Zaloguj się

WIEDZA

Rozwój i modernizacja europejskiego zintegrowanego systemu monitorowania ruchu statków i przekazywania informacji o statkach

Na poprzedniej konferencji LogiTrans w 2010 roku był zaprezentowany referat zatytułowany "Koncepcja europejskiego zintegrowanego systemu monitorowania ruchu statków i przekazywania informacji o statkach". Przedstawiono w nim informację o istniejących w tym czasie systemach monitorowania ruchu morskiego i przekazywania informacji o statkach, wprowadzonych i rozwijanych na poziomie europejskim. Skupiono się głównie na zagadnieniach transmisji i rozdziału danych o statkach i przewożonych nimi ładunkach między statkiem, załadowcą, portem, administracją morską nadbrzeżnych państw członkowskich Wspólnoty, Islandii i Norwegii oraz instytucjami UE, np. EMSA, i Frontex. Bieżący referat opisuje aktualny stan opisywanego systemu oraz plany jego dalszego rozwoju.

Decomposition of the pairs (a,b) and (a,c) of positive discretetime linear systems

A new test for checking the reachability (observability) of positive discrete-time linear systems is proposed. Conditions are established under which the unreachable pair (A,B) and the unobservable pair (A,C) of positive discrete-time system can be decomposed into reachable and unreachable parts and observable and unobservable parts, respectively. It is shown that the transfer matrix of the positive system is equal to the transfer matrix of its reachable (observable) part.

Wytwarzanie powłok ochronnych skojarzeń tarciowych środków transportu w procesach tarcia

Artykuł dotyczy aplikacji osiągnięć tribologii i nanotechnologii w eksploatacji środków transportu. Zostały w nim przedstawione wybrane metody konstytuowania warstw ochronnych na współpracujących tarciowo powierzchniach elementów węzłów kinematycznych, minimalizujące niekorzystne skutki tarcia, takie jak opory ruchu i zużycie. Zaproponowano wytwarzanie tych warstw bezpośrednio w procesie eksploatacji urządzenia technicznego, z zastosowaniem - jako materiału warstwotwórczego - nanocząstek miedzi, dodawanych do środków smarowych, stosowanych w węzłach tarcia. Skuteczność proponowanej metody dokumentują zaprezentowane w artykule wyniki badań własnych.

Struktura podmiotowa gospodarki stałymi odpadami komunalnymi a procesy logistyczne

Celem artykułu jest przedstawienie procesów logistycznych zachodzących w gospodarce stałymi odpadami komunalnymi oraz ich wzajemnych powiązań. W pierwszej części, omówiono strukturę podmiotową gospodarki odpadam regulowaną odpowiednimi przepisami, którą tworzą instytucje i osoby fizyczne. W drugiej części pokazano, jakie procesy logistyczne występują w obrębie danego podmiotu i w jaki sposób są one ze sobą powiązane.

Ocena atrakcyjności sektora usług tsl w polsce

Jak można zauważyć, na przestrzeni kilkunastu bardzo dynamicznie rozwija się rynek usług TSL w Polsce. Przedsiębiorstwa, które początkowo zakładały świadczenie usług transportowych jako podstawę swojej działalności, zaczęły oferować inne usługi takie jak: spedycja, usługi logistyczne, usługi kurierskie, magazynowanie, usługi celne. Dlatego warto przeanalizować jaka faktycznie jest atrakcyjność tego sektora usług i co na nią wpływa. Jest to możliwe przy zastosowaniu metody punktowej oceny atrakcyjności sektora. Zanim przystąpimy do tej oceny, ważne jest aby przeanalizować wszystkie czynniki, które wpływają na ten sektor.

Propozycja budowy metody oceny niepożądanych działań ludzi usytuowanych w systemie antropotechnicznym i jego otoczeniu

Streszczenie: Systemy antropotechniczny to para Człowiek - Obiekt Techniczny realizująca swoje zadania w Otoczeniu . W systemach tego typu zagrożenia mogą być stwarzane przez: człowieka C, obiekt techniczny OT oraz przez oddziaływanie otoczenia O na obiekt techniczny i ludzi znajdujących się w systemie oraz w jego otoczeniu. Poziom niepożądanego oddziaływania czynnika ludzkiego na bezpieczeństwo działania systemu antropotechnicznego, uzależniony jest od umiejscowienia człowieka w analizowanym systemie. W pracy podjęto próbę budowy metody oceny niepożądanych oddziaływań ludzi usytuowanych w systemie antropotechnicznym i jego otoczeniu. W tym celu zbudowano algorytm oceny niewłaściwych działań ludzi.

Koncepcja wykorzystania samolotów bezzałogowych w celu zapewnienia łączności na terenach objętych

W artykule rozważono możliwość i celowość wykorzystania segmentu troposferycznego opartego na bezpilotowych środkach latających jako nośników określonych składników architektury telefonii komórkowej. Rozwiązanie takie byłoby użyteczne w przypadku klęsk żywiołowych obejmujących znaczny obszar lub działań terrorystycznych, w czasie których zwykle łatwo ulega uszkodzeniu naziemna stała infrastruktura telefonii komórkowej. Przedstawiając bilans energetyczny wspomnianego łącza, problemy przestrzenno-ruchowe środka latającego, strukturę przestrzenną zregenerowanego fragmentu systemu komórkowego oraz możliwy do uzyskania ruch telekomunikacyjny można ustosunkować się odnośnie celowości przyjęcia takiego rozwiązani z punktu widzenia technicznego.

Koncepcja stanowiska do badania uszkodzeń sprężarek

CHŁODNICZYCH Środki transportu przeznaczone do przewozu artykułów spożywczych szybko psujących się, wymagających odpowiedniej temperatury przewozu powinny być wyposażone w agregaty chłodnicze. Najistotniejszym elementem w agregatach jest sprężarka. W pracy przedstawiono koncepcje stanowiska badawczego składającego się z rzeczywistych elementów chłodniczych. Celem badań na stanowisku będzie symulacja niekorzystnych warunków pracy, które mogą spowodować uszkodzenie sprężarki.
Subskrybuj to źródło RSS