Zaloguj się

WIEDZA

Promocja, usługi turystyczne, przedsiębiorstwo turystyczne, instrumenty promocji

Opracowanie zawiera treści odnoszące się do promocji usług turystycznych. Wyjaśniono znaczenie i istotę promocji jako czwartego instrumentu w kompozycji marketingu mix. Przedstawiono elementy składające się na promocję mix usług turystycznych. Przybliżono znaczenie reklamy, marketingu bezpośredniego, promocji sprzedaży, public relations oraz sprzedaży osobistej. W końcowej części artykułu zostały zmieszczone wnioski.

Stabilność, dodatniość, układy singularne, pęk regularny.

W pracy podano warunki konieczne i wystarczające dodatniości i stabilności asymptotycznej układów singularnych o pękach regularnych. Zaproponowano nową metodę sprawdzania dodatniości i asymptotycznej stabilności singularnych ciągłych i dyskretnych układów liniowych o pękach regularnych. Proponowana metoda jest oparta o działaniach elementarnych na pękach tych układów. W metodzie tej układy syngularne są redukowane do równoważnych postaci standardowych, które są wykorzystywane następnie do sprawdzania stabilności asymptotycznej tych układów singularnych.

Wpływ zasilania silnika rolniczego Perkins 1104c-44 paliwami estrowo-etanolowymi na wybrane parametry procesu wtrysku i spalania w aspekcie ekologicznym silnik spalinowy, proces wtrysku i spalania, paliwa ekologiczne, ochrona środowiska

W artykule przedstawiono wyniki badań dotyczących porównania kątów rozpylenia strugi paliwa oraz wydzielania ciepła silnika PERKINS ·zasilanego paliwem mineralnym EKODIESEL oraz porównawczo paliwa-mi roślinnymi: estrem metylowym FAME i etanolem BIO-E-DIESEL. Zastosowanie paliw o różnych właściwościach fizykochemicznych do silników wysokoprężnych wymaga dużych dokładności pomiarów parametrów diagnostycznych celem poznania występujących różnic w procesach wtrysku i spalania silników zasilanych tymi paliwami.

Działania marketingowo - edukacyjne, zmiana zachowań komunikacyjnych, zarządzania mobilnością

Tematem artykułu są działania marketingowo - edukacyjne promujące alternatywne, w stosunku do samochodów osobowych, środki transportu (transport publiczny, komunikację pieszą i rowerową, podróżowanie w tzw. systemach carpooling i carsharing ). Działania te związane są z wdrażaniem tzw. koncepcji zarządzania mobilnością, mającej na celu wpływanie na postawy i zachowania komunikacyjne podróżnych m.in. poprzez uświadamianie o istnieniu proekologicznych środków transportu i wskazywanie ich potencjału w zaspakajaniu potrzeb transportowych.

Harmonogram budowlany elementem wspomagania decyzji i działań logistycznych przedsięwzięcia inwestycyjnego harmonogram budowlany, planowanie przedsięwzięcia budowlanego

W artykule prezentuje się funkcje, które pełni harmonogram budowlany w toku realizacji przedsięwzięcia inwestycyjnego. Podstawą prawidłowego zarządzania inwestycją jest sporządzenie dobrego i wiarygodnego harmonogramu. Harmonogram budowlany stosowany jest do zarządzania czasem projektu, kontroli i wczesnego wykrywania problemów realizowanych zadań, ale również jako narzędzie wspierania decyzji i działań o charakterze logistycznym.

Cykl jezdny, pojazdy komunikacji miejskiej, badania drogowe

Globalna polityka zrównoważonego wykorzystywania konwencjonalnych źródeł energii powoduje ciągły wzrost cen podstawowych surowców energetycznych takich jak ropa naftowa, węgiel kamienny czy gaz ziemny. Ze względu na powyższy fakt operatorzy komunikacyjni największych aglomeracji miejskich oczekują od producentów pojazdów produktów, które cechować ma małe przebiegowe zużycie paliwa i mała emisja spalin. Spełnienie tych kryteriów w wielu przypadkach wymaga optymalnego dopasowania charakterystyki pracy spalinowych jednostek napędowych do warunków eksploatacji. W tym celu za zasadne uznaje się wyznaczenie reprezentatywnych cykli jezdnych danej aglomeracji, które posłużą do oceny właściwości eksploatacyjnych autobusów. W artykule przedstawiono główne cykle jezdne pojazdów komunikacji miejskiej wykorzystywane w wielu pracach naukowo-badawczych, m.in. testy SORT czy Braunschweig Cycle. Następnie na podstawie przeprowadzonych badań autobusów w rzeczywistych warunkach ruchu wyznaczono przykładowe cykle jezdne dla aglomeracji poznańskiej w odniesieniu do warunków otoczenia i bezpośrednio do pojazdu.

Komunikacja tramwajowa, zagrożenia, ryzyko zagrożeń, zarządzanie ryzykiem, Tram-Risk

W artykule zrealizowano niektóre sformalizowane procedury metody Tram-Risk zarządzania ryzykiem zagrożeń w komunikacji tramwajowej. Obszarem analiz ryzyka jest segment Aleja Solidarności - Ulica Lechicka odcinka Poznańskiego Szybkiego Tramwaju (PST). Szczególny nacisk położono na procedury szacowania i wartościowania ryzyka zagrożeń sformułowanych na wybranym segmencie odcinka PST. Procedury te oparto na specjalnie stworzonym modelu ryzyka, który nazwano R-SL-WK. W modelu tym przyjęto dwa kryteria analizy ryzyka - kryterium możliwości aktywizacji zagrożeń, kryterium szkód ponoszonych w wyniku aktywizacji zagrożeń. Opracowano schematy kwantyfikacji poziomów ryzyka wg obu kryteriów. Przyjęto zbiór miar ważności kryteriów analizy ryzyka. Stworzono formułę matematyczną na wyznaczanie miar ryzyka zagrożeń. Na tej podstawie zbudowano matrycę ryzyka zagrożeń. Zaproponowano zasady wartościowania ryzyka zagrożeń. Kierując się zasadami modelu ryzyka R-SL-WK przeprowadzono oszacowania i wartościowania ryzyka kilkunastu zagrożeń zidentyfikowanych na segmencie Aleja Solidarności - Ulica Lechicka odcinka PST sieci tramwajowej Poznania.
Subskrybuj to źródło RSS