Inteligentne Systemy Transportowe, Wizyjne śledzenie ruchu, Superrozdzielczość
- 0
- Kategoria: Pozostałe zagadnienia
Specjaliści od lat starają się określić, jakie predyspozycje psychofizyczne powinny charakteryzować dobrego kierowcę.
Zaprezentowano przebieg niszczenia zbiornika na skutek eksplozji w jego wnętrzu. Niszczenie zbiornika zobrazowano w postaci symulacji komputerowej. Określono wytyczne projektowania zbiornika w oparciu o walidację wyników symulacji. Do badań symulacyjnych wykorzystano oprogramowanie ANSYS®AUTODYN® przeznaczone do analizy zagadnień dynamicznych.
Celem publikacji jest analiza i ocena popytu na przewozy turystyczne w regionach nadmorskich w Polsce.
Scharakteryzowano zapotrzebowanie na tego typu przewozy ze szczególnym uwzględnieniem ruchu turystycznego zagranicznego przyjazdowego. Wskazano środki transportu, na które generowany jest popyt w dwóch polskich województwach nadmorskich. Funkcja turystyczna tych regionów kształtuje zapotrzebowanie na określonego typu przewozy, realizowane na rzecz turystów.
Praca zawiera kilka różnych podejść do zagadnienia stateczności modeli matematycznych pojazdów szynowych i samochodowych. Przeprowadzono analizę stateczności technicznej modelu matematycznego opierając się na właściwościach maksymalnej i minimalnej wartości własnej macierzy stanu (otrzymanej z równań ruchu układu pojazdu szynowego z wózkami 25TN) oraz wyznaczając funkcję Lapunowa. Zbadano stateczność tego modelu ze względu na parametry, na które funkcja Lapunowa jest najbardziej wrażliwa (badania wrażliwości pokazano w pracy [3]).
Nawierzchnie z materiału kamiennego, stosowane bardzo często na placach miejskich, łączą walory estetyczne z funkcjonalnością, zapewniając trwałość w bardzo długim okresie eksploatacji. Obciążenia działające na tego typu nawierzchnie są nieco inne niż w przypadku typowych konstrukcji drogowych i obejmują ruch pieszy oraz ograniczony ruch pojazdów. W pracy przedstawiono analizę stanu naprężenia i przemieszczenia przykładowej konstrukcji nawierzchni sztywnej wykonanej z płyt granitowych. Sformułowano zadanie płyty spoczywającej na wielowarstwowej półprzestrzeni sprężystej a następnie rozwiązano je za pomocą metody elementów skończonych. Wyniki porównano z rozwiązaniem analitycznym zaproponowanym przez H. M. Westergaarda.