Zaloguj się

WIEDZA

Logistyczne zabezpieczenie przedsięwzięć w sytuacjach kryzysowych z wykorzystaniem polskich śródlądowych dróg wodnych w aspekcie przestrzennym

Śródlądowe drogi wodne nadal stanowią mało wykorzystany element sieci transportowej Polski. W aspekcie przestrzennym (geograficznym) postrzega się je jedynie w kontekście dwóch głównych arterii jakimi są Wisła i Odra, nie biorąc praktycznie pod uwagę pozostałych. Polityka transportowa Unii Europejskiej wymuszająca korelację przebiegu i drożności śródlądowych dróg wodnych w odniesieniu do koncepcji korytarzy transportowych, sprzyja powiązaniu ich z przedsięwzięciami realizowanymi we wszystkich fazach reagowania kryzysowego.

Projekt isok na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w polsce

W referacie opisano zjawiska pogodowe stanowiące zagrożenia bezpieczeństwa ruchu na drogach. Przedstawiono zakres realizowanego w ramach VII osi priorytetowej POIG, projektu pt „Informatyczny System Osłony Kraju przed nadzwyczajnymi zagrożeniami - ISOK” autorstwa autora niniejszego referatu. W projekcie tym przewidziano kompleksowe prace osłonowe, które przyczynią się także do zwiększenia bezpieczeństwa ruchu na drogach.

Wpływ decyzji koordynatora akcji sar na jej skuteczność

Streszczenie: Akcje ratownicze prowadzone na morzu wymagają szybkiego i dokładnego planowania. Popełnienie błędów lub opóźnienie decyzji powoduje zmniejszenie szans uratowania rozbitków. Osobą decydującą w procesie planowania akcji SAR jest jej koordynator. W artykule są przedstawione używane metody oceny skuteczności akcji ratowniczych. Artykuł zawiera również analizę wpływu podejmowanych przez koordynatora decyzji na skuteczność akcji SAR.

Rodzaje destrukcji powłok lakierniczych nadwozi samochodów

W artykule opisano destrukcję powłok lakierniczych nadwozi samochodów, pod wpływem: mediów agresywnych, ciepła, promieniowania ultrafioletowego (UV), czynników erozyjnych. Media agresywne absorbowane przez powłoki lakiernicze powodują ich pęcznienie, pękanie, oraz zużycie korozyjne. Oddziaływanie ciepła skutkuje pękaniem powłok, a także utratą ich adhezji do podłoża. Wpływ promieniowania UV stymuluje powstawanie na powierzchni powłok pęknięć srebrzystych oraz zwiększa chropowatość powierzchni, co w efekcie wywołuje utratę połysku i zmianę barwy powłok. Uderzanie cząstek erozyjnych prowadzi do: ubytku fragmentów powłok, ścierania (zarysowania), bądź do odkształcenia powłoki i podłoża w miejscach kontaktu cząstek z powłoką. Największe obniżenie dekoracyjności powłok sprawia oddziaływanie promieniowania UV.

Istota strategii logistycznych przedsiębiorstw

Logistyka ze swoimi obszarami zainteresowań staje się zatem elementem strategicznego zarządzania firmą. Strategie wykorzystywane w przedsiębiorstwach oraz ich formy uzależnione są od wielu czynników, takich jak: rodzaj przedsiębiorstwa, charakter rynku na którym funkcjonuje, rodzaj działalności, struktura organizacyjna, sytuacja finansowa itp. Wybór strategii działania firmy może opierać się na, zdefiniowanej przez Portera, strategii zalet konkurencyjnych. Są one bardzo istotne z punktu widzenia klienta. Zalety konkurencyjne zwiększają w pewien sposób „wartość” firmy i jej produktów lub usług. Może to nastąpić albo poprzez zaoferowanie klientowi towaru po niższej cenie (strategia przywództwa kosztowego) lub też zaoferowaniu różnego rodzaju usług dodatkowych (strategia dyferencjacji), które spowodują w konsekwencji zaakceptowanie przez klienta wyższej ceny niż u konkurenta.

Komputerowe wspomaganie diagnostyki układów hydraulicznych

W artykule przedstawiono postęp w stosowaniu komputerowego wspomagania procesów diagnostycznych układów hydraulicznych. Dokonano analizy narzędzi diagnostycznych w zarysie historycznym począwszy od najprostszych metod gdzie komputerowe wspomaganie ogranicza sie jedynie do obróbki ręcznie wprowadzonych do komputera wyników badań aż do w pełni zautomatyzowanego systemu diagnostyki układów hydraulicznych zbudowanego w Politechnice Radomskiej, w którym praktycznie cały proces realizowany jest przez system komputerowy zaprogramowany wg. odpowiednich algorytmów diagnostycznych.

Outsourcing usług jako podstawa konkurencyjności nowoczesnych łańcuchów dostaw

Outsourcing zrewolucjonizował sposób, w jaki przedsiębiorstwa wykonują swoje funkcje biznesowe. O znaczeniu outsourcingu świadczą przede wszystkim wyniki licznych badań prowadzonych pod koniec lat 90 XX wieku. Wynika z nich, że 94% badanych przedsiębiorstw wydzieliło w tamtym okresie co najmniej jedną działalność, a średnia liczba wydzieleń wynosiła dziewięć. Tendencje do delegowania na zewnątrz czynności i zasobów spoza głównego nurtu działalności przedsiębiorstwa są widoczne w szczególności w sferze logistyki, ponieważ coraz większą część wartości dodanej produktu stanowią procesy logistyczne realizowane przez operatorów zewnętrznych, nawet wewnątrz zakładu producenta. Podjęcie decyzji - czy kupować na rynku (w tym przypadku usługi logistyczne lub ich składniki), czy też zdecydować się na integrację pionową (w tym przypadku utrzymywać własny system logistyczny lub jego część) - zależy od cech ekonomicznych procesu produkcji w danym rodzaju działalności oraz od natury jej kosztów transakcyjnych.

Bezpieczeństwo na drodze a huśtawka emocji

Artykuł dotyczy zjawiska huśtawki emocjonalnej, która następuje po nagłym wycofaniu źródeł emocji. .Zmianie tej towarzyszy tzw. „zamglenie poznawcze”, które oznacza stan w którym człowiek nie analizuje w dostateczny sposób informacji które do niego napływają, działając niejako automatycznie. Artykuł wyjaśnia ten fenomen, jego przyczyny, mechanizmy i skutki, oraz analizuje go z punktu widzenia kierowcy, który w takiej sytuacji może popełniać tzw. ”głupie błędy” mogące zagrozić jego bezpieczeństwu w czasie drogi.

Wahania ruchu na ulicach warszawy

Streszczenie: w ramach referatu przedstawiono bazę danych pomiarowych dostępną w Warszawie. Baza ta odnosi się do pomiarów natężenia ruchu drogowego ze szczególnym uwzględnieniem struktury rodzajowej potoku pojazdów, prędkości chwilowej strumienia ruchu oraz okresu pomiarów. Baza danych składa się ze 104 punktów pomiarowych rozlokowanych w całej sieci drogowej Warszawy. Na części z nich pomiar odbywa się w sposób ciągły pozwalający na prowadzenie szczegółowych analiz zmian w warunkach ruchu. Tak duża baza pomiarowa wymaga zastosowania specjalistycznych analiz służących do wykrywania i eliminacji błędów pomiarowych. W ramach artykułu przedstawiono również analizę prowadzącą do wyznaczenia natężenia miarodajnego dla okresu szczytu porannego, bazując na pomiarach natężenia ruchu na moście Gdańskim.
Subskrybuj to źródło RSS