Zaloguj się

WIEDZA

Metoda zarządzania bezpieczeństwem statku w czasie katastrofy na morzu

W artykule przedstawiono metodę zarządzania bezpieczeństwem statku w stanie uszkodzonym w czasie katastrofy na morzu z uwzględnieniem analizy ryzyka. Zarządzanie bezpieczeństwem statku w metodzie oparte jest na ocenie ryzyka, oraz na zarządzaniu ryzykiem wypadku. Do oceny ryzyka zastosowano dwa kryteria: macierz akceptacji ryzyka i koncepcję ALARP. Przedstawiono wybrane metody zarządzania ryzykiem, ukierunkowane na podejmowanie decyzji: metoda sztucznych sieci neuronowych ANN, koncepcje Taguchi'ego i wielokryterialne podejście do podejmowania decyzji. Przedstawiono elementy systemu podejmowania decyzji DSS dla oceny bezpieczeństwa statku w stanie uszkodzonym.

Analiza logistyczna zagospodarowania pojazdów wycofanych z eksploatacji w polsce na podstawie raportu nik

Bardzo ważny ze względów ekonomicznych, ekologicznych, społecznych a nawet relacji międzynarodowych jest problem powtórnego zagospodarowania samochodów wycofanych z eksploatacji. Niestety nie ma w Polsce prawidłowych rozwiązań prawnych i systemowych warunkujących maksymalne ponowne wykorzystanie zużytych pojazdów. Obowiązujące obecnie przepisy są znacznie rozproszone, utrudniają jednoznaczną interpretację niektórych zagadnień i są nieskutecznie egzekwowane wobec wszystkich działających w tym obszarze podmiotów gospodarczych. Ciągle nierozwiązanym problemem jest także tzw.

Ocena grubości okładziny ciernej tarczowego hamulca kolejowego na podstawie analizy czasowo-widmowej sygnałów drganiowych

Streszczenie: W artykule przedstawiono nową metodę oceny grubości okładzin ciernych tarczowego hamulca kolejowego bazującą na wynikach parametryzacji mapy czasowowidmowej a(t,f) drgań generowanych przez elementy składowe hamulca. Jako narzędzie selekcji czasowo-widmowej sygnału drganiowego zaproponowano zastosowanie metod analizy czasowo-częstotliwościowej (JTFA). Zarysowano algorytm metody i zamieszczono przykład ilustrujący zastosowanie uśrednianej synchronicznie krótkoczasowej transformacji Fouriera (STFT) do ekstrakcji składowych sygnału związanych z procesem hamowania. W wyniku parametryzacji mapy a(t,f), uzyskano miary sygnału współzmiennicze z grubością okładziny hamulcowej.

Numeryczna symulacja wpływu podziału dawki paliwa na jego rozpylenie w układzie wysokociśnieniowego wtrysku benzyny

Artykuł dotyczy badań wtrysku benzyny w aspekcie wpływu czasu przerwy między kolejnymi dawkami paliwa na ich interakcje. Przeprowadzono badania zasięgu strugi paliwa z wtryskiem dwuczęściowym w różnych odstępach czasu, takich aby wtrysk kolejnej porcji paliwa swoim zasięgiem obejmował porcję pierwszą. W tym celu określono zasięg oraz powierzchnię zajmowaną przez strugi paliwa. Przeprowadzono analizę koncentracji paliwa w przekrojach strugi: pojedynczej oraz tzw. kumulowanej, wynikającej z wtrysku dodatkowej porcji paliwa. Badania przeprowadzono dla zróżnicowanych wartości: wielkości dawki paliwa, ciśnienia paliwa oraz odstępów czasowych między kolejnymi porcjami paliwa. Wykorzystanie metod optycznych pozwoliło na określenie mechanizmów działających w strudze paliwa podczas wtrysku wieloczęściowego.

Selected problems of management in construction process

The article discusses the main phases of the management of construction process, where decisions are put on risk. Management of construction projects means managing the risk, its elimination or reduction. The risk is always present at every stage of construction projects. It is undertaken by the contractors of the project and the investor usually pays for it. In the construction process, which involves teams with different preparation, including risk management, there may be risk factors that are beyond control. The article reviews the risks in the construction process and its sources.

W artykule przedstawiono wyniki badań emisji związków szkodliwych spalin silnika

TW2-117 będącego źródłem napędu śmigłowca Mi-17, przeprowadzonych w warunkach przedstartowej próby silników realizowanej na płycie lotniska. W artykule przedstawiono wyniki badań i ich analizę, pozwalającą na dokonanie oceny możliwości wykorzystania tego typu testów do oceny emisji związków toksycznych spalin z turbinowych silników śmigłowcowych.

Company’s philosophy on a foreign market

Philosophy of the company, that realizes its business activities on international environment, exceeds national range. The essence of the philosophy is the orientation to wider dimensions as dimensions of the domestic market, orientation to foreign markets and positioning of the products and services on these markets, followed by major need of knowledge about the relevant market, than the domestic market requires, higher business risk, different forms of business, different organizational structures.

Zarządzanie magazynem w przedsiębiorstwie produkcyjno-handlowym

Do zaspokojenia ludzkich potrzeb potrzebne są dwojakiego rodzaju dobra: wyroby materialne i usługi. Dobra te wytwarzane są przez podmioty gospodarcze (przedsiębiorstwa), zajmujące się, ogólnie rzecz biorąc, produkcją, handlem, bądź usługami. Każde przedsiębiorstwo prowadzi działalność w konkretnym otoczeniu, z którym wchodzi w rożne interakcje. Dynamiczny i niezrównoważony charakter wzajemnych oddziaływań sprawia, że jest ono zmuszone do stosowania zasady adaptacji. Z zasady tej wynika konieczność zmian w wielu aspektach działalności.
Subskrybuj to źródło RSS