Zaloguj się

WIEDZA

Wymagania stawiane symulatorom pojazdów szynowych symulator pojazdu, pojazdy szynowe, prezentacja obrazu, choroba symulatorowa

W artykule zaprezentowano zagadnienia dotyczące ustalenia głównych kryteriów konstrukcyjnych symulatora pojazdu szynowego. Opisano charakterystykę pracy lokomotywy, obecnie stosowane rozwiązania symulatorów, a także zagadnienia związane z animacją i prezentacją obrazu. Zdefiniowano i omówiono wymagania dotyczące pracy symulatora pojazdu szynowego, a także wymagania konstrukcyjne dotyczące zarówno stanowiska odwzorowującego kabinę maszynisty, jak i sposobu wizualizacji obrazu. Ponadto przedstawiono problematykę negatywnego oddziaływania symulatorów jazdy na organizm ludzki i sposoby zapobiegania temu zjawisku.

Autobusy miejskie, Bezpieczeństwo ruchu drogowego, Komunikacja miejska,

Ciągły wzrost aktywności człowieka oraz rozwój techniki powoduje systematyczne zwiększanie się występowania różnorodnych zagrożeń. Jednym z ważniejszych problemów w tym zakresie, z jakim możemy się spotkać w Polsce, jest bardzo niski poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wynika to z wielu czynników i uwarunkowań. Dlatego też prowadzi się wiele działań mających na celu poprawę bezpieczeństwa podczas transportu ludzi. Jednym z nich jest wzrost bezpieczeństwa pojazdu, które związane jest z jego właściwościami konstrukcyjnymi takimi jak budowa nadwozia i podwozia. W artykule zaprezentowano przegląd rozwiązań konstrukcyjnych wpływających na wzrost bezpieczeństwa w transporcie pasażerów komunikacji miejskiej.

Subiektywne bezpieczeństwo w transporcie drogowym - percepcja użytkowników

W pracy przedstawiono zagadnienia związane z percepcją bezpieczeństwa w transporcie drogowym. Dokonano przeglądu stanu wiedzy teoretycznej i stosowanych metod badawczych subiektywnego bezpieczeństwa. Zaprezentowana próba identyfikacji zjawiska percepcji bezpieczeństwa obejmuje problematykę analiz jakościowych wrażeń bezpieczeństwa kierowców w celu tworzenia modelowego obrazu drogi, a także problematykę badań ankietowych wśród kierowców. Subiektywne wrażenia kierowców dotyczące bezpieczeństwa dróg w Polsce nie były, zgodnie z wiedzą autorki, przedmiotem wcześniejszych badań. Przedstawione poniżej badania identyfikacyjne stanowią uzupełnienie wiedzy na temat współczesnego postrzegania bezpieczeństwa przez użytkowników ruchu drogowego w Polsce, a więc na temat subiektywnego bezpieczeństwa w transporcie drogowym.

Transport wodny śródlądowy w obsłudze potoków ładunkowych polskiego handlu zagranicznego w pierwszej dekadzie XXI w

Artykuł przedstawia rolę transportu wodnego śródlądowego w obsłudze przewozu ładunków polskiego handlu zagranicznego w pierwszych latach XXI wieku. W artykule zidentyfikowano uwarunkowania obecnej pozycji tej gałęzi transportu w przewozach transportowych ładunków polskiego handlu zagranicznego. Główne rozważania w artykule zostały skupione na analizie wielkości oraz struktury przedmiotowej i kierunkowej ładunków polskiego handlu zagranicznego przewiezionych w analizowanym okresie przez żeglugę śródlądową. Przedstawiono w nim również perspektywy zwiększenia roli analizowanej gałęzi transportu w obsłudze transportowej polskiego handlu zagranicznego.

Optymalizacja transportu substancji niebezpiecznych z uwzględnieniem przepustowości tras i prawdopodobieństwa wystąpienia awarii podczas transportu

W artykule zaproponowano model matematyczny problemu optymalizacji transportu ładunków niebezpiecznych uwzględniający możliwość oraz przepustowość tras transportu niebezpiecznych substancji. W modelu uwzględniono także prawdopodobieństwo wystąpienia awarii w miejscu składowania lub wypadku na trasie transportu substancji niebezpiecznej. Decyzje o transporcie niebezpiecznych substancji, uruchomieniu miejsc przetwarzania i utylizowania substancji oraz miejsc składowania substancji, które nie zostaną poddane utylizacji, zależą od miejsc, w których są one generowane, topologii ich możliwego transportu oraz technicznych możliwości ich dalszego zagospodarowania uwzględniającego przepustowość tras oraz prawdopodobieństwo wystąpienia awarii późniejszych kosztów z tym związanych.

Skuteczność integratora w sieci dystrybucji z odroczoną produkcją

W badaniach zaprezentowanych w artykule za cel postawiono określenie standardów obsługi klienta na przykładzie wybranego integratora sieci dystrybucji wyrobów hutniczych. Założono, że poprawa obsługi klienta zgodnie z preferencjami odbiorców przyczyni się do podniesienia skuteczności integratora sieci. Przybliżono metodykę badań wskazując na znaczenie zapewnienia standardów logistycznej obsługi klienta zróżnicowanych dla poszczególnych segmentów. Jako wskaźnik oceny zadowolenia klienta z poziomu logistycznej obsługi klienta wprowadzono indeks satysfakcji klienta (CSI).

Struktura systemów i procesów komisjonowania w projektowaniu magazynów dystrybucyjnych

W referacie autor omawia procesy komisjonowania w aspekcie ich klasyfikacji i usystematyzowania ze względu na przepływ ładunków, przepływ informacji i organizację. Podaje również najważniejsze czynniki i kryteria wyboru systemu komisjonowania. Rozróżnione zostały elementarne systemy komisjonowania (jako podsystemy), które łączone w ramach powiązań organizacyjnych w układach równoległych (strefy komisjonowania) lub szeregowych (stopnie komisjonowania) w złożonych systemach. Tak połączone systemy elementarne, w określonych warunkach organizacyjnych, zdolne są do realizacji (komisjonowania) pojedynczych zleceń, zleceń częściowych, serii zleceń i części serii zleceń. Przedstawioną systematykę oraz zaproponowane kryteria zinterpretowano w przykładzie wyboru systemu komisjonowania dla przykładowego zadania logistycznego magazynu dystrybucyjnego. Wyjaśniono również genezę samego pojęcia „komisjonowanie”, które zastąpiło w latach osiemdziesiątych używane dla tych procesów w Polsce pojęcie ”kompletacji”.

Life cycle and sustainable supply chain assessment based on exergy analysis

Integration of environmental aspects and taking into account all aspects of sustainable development is one of the new trends in supply chain management (sustainable supply network). In this paper a new method, which is a comprehensive approach to determining the sustainable supply chain from raw material acquisition to the end of life is presented. Applications of the exergy concept in the field of sustainability is shown. The paper presents exergy as useful tool to measure sustainable supply chain. Exergy analysis can be used to identify problem areas in supply chain and inefficient uses of natural resources and design the supply chains for new products in multi-criteria decision making. Several methods taking into account the exergy analysis of any resource of a supply chain for sustainability performance measurement in whole life cycle was proposed.

Strategia planowania centralnego w przedsiębiorstwie x

W pracy zaprezentowano wybrane problemy zarządzania siecią dostaw w międzynarodowym przedsiębiorstwie produkcyjno - dystrybucyjnym. Główną uwagę poświęcono strategii centralnego planowania przy wykorzystaniu podejścia S&OP. 1. WPROWADZENIE Jednym z powszechnych problemów występujących w przedsiębiorstwach jest efektywne zarządzanie zaopatrzeniem. Decyzje planistyczne dotyczące tego obszaru działania dotyczą w głównej mierze umiejętnego zarządzania zapasami, tzn. takiego, dzięki któremu można uniknąć nadmiernych stanów magazynowych, a jednocześnie zapewnić odpowiedni poziom obsługi klienta.
Subskrybuj to źródło RSS