Zaloguj się

WIEDZA

Układy zasilające systemy bezpieczeństwa dla potrzeb transportu

W niniejszym artykule zostały przedstawione wymagania stosowania układów zasilających w elektronicznych systemach bezpieczeństwa dla potrzeb transportu. Autor przedstawił również rzeczywiste rozwiązania najczęściej spotykane do zasilania elektronicznych systemów bezpieczeństwa w szerokim kontekście z uwzględnieniem zasilania rezerwowego, które są zgodne z aktualnymi normami.

Analiza układów antropotechnicznych w wnętrzu samochodu osobowego w środowisku programu catia

W oprogramowaniu CATIA, po wcześniejszym zamodelowaniu środowiska badanego, istnieje możliwość poddania analizie ergonomii pracy podstawowych czynności obsługowych kierowcy samochodu osobowego. Na potrzeby badania stworzono manekina obu płci oraz zamodelowano propozycje wnętrza kabiny samochodu osobowego. Do eksperymentu przyjęto trzy postawy kierowcy, bez których nie można byłoby prowadzić pojazdu. Otrzymane wyniki umożliwiają w prosty sposób sprawdzić, czy propozycja rozmieszczenia elementów obsługowych jest komfortowa dla użytkownika pojazdu. W artykule ukazano, które wymiary kabiny samochodu muszą ulec zmianie, a po ich zmianach, jak procentowo poprawia się komfort kierowcy.

Utrzymanie zdatności kolejowego systemu transportowego

Producenci środków transportu kolejowego inwestują ogromne ilości pieniędzy na konstruowanie szybkich, bezpiecznych, wygodnych i efektywnych pojazdów pasażerskich. Metody i środki nowoczesnej diagnostyki technicznej pozwalają utrzymywać stan zdatności środków transportu kolejowego poprzez ciągłe monitorowanie ich stanu. Pozwalają także na badania spełniania wymagań stawianym środkom transportu kolejowego w zakresie obowiązujących standardów bezpieczeństwa i komfortu jazdy (normy UIC - 518).

The conditions of live animal transport in the slovak republic

There are more than 17,5 million items of live animals transported across the European Union per year. In spite of that conservationists were not able to enforce restriction of maximal transport time. From this reason the Commission of European Union strive to improve the conditions of live animal transportation. European Union makes the rules of live animal transportation stricter. The aim of new, stricter regulations is to reduce the stress of animals and to prevent animals from ill-treatment during the transportation process.

Zastosowanie benchmarkingu w logistyce miejskiej

Logistyka miejska powinna być narzędziem ułatwiającym praktyczne rozwiązywanie problemów związanych z zarządzaniem przepływami osób i ładunków w miastach. Wyzwaniem jest tu zróżnicowanie miejskich systemów logistycznych utrudniające stworzenie uniwersalnych planów działań. Analizując dotychczasowe doświadczenia tej dziedzinie wydaje się zasadne stwierdzenie, że przeszkodą jest nie na tyle brak dobrych rozwiązań, co nieumiejętność dostrzeżenia i zweryfikowania przyczyn problemów. Potrzebne są więc praktyczne metody analizy miejskiego systemu logistycznego, proste we wdrożeniu i oparte w miarę możliwości na dostępnych zbiorach danych. Porównując na tej podstawie różne systemy i zastosowane w nich rozwiązania łatwiej będzie wybrać te, które będą optymalne dla potrzeb konkretnego miasta. Jest to podejście stosowane w benchmarkingu, który jest metodą poszukiwania najlepszych w danej dziedzinie rozwiązań i adaptacji ich do potrzeb konkretnego odbiorcy. W przypadku jego zastosowania w logistyce miejskiej problemem jest skonstruowanie zbioru kryteriów uwzględniających specyfikę zarówno systemu transportu ładunków jak i osób, oraz umiejętność właściwej interpretacji uzyskanych wyników.

Wymagania minimalne dla symulatorów wysokiej klasy stosowanych w szkoleniu kierowców

Dyrektywa 2003/59/WE Parlamentu Europejskiego i Rady Europy [1] zobowiązuje państwa członkowskie do zmiany systemu szkolenia kierowców autobusów i autokarów (od 10.09.2008 r.) oraz samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony (od 10.09.2009 r.). W przewidywanym programie szkoleń duży nacisk
jest położony na bezpieczeństwo na drogach, zmniejszenie emisji spalin i zużycia paliwa.

Zastosowanie automatów komórkowych do symulacji ruchu drogowego w mieście

W artykule przedstawiono problemy zastosowania automatów komórkowych do przeprowadzania mikroskopowego modelowania i symulacji przepływu ruchu drogowego dla rzeczywistego fragmentu sieci. W pierwszej kolejności nakreślono problematykę modelowania i symulacji ruchu oraz przedstawiono system TRANSIMS. W dalszej części opisano przebieg prac nad modelem, a następnie wyniki symulacji wraz z omówieniem procesu kalibracji modelu. Następnie autorzy dokonali krótkiej analizy wyników i odnieśli je do stanu rzeczywistego oraz rezultatów otrzymanych przy zastosowaniu systemu SUMO. Artykuł kończy podsumowanie zrealizowanych prac.

RegiónÁlny manaŽment- nÁstroj pre rozvoj dopravy

Doprava patrí k základným odvetviam s charakterom služby, ktoré výrazne ovplyvňujú sociálno-ekonomický rozvoj a rast životnej úrovne obyvateľstva. Konkurenčná schopnosť poskytovanej služby v doprave rastie so záujmom o ponúkané služby, ktoré sú orientované na naplnenie základných cieľov zákazníkov (na bezpečnosť, rýchlosť, kvalitu, spoľahlivosť, ale aj ekonomickú prijateľnosť). Príspevok sa zaoberá problematikou možnosti využitia vhodných metód aplikácie, ktoré umožňujú dosiahnuť najlepších kvantifikáciu ďalšie požiadavky zákazníkov v oblasti dopravy, tiež prispieť k realizácii strategických cieľov a rozvoja a zlepšenie rozhodovania o ďalšom vývoji v regióne.
Subskrybuj to źródło RSS