Zaloguj się

WIEDZA

Rozwój logistycznej funkcji portów rzecznych - na przykładzie wybranych niemieckich centrów logistycznych

W artykule omówiono podstawowe atrybuty transportu wodnego śródlądowego, jego infrastrukturę liniową i punktową. Szczególną uwagę poświęcono funkcjom portów rzecznych. Głównym celem opracowania jest wskazanie znaczenia, jakie odgrywa lokalizacja centrum logistycznego w porcie żeglugi śródlądowej dla rozwoju jego oferty usług logistycznych i funkcji logistycznej.

Symulacja systemu transportowego w kopalni węgla kamienneg

W artykule przedstawiono działania związane z budową modelu symulacyjnego funkcjonowania kopalni węgla kamiennego. Bezpośrednim celem symulacji jest analiza tzw. „wąskich gardeł” i zaproponowanie działań mających na celu poprawę funkcjonowania firmy jako całości, ze szczególnym uwzględnieniem systemu transportu, rozumianego w aspekcie transportu pracowników „na” i „ze” stanowisk pracy, transportu urobku oraz odpowiedniej synchronizacji tych działań.

Uwarunkowania działań i decyzji w systemie logistycznym wybrane przykłady

W celu uzyskania sprawnego i efektywnego przepływu fizycznego w systemie logistycznym niezbędna jest właściwa informacja i posiadanie doświadczenia w zakresie budowania systemów i kształtowania przebiegu procesów logistycznych. W niektórych przypadkach znajomość zasad logistyki nie wystarcza. Naturalne rozproszenie czynności i zadań logistycznych, bez uwzględnienia ich wzajemnych relacji, może prowadzić do innych efektów, niż założone.

Neuronowy estymator strumienia magnetycznego maszyny napędowej dla samochodu elektrycznego

Streszczenie: W artykule przedstawiono metody syntezy estymatora strumienia stojana maszyny indukcyjnej wykorzystujące sztuczne sieci neuronowe (SSN). Wymagania dotyczące charakterystyk regulacyjnych stawiane przed konstruktorami napędów samochodów elektrycznych wymuszają stosowanie algorytmów sterowania pozwalających na kształtowanie odpowiedzi momentu elektromagnetycznego wytwarzanego w maszynie napędowej.

Prędkość pojazdów w otoczeniu stacji automatycznej kontroli prędkości

Dostosowanie prędkości do znaków drogowych oraz warunków aktualnie panujących na drodze ma istotny wpływ na bezpieczeństwo poruszających się pojazdem oraz znajdujących się w jego pobliżu osób. W artykule przedstawiono aktualny stan prawny dotyczący dopuszczalnych prędkości na drogach, a także limity prędkości w krajach UE. Zwrócono także uwagę na zmiany liczby zabitych w wypadkach drogowych w ostatnich latach. W drugiej części przedstawiono analizy prędkości pojazdów w otoczeniu stacji automatycznej kontroli prędkości.

Systemowe determinanty obsługi klienta w przedsiębiorstwie

Zastosowanie zaprezentowanego w artykule podejścia systemowego w logistyce umożliwia przedsiębiorstwom realizację wielu zadań o charakterze strategicznym, między innymi osiągnięcie wyższego poziomu obsługi klientów dla skompensowania istniejącej przewagi konkurentów czy utrzymania własnej przewagi. Systemy logistyczne mogą także służyć do tworzenia barier dla konkurentów, broniąc dostępu do rynku dzięki ścisłej współpracy w zakresie logistyki między obsługującym dostawcą a jego klientami.

Analiza działania systemu asg-eupos w warunkach dynamicznych

Przeprowadzenie sondażu hydroakustycznego celem wykonania aktualnej, wiarygodnej i bardzo szczegółowej mapy batymetrycznej wymaga wykorzystania zarówno sygnałów z Satelitarnych Systemów Pozycjonowania, systemów wspomagających jak również technologii przetwarzania sygnałów pochodzących z urządzeń hydrograficznych. O wiarygodności i dokładności mapy batymetrycznej decyduje wypadkowa dokładności systemu pozycjonowania oraz systemu hydroakustycznego oraz ich integracja. Celem przeprowadzonych doświadczeń było określenie charakterystyk dokładności oraz niezawodności działania serwisów naziemnego systemu wspomagającego: ASG-EUPOS (Aktywna Sieć Geodezyjna).

Logistyczne uwarunkowania nowych relacji transportowych obejmujących żeglugę śródlądową

Transport wodny śródlądowy generuje najniższe spośród wszystkich gałęzi transportu jednostkowe koszty zewnętrzne, a co za tym idzie: zwiększając jego wykorzystanie, w znacznym stopniu można rozwiązać istniejące problemy sektora transportowego. Na terenie Unii Europejskiej (tzw. Starej Piętnastki), wykorzystanie transportu śródlądowego w jednostce pracy transportowej stanowi około 6%, w Polsce jest to zaledwie 0,4%. Polskie rzeki dają możliwości większego ich wykorzystania bez wielkich nakładów finansowych, a Unia Europejska wręcz narzuca podjęcie działań w tym kierunku.

Subskrybuj to źródło RSS