Zaloguj się

WIEDZA

Ekspertowy system logistyczny, relacyjna mapa kognitywna, wielokrokowy algorytm uczenia, charakterystyki systemowe

Praca poświęcona jest modelowaniu ekspertowych systemów logistycznych opartych na relacyjnych mapach kognitywnych. Opisano zasadę działania relacyjnej mapy kognitywnej oraz jej zastosowanie w systemach ekspertowych. Opracowano model logistycznego systemu ekspertowego opartego na mapie kognitywnej, wspomagającego planowanie i kontrolę funkcjonowania przedsiębiorstwa logistycznego. Przedstawiono wybrane wyniki działania systemu.

Intelligent Energy - Europe, logistyka miejska, miejski transport towarowy, adaptacja dobrych praktyk

Opracowanie niniejsze stanowi prezentację nowego międzynarodowego projektu o akronimie C-LIEGE, realizowanego w ramach programu Intelligent Energy - Europe, ukierunkowanego na wdrażanie dobrych praktyk logistyki miejskiej w miastach Europy. Projekt ten, obok zakończonego w tym roku projektu SUGAR jest drugim w Polsce przedsięwzięciem tej skali nastawionym bezpośrednio na rozwiązania dotyczące miejskiego transportu towarowego. Strona Polska jest reprezentowana przez Szczecin, a członkiem konsorcjum realizującego projekt jest Akademia Morska w Szczecinie. W artykule przedstawiono założenia projektu oraz wybrane wnioski, powstałe w początkowym etapie pracy badawczej.

Projekt systemu sterowania ugrupowaniem bezzałogowych maszyn inżynieryjnych systemy wielomaszynowe, zdalne sterowanie, ugrupowania bezzałogowych maszyn inżynieryjnych, bezzałogowe maszyny inżynieryjne

W referacie poruszono problem wykorzystania zespołu bezzałogowych maszyn inżynieryjnych do realizowania pojedynczego, złożonego zadania inżynieryjnego. Opisano problemy, z jakimi spotykają się operatorzy tych maszyn. W proponowanym rozwiązaniu umożliwia pojedynczemu operatorowi sterowanie ugrupowaniem maszyn bezzałogowych czyli grupą pojazdów bezzałogowych o różnych funkcjonalnościach wykorzystywanych do zrealizowania tego samego zadania. Autor analizuje opracowywany w Stanach Zjednoczonych standard JAUS pod względem podobieństw ideowych do proponowanego rozwiązania, zarysowując jednocześnie cechy charakterystyczne, które mają świadczyć o większej możliwości powodzenia jego realizacji. W referacie zawarto opis funkcjonalny proponowanego systemu wraz z opisem elementów do jego realizacji. W podsumowaniu przedstawiono potencjalne kierunki rozwoju projektu.

Zastosowanie techniki GPS i GSM w logistyce i zabezpieczaniu pojazdów samochodowych techniki lokalizacji i zabezpieczeń pojazdów, kompatybilność elektromagnetyczna, homologacja,

W referacie omówiono nowoczesne metody zabezpieczenia i lokalizacji, monitorowania stanu oraz wybranych parametrów pojazdów samochodowych. Przedstawiono akty prawne - regulaminy EKG ONZ oraz dyrektywy UE, których wymagania muszą spełniać elementy wyposażenia elektrycznego i elektronicznego przed wprowadzeniem go do dystrybucji handlowej bądź montażu w pojeździe samochodowym. Zamieszczono wybrane wyniki badań homologacyjnych na zgodność z regulaminami EKG ONZ nr 10 i 97.

Model autonomicznej mobilnej platformy transportowej do przewozu ładunków w obiektach infrastruktury logistycznej autonomiczne platformy mobilne, transport ładunków technologia RFID, sterowanie i robotyka topografia siatek kontrolnych

Transport towarów w pomieszczeniach infrastruktury logistycznej odbywa się najczęściej za pomocą urządzeń transportowych o charakterze stacjonarnym (taśmociągów, wind) lub mobilnym (wózki, pojazdy transportowe). Pierwszy sposób wymaga rozmieszczenia na stałe w obiekcie elementów konstrukcyjnych urządzeń transportowych.

Zapobieganie wykluczeniu społecznemu osób starszych poprzez zapewnienie dostępności i bezpieczeństwa na drogach

Wykluczenie społeczne ma wiele przyczyn i skutków, obejmuje także wiele obszarów życia społecznego. Jednym z nich jest ruch drogowy. Brak dostępu do szeregu miejsc i obiektów, zagrożenie bezpieczeństwa już dziś jest przyczyną radykalnego ograniczenia aktywności osób starszych. W Polsce jak dotąd nie ma żadnych rozwiązań rzeczywiście i kompleksowo odpowiadających na potrzeby tej grupy użytkowników dróg. Aby odzyskać osoby starsze dla naszego społeczeństwa musimy niezwłocznie i w sposób odpowiednio przygotowany i zorganizowany wychodzić tym problemom naprzeciw.

CNG, konwersja pojazdów, autonomia, zużycie paliwa, cykl miejski, pozamiejski i mieszany

W związku z rosnącą popularnością CNG i jego niekwestionowanymi zaletami postanowiono poddać analizie możliwości i opłacalność zasilania pojazdów tym paliwem w regionie lubelskim, gdyż, jak zostanie wykazane, infrastruktura może mieć tu decydujące znaczenie. W artykule został przedstawiony sposób montażu fabrycznych instalacji CNG jak i konwersji pojazdów używanych. Przedstawiono charakterystykę ruchu pojazdów w warunkach miejskich i pozamiejskich oraz odpowiadające temu zużycie paliwa i zasięg. Opisano także sposób obliczeń amortyzacji dodatkowych kosztów związanych z przystosowaniem pojazdów do zasilania CNG.
Subskrybuj to źródło RSS