Zaloguj się

WIEDZA

Kierunki rozwoju powłok ochronnych kinematycznych węzłów maszyn warstwa powierzchniowa, powłoka ochronna, powłoka adaptacyjna, właściwości tribologiczne, selektywne przenoszenie, nanocząstki metali

W artykule omówiono w sposób skrótowy zagadnienia związane z wytwarzaniem powłok ochronnych kinematycznych węzłów maszyn, o korzystnych właściwościach tribologicznych, zapewniających właściwą eksploatację urządzeń technicznych. Omówiono zasady funkcjonowania a także możliwości stosowania powłok adaptacyjnych oraz powłok otrzymywanych z udziałem nanostruktur. Zaprezentowano koncepcję konstytuowania tego rodzaju powłok w procesie eksploatacji oraz przedstawiono badania możliwości jej realizacji, przytaczając przykładowe wyniki badań własnych.

Wibroakustyka, torowiska tramwajowe

W pracy przedstawiono badania wibroakustyczne prowadzone w latach 1990 - 2010 na różnego typu konstrukcjach torowisk tramwajowych stosowanych w Polsce w dużych aglomeracjach miejskich. Badano poziom emisji hałasu jak i drgań do środowiska a następnie porównano konstrukcję torowisk przyjmując jako wskaźnik ich wibroaktywność.

System informatyczny, optymalizacja, monitoring

Artykuł prezentuje sposób rozwiązania problemu nadzorowania zajętości miejsc parkingowych dowolnej instytucji. Dysponując bardzo dużą liczbą miejsc parkingowych nie jesteśmy w stanie określić, czy w danym momencie są jeszcze wolne miejsca i gdzie one są, czy już ich nie ma. Nie wiemy ile osób korzysta z parkingu i czy są to osoby uprawnione do korzystania z niego, czy też przypadkowe osoby. Może się okazać, że parking w określonych godzinach pracy jest pusty. Zrealizowana aplikacja internetowa pozwala na całkowitą kontrolę pojazdów wjeżdżających oraz opuszczających parking.

Diffusion of innovations, TOE framework, inter-firm diffusion, intra-firm diffusion.

This paper investigates the issue of diffusion research focused on diffusion and adoption models at firm level. Diffusion theories are aimed at exploring issues as how, why and with what intensity there are new knowledge, innovations, skills and technological changes spread. The purpose of this article is to analyse diffusion processes and describe inter-firm and intra-firm diffusion and differences between them. In this article there is a theoretical review of IT adoption models at the firm level stated, and factors that influence IT adoption and diffusion in each of them. Most empirical studies are derived from the DOI theory and the TOE framework, but to achieve better understanding of the IT adoption phenomenon, it is importatnt to combine more than one theoretical models.

Urządzenia symulacyjne

Referat prezentuje możliwości modelowania trajektorii ruchu zadanego statku morskiego z wykorzystaniem zaadaptowanego do tego celu modelu statku dostępnego na symulatorze. Eksperyment przeprowadzono dla kontenerowca „Bonny“ na symulatorze NMS produkcji NORCONTROL. Trajektorie statku otrzymane w czasie badań symulacyjnych były porównywane z trajektoriami statku rzeczywistego wykonującego te same manewry, zarejestrowanymi w czasie jego prób stoczniowych.

Wykorzystanie serwisów internetowych w wideo marketingu produktów turystycznych online wideo marketing, Web 2.0,, serwisy wideo, social media, marketing turystyczny, marketing wirusowy

Serwisy internetowe umożliwiające wysyłanie i udostępnianie opublikowanych filmów innym użytkownikom Internetu, stały się jedną z istotniejszych platform działań promocyjnych z obszaru WEB 2.0. Firmy, instytucje i osoby prywatne otrzymały medium o możliwościach i zasięgu bliskim telewizyjnemu. Rozwój serwisów internetowych na czele z YouTube, otworzył ogromne możliwości dla wideo marketingu czyli działań opierających komunikację marketingową o przekaz wideo. Zaangażowanie sektora turystycznego w tę formę działalności marketingowej zaowocowało powstaniem rozbudowanej i stosunkowo poprawnie wykorzystywanej mozaiki różnorodnych materiałów wideo. Dostęp do nich możliwy jest dla internautów w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca.

Wpływ horyzontu prognozy i długości szeregu czasowego na jakość predykcji w ruchu drogowym w Polsce bezpieczeństwo, ruch drogowy, prognoza, trend, model

W pracy przeanalizowano możliwość wykorzystania modeli trendu do prognozowania liczby wypadków oraz liczby ofiar śmiertelnych i rannych w wypadkach drogowych w Polsce. W szczególności analizowano modele liniowe i logarytmiczne i zależność skuteczności prognozy od długości szeregu czasowego. Analizowano wpływ horyzontu prognozy na jakość prognozy.

Hałas drogowy, zabezpieczenia akustyczne

W artykule przedstawiono analizę ekonomiczno-techniczną różnych typów rozwiązań zabezpieczeń wibroakustycznych na przykładzie węzła drogowego zlokalizowanego na głównej drodze wlotowej do aglomeracji miejskiej. Zaproponowano zabezpieczenia wibroakustyczne, dla których wykonano ocenę prognozowanych oddziaływań na klimat akustyczny w środowisku. Określono dla nich wskaźniki skuteczności działań ochrony środowiska przed hałasem oraz wykonano analizę ekonomiczną. Porównano i oceniono wybrane rozwiązania z punktu widzenia oddziaływania inwestycji na klimat akustyczny w środowisku. Analizę przeprowadzono przy przyjętych przez inwestora rozwiązaniach technicznych i lokalizacyjnych, ze szczegółowością i dokładnością odpowiednią do posiadanych danych i założeń zawartych w koncepcjach oraz w projekcie budowy analizowanego węzła.

Zastosowanie metody AHP do oceny poszczególnych etapów transportu materiałów niebezpiecznych hierarchiczny proces analizy decyzyjnej etapy transportu poziom ryzyka

Ryzyko transportu materiałów niebezpiecznych uwzględniające poszczególne etapy procesu transportowego może być analizowane ze względu na szereg kryteriów, z czego za istotne kryteria można uznać: potencjalny zakres negatywnego oddziaływania na środowisko, ewentualne szkody w infrastrukturze technicznej transportu oraz potencjalny wpływ na zdrowie i bezpieczeństwo publiczne. W pracy do oceny poszczególnych etapów procesu transportowego w odniesieniu do ryzyka związanego z transportem materiałów niebezpiecznych zaproponowano wykorzystanie metody analitycznego procesu hierarchicznego (AHP). Przedstawiona analiza dotyczy transportu ładunku będącego związkami chemicznymi z grupy chloranów. Proces transportowy podzielono przy tym na pięć zunifikowanych dyskretnych etapów, które oceniano w odniesieniu do przyjętych kryteriów klasyfikacji ryzyka.
Subskrybuj to źródło RSS