrowania statkiem na ograniczonym obszarze. Podstawą systemu są ewolucyjne sztuczne sieci neuronowe, których struktura i parametry, odpowiednio zakodowane w kodzie genetycznym, rozwijają się w czasie symulacji, dostosowując całą populację do wyznaczonego zadania jakim jest bezpieczne przejście statku od pozycji startowej do celu. W celu usprawnienia procesu uczenia sieci neuronowej autor proponuje algorytm wyznaczania punktów trasy będących dodatkowym użytecznym zestawem informacji podczas obliczania wychylenia steru.

Diagnostyka obrazowa rozjazdów kolejowych

W czasie jego eksploatacji należy szczególną uwagę zwrócić na problemy związane z jego prawidłowym utrzymaniem. W tym celu należy prowadzić bieżące i okresowe przeglądy, które pozwolą na wczesne wykrycie i usunięcie wad, a tym samym wydłużenie okresu trwałości rozjazdów kolejowych. W czasie prowadzonych przeglądów, a w szczególności oględzin elementów rozjazdu kolejowego, wykryte wady należy archiwizować w postaci fotografii. Sporządzona w ten sposób dokumentacja może być wykorzystana w kolejnych przeglądach okresowych w celu analizy zachodzących zmian.

Analiza wyboru najlepszych trasy oprogramowaniem samochodowych urządzeń gps

Można postawić następujące hipotezy: parametry techniczne urządzeń mają wpływ na jakość i szybkość uzyskiwania wyników, uzyskiwane wyniki przy pomocy oprogramowania różnych producentów są identyczne, wyznaczone trasy są najlepszymi rozwiązaniami według wybranego kryterium. Przeprowadzone zostały wstępne badania porównawcze, na podstawie których podjęto próbę weryfikacji powyższych hipotez.

Doskonalenie procesów dystrybucji

Referat prezentuje wyniki badań empirycznych dotyczące doskonalenia procesów dystrybucji przez przedsiębiorstwa. Impulsy do zmian w procesach dystrybucji mają źródła zewnętrzne i wewnętrzne. Przedsiębiorstwa doskonaląc procesy dystrybucji stosują dwa rodzaje strategii (tj.: ciągłe doskonalenie procesu i przebudowa procesu) oraz wykorzystują różnorodne koncepcje i instrumenty zarządzania.

Analiza czynników warunkujących ergonomiczne warunki pracy i bezpieczeństwo podczas transportu towarów niebezpiecznych

Streszczenie: Artykuł dotyczy zagadnień związanych z bezpieczeństwem przewozu towarów niebezpiecznych. Podjęcie tematu uzasadniono wzrastającą liczbą przewozów drogowych tych towarów i tym samym wzrostem prawdopodobieństwa wystąpienia zagrożenia dla środowiska i pozostałych użytkowników dróg. Przeanalizowano specyfikę układu kierowca-samochódotoczenie, zwracając szczególną uwagę na czynniki warunkujące ergonomiczne warunki pracy kierowcy. W artykule przedstawiono również dane Komendy Głównej Policji dotyczące przyczyn wypadków z udziałem towarów niebezpiecznych w transporcie drogowym. Za podstawową przyczynę wypadków uznano przekroczenie dopuszczalnej prędkości, nieprzestrzeganie przepisów drogowych, a także zmęczenie, które skutkowało zmniejszeniem sprawności psychofizycznej kierowcy. Przeprowadzone analizy pozwoliły dokonać wstępnego doboru czynników, które przyjmując nieprawidłowy poziom mogą stanowić przyczynę wypadków.
Subskrybuj to źródło RSS