Zaloguj się

WIEDZA

Analiza pomiarów w układzie napęd zwrotnicowy - rozjazd

W artykule przedstawiono problematykę pomiarów w układzie napęd zwrotnicowy rozjazd. W przypadku pomiarów przyrządami analogowymi, mikrometrami i siłomierzami problem interpretacji znikał na drugim planie, ponieważ to od osoby mierzącej zależało stwierdzenie jaką siłę zmierzono. W przypadku zastosowania techniki komputerowej, gdzie pomiar wartości jest ciągły pojawia się problem interpretacji wyniku. Przedstawiono przykłady prawidłowych i złych interpretacji oraz problemów z którymi spotyka się współczesna diagnostyka układu napęd zwrotnicowy - rozjazd. Artykuł jest próbą usystematyzowania pojęć i definicji w tym zakresie.

Podstawowe wyznaczniki determinujące sukces na rynku wynajmu powierzchni magazynowej

W działalności gospodarczej istnieje wiele praktycznych powodów, dla których potrzebna jest ocena systemów logistycznych. Ocena jest zagadnieniem trudnym, niemniej jednak celowe jej przeprowadzenie umożliwia efektywną weryfikacje walorów systemu. Każda ocena zawiera element poznawczy wnosząc dodatkowe informacje do zbioru, jakim dysponuje podmiot oceniający lub porządkujący zbiór informacji o systemie. O znaczeniu oceny świadczy fakt wykorzystywania jej do podejmowania decyzji.

Czynniki zagrożenia w ruchu drogowym

W artykule przedstawiono analizę czynników zagrożenia wpływających na bezpieczeństwo w ruchu drogowym oraz skutków zdarzeń drogowych. Uwzględniono czasookres ich trwania oraz zasięg jak również intensywności oddziaływania. Szczególną uwagę poświęcono, często pomijanej, sprawności psychofizycznej użytkowników systemu komunikacyjnego. Przeanalizowano wpływ jaki na tę sprawność ma obecność czynników obciążających. Wskazano na celowość przeprowadzenia dalszych, bardziej szczegółowych badań w tym obszarze, a w niektórych aspektach także zastosowania uregulowań prawnych.

Koncepcja informatycznego systemu wspomagania zarządzaniem eksploatacją autobusów szynowych

W artykule opisano założenia projektowanego informatycznego systemu wspomagania zarządzaniem eksploatacją autobusów szynowych. Zdefiniowano najważniejsze parametry jakie powinny być uwzględniane w systemie. Przedstawiono procesy użytkowania i obsługi autobusów szynowych oraz elementy systemu transportu szynowego. Podjęto próbę klasyfikacji potencjalnych źródeł zakłóceń. Opisano system informatyczny, określając jego parametry, funkcjonalność i architekturę oraz źródła danych.

Wybrane zagadnienia budowy modelu ruchu

Streszczenie: Zagadnienia dotyczą budowy 4-stopniowego modelu ruchu zgodnie z metodyką zalecaną przez Niebieską Księgą. Przedstawione zostały kluczowe kwestie związane z danymi niezbędnymi do wykonania modeli cząstkowych, na które składają się: model generacji ruchu, model rozkładu przestrzennego, model podziału zadań przewozowych oraz model rozkładu ruchu na sieć transportową.

Bezpieczeństwo w transporcie drogowym w UE

W Unii Europejskiej transport samochodowy jest podstawowym zarówno w transporcie towarów, gdzie odpowiada za 72,5% pracy przewozowej (biorąc pod uwagę transport lądowy) jak i w transporcie pasażerskim, gdzie transport samochodami osobowymi odpowiada za 72,4% przewozów, autobusami 8,4%, a dodatkowo jeszcze 2,4% to transport motocyklowy. Podsumowując na drogach odbywa się transport 83,2% wszelkich przewozów pasażerskich. Podobnie jak w Unii Europejskiej transport samochodowy w Polsce, jest podstawową obok kolei, gałęzią transportu, przewozi blisko 80% ładunków i 70% pasażerów.

Detekcja kolizji drogowej dla potrzeb pokładowego urządzenia ecall

W artykule opisano problemy związane z detekcją kolizji drogowej dla potrzeb automatycznego wezwania służb ratunkowych. W chwili wykrycia kolizji zainstalowane w pojeździe urządzenie eCall będzie automatycznie nawiązywało połączenie z Centrum Powiadamiania Ratunkowego i przesyłało zestaw podstawowych informacji dotyczących pojazdu i miejsca zdarzenia. Do wyzwolenia alarmu nie będą wykorzystane informacje o uruchomieniu poduszek powietrznych, ponieważ podłączenie urządzenia eCall mogłoby zakłócać działanie systemów bezpieczeństwa pojazdu. Konieczne jest opracowanie metody umożliwiającej wykrycie kolizji drogowej na podstawie dostępnych danych dostarczonych z czujników przyspieszeń.

Rola i znaczenie normalizacji w bezpieczeństwie transportu

Streszczenie: Omówiono bardzo znaczącą rolę i rangę normalizacji w polityce gospodarczej UE. Normalizacja, znajduje coraz szersze zastosowania we wspieraniu legislacji służąc uproszczeniom i ograniczeniom przepisów. Obszary, w których wzrosła rola normalizacji to: zasady rynku wewnętrznego, strategia bezpieczeństwa, zamówienia publiczne, usuwanie barier technicznych, polityka innowacyjności oraz rozwój usług. Do ważnych obszarów związku norm z przepisami należy zaliczyć: systemy zarządzania, ocenę zgodności i akredytację oraz bezpieczeństwo w różnych sektorach transportu. Omówiono przykłady regulacji prawnych wiążących przepisy z produktami normalizacji, których dostępność i właściwe rozumienie warunkuje możliwość wykonywania przepisów prawa.
Subskrybuj to źródło RSS