Zaloguj się

WIEDZA

Modelowanie funkcjonalności i bezpieczeństwa systemów sterowania ruchem kolejowym wyposażony w zmienny odstęp blokowy bezpieczeństwo systemów srk, analiza bezpieczeństwa, modele systemów srk,

W pracy przedstawiono modele pozwalające analizować funkcjonalność oraz bezpieczeństwo systemów prowadzenia ruchu pociągów w oparciu bezwzględny Ruchomy Odstęp Blokowy. Modele te zostały opracowane na bazie procesów Markowa opisujących tego typu zdarzenia i pozwalają na oszacowanie odpowiednich współczynników charakteryzujących tego typu systemy. Mogą być też podstawą badań symulacyjnych w celu weryfikacji przyjętych założeń.

Autobusy miejskie, Bezpieczeństwo ruchu drogowego, Komunikacja miejska,

W artykule zaprezentowano analizy statystyczne związane z naprawami wybranych układów bezpieczeństwa pojazdów komunikacji miejskiej. Zaliczamy do nich układy kierowniczy, hamulcowy i zawieszenia. Dane pozyskano z Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Lublinie w okresie jednego roku. Badaną grupą pojazdów stanowiły autobusy komunikacji miejskiej takie jak: Ikarus 260.26, Ikarus 280.26, Jelcz, Solaris Urbino 12, Mercedes-Benz 0405N, Mercedes Conecto 628 G i Mercedes Conecto 628 FL. Celem prowadzonych badań było określenie jak często w autobusach ulegają awarii wymienione wcześniej układy.

Ocena niezawodności, Wskaźniki niezawodnościowe, Środki transportu szynowego

Artykuł dotyczy wskaźników niezawodności środków transportu szynowego. Pod względem niezawodnościowym środki transportu szynowego należą do grupy obiektów odnawialnych. Proces eksploatacji tego typu obiektów składa się na przemian z okresów poprawnej pracy i okresów odnów. W analizie środków transportu szynowego, niezawodność należy traktować jako pojęcie kompleksowe, w którym mieszczą się takie cechy obiektu jak: nieuszkadzalność, gotowość, trwałość i obsługiwalność. W artykule zestawiono definicje i formuły obliczeniowe na najważniejsze wskaźniki niezawodności umożliwiające kompleksową ocenę środków transportu szynowego.

Logistyka, Obsługa klienta

Imperatywem realizacji, wdrożenia i skutecznego rozwoju kosztowo efektywnej obsługi klienta w logistyce przedsiębiorstw jest stosowanie i konsekwentne przestrzeganie formalnie uporządkowanych obszarów zadaniowych w dziedzinie opracowania i wdrożenia polityki przedsiębiorstwa w tym zakresie. Główne założenia polityki logistycznej obsługi klienta zaprezentowane zostały w części 1 i 2 artykułu.

ERTMS/ETCS, poziomy systemu, tryby pracy pojazdów trakcyjnych ,scenariusze operacyjne

Zarządca infrastruktury kolejowej w Polsce zapoczątkował wdrażane systemu ERTMS. W prezentowanym referacie, przedstawiono opis poziomów systemu, tryby pracy pojazdów trakcyjnych, podstawowe parametry systemu a także przykładowe zasady działania systemu. Parametry te są elementami wykorzystywanymi przez scenariusze operacyjne, które opisują zachowanie systemu w określonych sytuacjach ruchowych na liniach kolejowych objętych zabudową systemu ERTMS.

Sztuczna Sieć Neuronowa

W niniejszym artykule przestawiono problem występowania drgań w budynkach, spowodowanych poruszającymi się pojazdami oraz ideę rozwiązania problemu pracochłonnych i kosztownych pomiarów takiego zjawiska. Autorzy starają się ukazać czynniki mające wpływ na wielkość drgań w świetle obowiązujących przepisów i norm. Główny wysiłek skupiają na ich pomiarze i interpretacji otrzymanych wyników w świetle propozycji budowy aplikacji wykorzystującej sztuczne sieci neuronowe.

Współpraca taboru z nawierzchnią w Kolejach Dużych Prędkości

Problemy współpracy taboru z nawierzchnią to kilka elementów w sekwencji po sobie następujących zjawisk. Są to zjawiska dosyć skomplikowane zawierające szereg elementów, takie jak tor jako układ ciągły, podparty na podkładach, imperfekcje toru wynikające z geometrii ułożenia i utrzymania we właściwych granicach, wielkości podlegające deformacjom i procesom zużycia wynikającego z eksploatacji . Wszystkie te wielkości są niezwykle istotne dla wpływu na tabor poruszający się z dużymi prędkościami.

Wpływ opóźnień w realizacji kontraktu budowlanego na wzrost kosztów jego obsługi logistycznej koszty budowy, koszty opóźnień, koszty obsługi logistycznej budowy, szacownie kosztów

Opóźnienia w realizacji kontraktu budowlanego wynikają z różnych przyczyn. Błędy organizacyjne, niesprzyjająca pogoda, braki w dokumentacji, opóźnienia w dostawach, czy robotach podwykonawców. Powodują one wzrost kosztów budowy ponad planowany poziom. W niniejszym opracowaniu usystematyzowano obszary kosztów, w których występują zwiększenia spowodowane opóźnieniami. Wyodrębniono spośród nich koszty obsługi logistycznej kontraktu. Przedyskutowano możliwości określenia tych kosztów ex-post. Niniejsze opracowanie jest także uzasadnieniem konieczności przewidywania wzrostu kosztów spowodowanych opóźnieniami w realizacji kontraktów budowlanych dla ekonomiki kontraktu.

System poszukiwania pojazdów, sieć dróg, symulacja

Rozważana w artykułach [1,2,3,4] koncepcja systemu poszukiwania zadanych pojazdów na podstawie danych wizualnych sukcesywnie rozwijana jest o kolejne etapy symulacji. Celem nadrzędnym jest uzyskanie największego prawdopodobieństwa trafnej prognozy trajektorii zadanego pojazdu, która w efekcie pozwoli na skuteczną interwencję wybranym użytkownikom systemu. Konieczne jest więc analizowanie zróżnicowanych typów kierowcy jak i trafne rozłożenie punktów obserwacyjnych. Aktualnie przedłożono rezultaty badań nad bardziej rozbudowanym modelem kierowcy poruszającym się po hipotetycznej sieci dróg. Odległości od punktu początkowego do celu jazdy mierzone są po odcinkach trasy, które dodatkowo mogą być charakteryzowane wagami zależnymi od parametrów drogi (np. jakość nawierzchni, przepustowość, podział na drogi płatne itp.). Efekty przypadkowych odchyleń od optymalnych decyzji kierowców (najkrótszych tras) są uwzględniane przy wyznaczaniu pozycji punktów obserwacyjnych. W perspektywie planuje się optymalizację jakości predykcji, która przedstawiona zostanie w kolejnych pracach.

Analiza właściwości ochronnych fotelika i podstawki podwyższającej na podstawie ruchu ciała dziecka w czasie uderzenia samochodu w przeszkodę

Przeprowadzono badania eksperymentalne, które umożliwiają pokazanie różnic w skuteczności działania ochronnego fotelika i podstawki podczas wypadku drogowego samochodu osobowego. Analiza skuteczności została odniesiona do dzieci w wieku ok. 3 lat na tylnym siedzeniu samochodu. Przeprowadzone badania dynamiczne odpowiadają czołowemu uderzeniu samochodu w przeszkodę. Dokonano analizy wpływu podstawki i fotelika na kinematykę ruchu ciała dziecka, ekstremalne przemieszczenia oraz przyspieszenia głowy.

Subskrybuj to źródło RSS