Zaloguj się

WIEDZA

Zastosowanie technik informatycznych w pracach dotyczących modelowania i symulacji sieci wodociągowych

Zastosowanie technik informatycznych w pracach dotyczących modelowania i symulacji sieci wodociągowych ma ogromne znaczenie na dla rozwoju miast. W pracy przedstawiono przegląd dostępnego oprogramowania na rynku oraz metody modelowania parametrów hydraulicznych i ich wpływu na działanie sieci wodociągowej w warunkach rzeczywistych na przykładzie programu EPANET dla miasta Grajewo. Podjęcie badań w tym zakresie wynikało głównie z potrzeby oceny, jak też i zaproponowaniu lepszych rozwiązań w funkcjonowaniu podsystemu dystrybucji wody w warunkach eksploatacyjnych.

Ujemny dwumianowy rozkład poissona w modelowaniu wypadków drogowych

Problem modelowania (przewidywania) liczby wypadków drogowych na poszczególnych odcinkach dróg (sekcjach) pojawił się w rozważaniach naukowców około 30 lat temu. Przez ponad ćwierć wieku do przewidywania liczby wypadków drogowych w zależności od czynników ruchu drogowego stosowano bardzo różne modele oraz sposoby estymacji. W pracy opisano procedurę modelowania wypadków drogowych z zastosowaniem rozkładu ujemnego dwumianowego wraz z analizą wariancji. Analiza ta wykazała skuteczność modelu w wyjaśnianiu (opisywaniu) zmienności systematycznej (ponad 60%).

Wybrane problemy w integracji systemów zarządzania transportem

W pracy omówiono założenia przyjęte dla priorytetów rozwoju transportu, obszary rozwoju transportu w regionie łódzkim, między innymi: kolej dużej prędkości i tunelu średnicowego, Łódzki Tramwaj Regionalny - ŁTR, Łódzkie propozycje na liście projektów kluczowych w Programie Infrastrura i Środowisko.

Wpływ naprężeń własnych na geometryczne inperfekcje wału korbowego w trakcie procesu obróbki mechanicznej część ii

Artykuł zatytułowany "Wpływ naprężeń własnych na geometryczne inperfekcje wału korbowego w trakcie procesu obróbki mechanicznej" podzielony został na dwie części: część pierwsza (teoretyczna) przedstawia podstawy numerycznej symulacji procesu obróbki mechanicznej druga natomiast przedstawia wynika numerycznej symulacji. Proces toczenia został zasymulowany w programie MSC MARC z wykorzystaniem modułu Machining. Przedstawiono w nim między innymi wpływ niesymetrycznego usuwania wierzchniej warstwy materiału. Dane wejściowe dla procesu numerycznej symulacji zostały otrzymane z pomiarów dokonanych na gotowym elemencie.

Mobilny system automatycznego pomiaru własności akustycznych dużych obiektów

Procedury pomiarów akustycznych nie zostały dotąd zautomatyzowane. Szczególnie w średnich i dużych pomieszczeniach wymagają dużego nakładu pracy i czasu, co wprost przekłada się na wzrost kosztów ich realizacji. Ponadto, stosowane obecnie techniki pomiarów, polegające na ustawianiu w wybranych punktach statywu z mikrofonem, dają informacje jedynie o małym wycinku pola akustycznego w badanym pomieszczeniu, na których podstawie trudno jest w wiarygodny sposób weryfikować wyniki modeli obliczeniowych. Artykuł zawiera opis powstającego mobilnego systemu pomiarowego dla zastosowań do pomiarów wielkości związanych z akustyką wnętrz dużych obiektów takich jak poczekalnie dworcowe, hale odpraw lotnisk, hale sportowe czy sale koncertowe.

Simulation of ship management in preparation of professionals for inland navigation

Increased movement of cargo and passenger ships requires increased demands on the leaders of vessels, their qualifications and professional skills. Qualified leader of river vessels must develop their theoretical knowledge and practical experience of several years to handle the various sections of the shipping route. As an effective alternative appears to use the simulator motion of the vessel for the purpose of training and career development of practical skills leaders vessels, which would simulate navigation in all conditions and all seasons.

Projekt EOROINTERLOCKING

W referacie na przykładzie modułu przejazdowego (ang. Level crossing) zaproponowano modelowanie funkcjonalności Euro-Interlocking’u. Jednocześnie zaprezentowano odmienne podejście do problemu tworzenia opisu europejskiego systemu zależnościowego. Dla prezentowanego modelu przedstawiono proces jego opracowania rozpoczynający się od specyfikacji na poziomie podstawowych funkcjonalności, przez budowę struktury hierarchicznej całego modułu aż po wykorzystanie modelu do badań.

Development of container terminals in north-west region of russia

Container terminals are developed very fast in North-West region of Russia. Transport strategy of the main city of the region has been developed in 2007. However decisions of the strategy should be developed further. Research in the field of container transportation have to be performed. In the article questions of transportlogistics complex operation and possibilities of it’s improvement are shown.
Subskrybuj to źródło RSS