Zaloguj się

WIEDZA

Diagnostyka usterek w sieciach transmisji danych

W artykule zaprezentowano metody diagnostyki zintegrowanych systemów sterowania w sieciach transmisji danych. Przedstawiono badania oscyloskopowe konwertera sygnałów pochodzących z różnych sieci. Wykonano i zaprezentowano badania własne poszczególnych magistral danych schodzących się w bramce magistrali danych. Dla magistrali klasy B i C, obsługiwanej przez badany moduł Gateway 3,0 wykonano rejestrację przebiegów oscyloskopowych z dedykowanymi usterkami, dla zapewnienia możliwości interpretacji błędów przez specjalistyczne warsztaty serwisowe. Opracowano i opisano metody diagnostyki wykraczające poza obszar systemowej kontroli w procesie samodiagnozy systemu. Do badań wykorzystano metodę diagnostyki punktowej systemu opracowaną i opisaną przez Olszowskiego S. która umożliwia wykorzystanie teorii w praktyce.

Integracja zagadnień sieciowych w gospodarce państwa

Artykuł jest próbą kompleksowego spojrzenia na zagadnienia sieciowe w różnorodnych obszarach ze szczególnym uwzględnieniem transportu i energetyki. Takie podejście może przynieść znaczące korzyści gospodarce państwa poprzez analityczne badania, dające podstawę na optymalizację procesów w szerokim otoczeniu. W artykule przedstawiono propozycję rozwiązań, które mogą zostać wdrożone w wielu działach gospodarki narodowej, przyczyniając się do rozwoju poprzez większą efektywność jej funkcjonowania.

Systemy mechatroniczne w przemyśle w aspekcie stanowiska laboratoryjnego wspomaganego komputerowo

Dynamiczny rozwój wszelkich dziedzin życia człowieka jest ściśle powiązany z dziedzinami nauki potocznie zwanymi mechatroniką i informatyką. Mechatronika w dziedzinie układów napędowo-sterujących podlega ciągłemu dynamicznemu rozwojowi. Stwarza pole do testowania coraz to nowszych, bardziej efektywnych, skutecznych rozwiązań. Obecnie, w znacznej mierze rosną wymagania co do jakości, elektro-oszczędności, niezawodności i funkcjonalności urządzeń i systemów wchodzących w skład procesu technologicznego. Dlatego też mechatronika łączy w sobie mechanikę, elektronikę, informatykę, w celu stworzenia funkcjonalnego współdziałania i przestrzennej integracji komponentów, modułów i systemów w jedną całość. Wydaje się być słusznym ukierunkowanie laboratoriów w szkolnictwie technicznym do praktycznych stanowisk odzwierciedlających procesy przemysłowe w takim stopniu, aby Student kończący studia mógł biegle poruszać się w procesie produkcyjnym rzeczywistym, a jednocześnie wnosił nowe rozwiązania poznane na laboratoriach do przemysłu.

An adaptive neural network for diesel engines testing

An adaptive neural network for fuzzy inference system (ANFIS) for testing internal combustion engines (ICE) is presented. The proposed ANFIS automatically obtains fuzzy rules for controlling ICE at the testing. Number of layers and theirs neurons was designed. The ANFIS was developed using MathWorks MatLab.

Możliwości pozyskania i wykorzystania energii geotermalnej i trójgeneracji w planowanej hydrociepłowni w piasecznie

W artykule przedstawione zostały oszacowane parametry wody termalnej spodziewanej w okolicach Piaseczna. Parametry, takie jak temperatura i wydajność, oszacowane zostały na podstawie analizy otworów archiwalnych znajdujących się w okolicy prowadzonych badań. Na tej podstawie opracowano również wstępną koncepcję wykorzystania wody termalnej występującej w rejonie Piaseczna. Wstępna koncepcja zakłada budowę instalacji geotermalnej oraz instalacji skojarzonej produkcji prądu, ciepła i chłodu. Wszystkie założone parametry zostaną zweryfikowane badaniami geologicznymi na otworze geotermalnym Piaseczno GT-1. Planowane badania geologiczne zostaną rozpoczęte w połowie października 2011 r., a ich zakończenie przewidziane jest na początek 2012 r.

Nadążne sterowanie procesem produkcji powtarzalnej

W artykule przedstawiono metodę nadążnego sterowania produkcją, którą można wykorzystać do harmonogramowania procesów produkcji powtarzalnej. Omówiono algorytm nadążnego harmonogramowania produkcji, który jest przeznaczony do bieżącej generacji planów wykonawczych danej komórki systemu produkcyjnego, w taki sposób, by nadążały one za operacyjnymi planami produkcji pochodzącymi z jednostki koordynacyjnej systemu. Opracowywano symulacyjny modelu procesu produkcji powtarzalnej. Do symulacji wykorzystano środowisko ProModel firmy PROMODEL Corporation.

Logistyczne zabezpieczenie przedsięwzięć w sytuacjach kryzysowych z wykorzystaniem polskich śródlądowych dróg wodnych w aspekcie przestrzennym

Śródlądowe drogi wodne nadal stanowią mało wykorzystany element sieci transportowej Polski. W aspekcie przestrzennym (geograficznym) postrzega się je jedynie w kontekście dwóch głównych arterii jakimi są Wisła i Odra, nie biorąc praktycznie pod uwagę pozostałych. Polityka transportowa Unii Europejskiej wymuszająca korelację przebiegu i drożności śródlądowych dróg wodnych w odniesieniu do koncepcji korytarzy transportowych, sprzyja powiązaniu ich z przedsięwzięciami realizowanymi we wszystkich fazach reagowania kryzysowego.

Projekt isok na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w polsce

W referacie opisano zjawiska pogodowe stanowiące zagrożenia bezpieczeństwa ruchu na drogach. Przedstawiono zakres realizowanego w ramach VII osi priorytetowej POIG, projektu pt „Informatyczny System Osłony Kraju przed nadzwyczajnymi zagrożeniami - ISOK” autorstwa autora niniejszego referatu. W projekcie tym przewidziano kompleksowe prace osłonowe, które przyczynią się także do zwiększenia bezpieczeństwa ruchu na drogach.

Wpływ decyzji koordynatora akcji sar na jej skuteczność

Streszczenie: Akcje ratownicze prowadzone na morzu wymagają szybkiego i dokładnego planowania. Popełnienie błędów lub opóźnienie decyzji powoduje zmniejszenie szans uratowania rozbitków. Osobą decydującą w procesie planowania akcji SAR jest jej koordynator. W artykule są przedstawione używane metody oceny skuteczności akcji ratowniczych. Artykuł zawiera również analizę wpływu podejmowanych przez koordynatora decyzji na skuteczność akcji SAR.

Rodzaje destrukcji powłok lakierniczych nadwozi samochodów

W artykule opisano destrukcję powłok lakierniczych nadwozi samochodów, pod wpływem: mediów agresywnych, ciepła, promieniowania ultrafioletowego (UV), czynników erozyjnych. Media agresywne absorbowane przez powłoki lakiernicze powodują ich pęcznienie, pękanie, oraz zużycie korozyjne. Oddziaływanie ciepła skutkuje pękaniem powłok, a także utratą ich adhezji do podłoża. Wpływ promieniowania UV stymuluje powstawanie na powierzchni powłok pęknięć srebrzystych oraz zwiększa chropowatość powierzchni, co w efekcie wywołuje utratę połysku i zmianę barwy powłok. Uderzanie cząstek erozyjnych prowadzi do: ubytku fragmentów powłok, ścierania (zarysowania), bądź do odkształcenia powłoki i podłoża w miejscach kontaktu cząstek z powłoką. Największe obniżenie dekoracyjności powłok sprawia oddziaływanie promieniowania UV.
Subskrybuj to źródło RSS