Zaloguj się

WIEDZA

Główne przyczyny wypadków w transporcie towarów niebezpiecznych w latach 2007 - 2008

Streszczenie: Towary niebezpieczne to takie materiały i przedmioty, których przewóz jest zabroniony, zgodny z Europejską Umową do międzynarodowego przewozu towarów niebezpiecznych - ADR, zwolniony z ADR. Codziennie po polskich drogach przewożone są substancje niebezpieczne, groźne dla zdrowia i życia człowieka oraz otoczenia. Ze względu na znaczny ich udział w przewozach towarów, istnieje duże prawdopodobieństwo wypadku z udziałem tego typu substancji. W referacie omówiono ogólny schemat powstawania wypadków drogowych oraz główne przyczyny wypadków z udziałem towarów niebezpiecznych. Analizę przyczyn wypadków przedstawiono w oparciu o statystyki z Komendy Głównej Policji.

Regulatory impact analysis - tool for better regulation

Quality of regulatory and legislative environment is essential to the overall competitiveness of the economy and may be an accelerator or holding back the development of business, innovations and economic growth.In the process of regulation is therefore important to implement methods for better regulation, such as RIA.

Intermodalność w łańcuchach dostaw - jak przezwyciężyć bariery rynku

Podatność transportowa ładunków ma decydujący wpływ na wybór gałęzi transportu, którą dany ładunek zostanie przewieziony. Każdą z gałęzi transportu można scharakteryzować pewnymi cechami, które wpływają na różnorodność grup ładunków możliwych do przewozu oraz mogą decydować o preferowaniu pewnych ich rodzajów. Kolej, a głównie przewozy intermodalne realizowane z wykorzystaniem kolei, umożliwia przewóz największej gamy ładunków, choć z przyczyn obiektywnych i subiektywnych nie wszystkie z nich przewozi. Jednocześnie promocja transportu intermodalnego ma ogromne znaczenie dla zwiększenia poziomu realizacji przewozów bardziej przyjaznych dla środowiska.

A risk model for assessing the ship sinkability in uncertain conditions

Abstract: The paper concerns the ship safety in damaged conditions. The existing methods of safety assessment of ships in damaged conditions are devoted to design and are very difficult to apply in operational conditions. A method based on the risk and safety assessment of ships in damaged conditions is briefly presented in the paper. The level of risk is the measure of safety. The method applies the ship performance approach together with the risk assessment. The risk analysis is based on application of the matrix type risk model. The risk model enables to take into account the uncertainties connected with the possible scenarios of an accident consisting of combinations of the hazards, intermediate events, additional events (releases) and consequences.

Metody badań własności jezdnych samochodów z wysoko położonym środkiem masy

W artykule opisano cel oraz metody badań właściwości jezdnych pojazdów ze szczególnym uwzględnieniem samochodów specjalnych stosowanych przez służby ratownicze. Przedstawiono wymagania dotyczące aparatury pomiarowej wykorzystywanej w tych badaniach oraz ogólne warunki realizacji procedur badawczych. Opisano najczęściej stosowane znormalizowane testy drogowe pozwalające na ocenę kierowalności i stateczności pojazdów. Zaprezentowane badania będą stosowane do oceny bezpieczeństwa samochodów wykorzystywanych w Straży Pożarnej.

Modelowanie symulacyjne sieci dostaw jako złożonych systemów adaptacyjnych

W artykule podjęto dyskusję nad modelowaniem sieci dostaw jako złożonego systemu adaptacyjnego. Koncepcja badań obejmuje istotne aspekty związane z problemami adaptowania się do zmian otoczenia z perspektywy ogniwa łańcucha dostaw (integratora), budującego złożone relacje z innymi ogniwami w sieci. Integratorzy pełnią szczególnie istotną rolę w koordynacji procesów logistycznych w sieciach dystrybucji lub szerzej w sieciach dostaw. Łączenie zróżnicowanych wyspecjalizowanych zasobów postrzegane jest jako szansa oferowania nowych unikatowych usług a także, ze względu na odroczoną produkcję, form produktu w obszarze dystrybucji. W związku z tak przyjętym założeniem rozważono modelowanie symulacyjne sieci dostaw z wykorzystaniem dynamiki systemów zarządzania.

Technicznego przemieszczającego się w ekosferze

Streszczenie: W opracowaniu przedstawiono systemowe podejście do ustalenia struktury środka transportu (rozpatrywanego jako złożony zautomatyzowany system techniczny poliergotyczny) przemieszczającego się w przestrzeni ekosfery osadzone na pojęciu wiedzy o tym zjawisku (jako wiedzy naukowej) określonej współcześnie mianem „Nautologia”.

Straty silnika spalinowego szansą na rekuperację energii elektrycznej

Artykuł przedstawia analizę metod pozyskiwania energii elektrycznej ze strat pracy silnika spalinowego cieplnego. W materiale ponadto przedstawiono struktury zarządzania energią elektryczną na pokładzie współczesnego pojazdu samochodowego oraz zaproponowano koncepcję dyspozycji i nadzoru energii elektrycznej pochodzącej z turbogeneratora zlokalizowanego w układzie wydechowym silnika tłokowego.
Subskrybuj to źródło RSS