Zaloguj się

WIEDZA

Evolutionary sets of safe ship trajectories: development of the method

The Evolutionary Sets of Safe Ship Trajectories is a method solving ship encounter situations. The method combines evolutionary approach to planning ship trajectory with some of the assumption of game theory. For given positions and motion parameters the method finds a near optimal set of safe trajectories of all ships involved in an encounter. The version presented here is an updated one and its authors have tested extensively various problem-dedicated specialized operators as well as various formulas for fitness function to obtain best effects.

Koszty wypadków w transporcie w miesiącach letnich na obszarze zabudowanym

Prognozy rozwoju motoryzacji w Polsce wskazują, że do roku 2020 liczba samochodów osobowych może wzrosnąć o dalsze 50-70%. W przypadku zaniechania działań w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego do roku 2020 w wypadkach drogowych może zginąć ponad 90 tyś. osób, a ponad 1,15 mln osób może być rannych. Straty materialne i społeczne tych zdarzeń drogowych mogą wynieść ponad 470 mld zł. Przy utrzymaniu obecnej skali działań i braku „nowych“ inicjatyw w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego można się spodziewać zmniejszenia liczby ofiar śmiertelnych tylko o 20% do roku 2020.

Gospodarowania zapasami

Celem badań było przedstawienie wybranych rozwiązań organizacyjno-technicznych w zakresie sterowania zapasami w przedsiębiorstwach przetwórstwa rolno-spożywczego w

Modelowanie procesu regulacji osi toru kolejowego

Na bezpieczeństwo transportu kolejowego wpływa między innymi bieżący stan infrastruktury oraz jej niezawodność. Ważnym czynnikiem mającym wpływ na bezpieczeństwo jest odpowiednie ustabilizowanie rusztu torowego, przez co minimalizowane jest ryzyko utraty stateczności konstrukcji. Zarówno minimalizacji imperfekcji, jak też zapewnieniu stateczności konstrukcji służy proces regulacji osi toru. W referacie przedstawiono ideę komputerowego wspomagania oceny stanu infrastruktury poprzez modelowanie procesu pracy podbijarki, tj. maszyny dokonującej regulacji osi toru. Wspomaganie komputerowe jest w tym przypadku elementem bardzo istotnym, natomiast rzeczą niezwykle trudną jest ocena wspomnianych zjawisk jedynie na drodze doświadczalnej.

Wykorzystanie marketingu terytorialnego w zarządzaniu miastem

Miasto jest przestrzenią, w której zachodzą rozmaite, wyjątkowo skomplikowane procesy społeczne, gospodarcze i przestrzenno - przyrodnicze. Cechą charakterystyczną miasta jest to, że składa się ono z poszczególnych części składowych, które są swoistymi podsystemami. W ten sposób można wyróżnić: system transportowy, komunikacyjny, produkcyjny, handlowy, organizacyjny. Złożoność miast przekłada się bezpośrednio na złożoność procesu zarządzania. Wobec powyższego w procesie zarządzania miastem kluczową sprawą jest integracja poszczególnych podsystemów w zakresie planowania przestrzennego, transportu i rozmieszczenia funkcjonalnego.

Overhead contact line parameters measurement

This paper provides information about device for overhead contact line height and stagger measurement. This device was developed in Department of mechatronics and electronics, University of Žilina in collaboration with Railways Researched and Developed Institute in Vrútky. The device is determined for overhead contact line continuous measurement. The based measured parameters are overhead contact line height and stagger. The other measured parameters are evolved from optional GPS module. The data can be copied to MMC/SD card and they can be analyzed in PC. The special software for analyzing was created.

Modelowanie sterowania pojazdami transportu indukcyjnego

W przypadku transportu indukcyjnego rozwój techniczny umożliwia coraz łatwiejsze modyfikowanie rozmieszczenia tras wózków w celu dopasowywanie ich do aktualnych potrzeb transportowych. Poważniejsza trudność jest związana z koniecznością dopasowania sterowania do zmienionej trasy i natężenia ruchu. W pracy przedstawiono możliwość tworzenia języka programowania na potrzeby sterowania konkretnym urządzeniem. W szczególności dla potrzeb sterowania układem transportu indukcyjnego zmodyfikowano język programowania utworzony dla potrzeb sterowania układami transportu przenośnikowego. Język programowania zastosowano w symulatorze układów transportu przenośnikowego. Program sterujący w modelu może być bezpośrednio wykorzystany w realnym układzie transportowym. Takie podejście umożliwia użytkownikowi dopasowanie we własnym zakresie programu sterowania układem transportowym do aktualnych potrzeb.

Optymalna alokacja obiektów z wykorzystaniem algorytmów ewolucyjnych

W artykule opisano metodę rozwiązywani zagadnienia optymalnej alokacji obiektów z wykorzystaniem algorytmów ewolucyjnych. Przedstawiono podejście wykorzystujące teorię sieci jako narzędzia do opisu zagadnienia alokacji podając sposób zapisu problemu o własnościach lub bez własności Markowa. Jednocześnie na przykładach zdefiniowano i opisano problem optymalizacji sieci jedno lub wielokryterialnej. Następnie przeprowadzono obliczenia optymalizacyjne dla dwóch przykładów jedno i dwukryterialnej alokacji obiektów opisanych sieciami odpowiednio bez własności i z własnościami Markowa. Wyniki porównano z metodą przeszukiwania systematycznego. Uzyskane wyniki dają podstawę do stwierdzenia dużej przydatności algorytmów ewolucyjnych w rozwiązywaniu problemów alokacji.

Mikrosymualacja ruchu drogowego dla obszaru miejskiego z zastosowaniem systemu vissim

Streszczenie: W artykule przedstawiono problematykę zastosowania systemu VISSIM firmy PTV do przeprowadzania mikroskopowego modelowania i symulacji przepływu ruchu drogowego dla rzeczywistego fragmentu sieci. W pierwszej kolejności nakreślono zagadnienie modelowania i symulacji ruchu oraz przedstawiono system VISSIM. W dalszej części opisano przebieg prac nad modelem, a następnie wyniki symulacji wraz z omówieniem procesu kalibracji modelu. Następnie autorzy dokonali krótkiej analizy wyników i odnieśli je do stanu rzeczywistego oraz rezultatów otrzymanych we wcześniejszych pracach przy zastosowaniu systemów SUMO i TRANSIMS. Artykuł kończy podsumowanie zrealizowanych prac.

Zarządzanie kosztami w transporcie

Streszczenie: Niniejszy artykuł ma na celu ukazanie istoty i ważności kosztów transportu w przedsiębiorstwie, z podkreśleniem roli, jaką odgrywa właściwe budżetowanie kosztów transportu, dla sprawnego zarządzania tymi kosztami. W pierwszej części artykułu autorzy wyjaśniają rolę i znaczenie transportu, jak również ogólnie przyjętą i stosowaną klasyfikację transportu. Zasadnicza część artykułu koncentruje się wokół charakterystyki kosztów transportu, w tym ich klasyfikacji, składników tych kosztów i wskaźników oceny efektywności podsystemu transportowego. W końcowej części opracowania autorzy podkreślają rolę budżetowania we właściwym zarządzaniu kosztami transportu.
Subskrybuj to źródło RSS