Zaloguj się

WIEDZA

Metoda wyceny usług nawigacji powietrznej przy wykorzystaniu rachunku kosztów działań

Streszczenie: Rozliczenie kosztów ponoszonych na zapewnienie służb żeglugi powietrznej jest jednym z elementów procesu kalkulacji stawek jednostkowych stref pobierania opłat trasowych i terminalowych. Jednym ze sposobów rzetelnego podziału kosztów na usługi nawigacyjne świadczone przez służby żeglugi powietrznej jest zastosowanie rachunku kosztów działań (Activity-Based Costing). Metodologia ta uwzględnia związki przyczynowo-skutkowe pomiędzy czynnikami kosztotwórczymi a działaniami odzwierciedlając tym samym koszty rzeczywiste poniesione w trakcie realizacji procesów w organizacji.

Exploitation research of tram’s head lighting

Abstract: The article presents the current state of tram’s front lighting. Qualitative analysis has been conducted of presently used light beams of low beam lights with the use of image analyzer of CCD camera for luminance measurement. A method of luminance measurement on photometric screen has been described. Comparative results have been presented of luminance measurement in measurement points and areas on the borderline of light and shade, and on the glare line of a tram driver coming from the opposite direction.

Funkcjonowanie powierzchni akumulacyjnych na skrzyżowaniach z wyspą centralną

W artykule dokonano oceny funkcjonowania powierzchni akumulacyjnych na skrzyżowaniach z wyspą centralną. Do badań wybrano trzy skrzyżowania znajdujące się na terenie miasta Warszawa (Rondo Jazdy Polskiej, Rondo Romana Dmowskiego, skrzyżowanie ulic Toruńska - Łabiszyńska). Obiekty te wybrano ze względu na różne, zastosowane na nich, rozwiązania z zakresu organizacji ruchu. W celu dokonania oceny funkcjonowania powierzchni akumulacyjnych zostały wykonane dwa rodzaje pomiarów.

Właściwości wytrzymałościowe polimerowych kompozytów ablacyjnych stosowanych na osłony rejestratorów lotniczych

W pracy przedstawiono program badań doświadczalnych wybranych właściwości wytrzymałościowych materiałów kompozytowych, opracowany zgodnie z procedurami określonymi dla elementów konstrukcji lotniczych. Zaprezentowano koncepcję wykorzystania polimerowych kompozytów ablacyjnych na osłony rejestratorów lotniczych.

Przyrządów pomiarowo - badawczych

CZ. 2 ETAP WSTĘPNY PROJEKTU - SPECYFIKA JĘZYKA BAZ DANYCH Satysfakcję klienta laboratorium badawczego można zbudować poprzez akredytację jednostki. Proces ten, oparty o normę PN-EN ISO/IEC 17025:2005, wymaga od laboratorium nakładów związanych m.in. ze specyficznymi wymaganiami narzuconymi przez standard i jednostkę akredytującą. Spełnienie wymagań wiąże się z czasem, kosztami etc. Skuteczne w tym kontekście może okazać się wykorzystanie narzędzi informatycznych, tak dostępnych na rynku jak i autorskich.

Innowacyjny układ biegowy wagonika kolejki prt dla torowych rozjazdów pasywnych

Streszczenie: W referacie omówiono innowacyjny układ biegowy dla wagonika kolejki systemu PRT (Personal Rapid Transit), zaprojektowany dla pokładowego sterowania marszruty w sieci torowej z rozjazdami pasywnymi. Omówiono szczegóły newralgicznych węzłów mechanicznych. Uwzględniono elementarne zagadnienia bezpieczeństwa ruchu w torze oraz zarysowano wybrane aspekty eksploatacyjnych zużyć okręgów tocznych.

Wpływ właściwości reologicznych lepiszcza na koleinowanie mma

Podstawowym celem tej pracy jest wskazanie parametru charakteryzującego lepiszcze, na podstawie którego możliwe byłoby przewidywanie jakości MMA wykonanych przy zastosowaniu danych lepiszczy pod względem ich odporności na deformacje trwałe. Dodatkowym celem pracy jest znalezienie zależności między wynikiem zaproponowanego testu pełzania przy powtarzalnym obciążeniu ścinającym przeprowadzanym na samym lepiszczu asfaltowym, a badaniem koleinowania przeprowadzanym na płytach wykonanych z MMA. Przedstawiono analizę uzyskanych wyników i wykazano istnienie korelacji między zaproponowanym parametrem, a głębokością koleiny. Oznacza to potencjalną możliwość zastąpienia kosztownego testu koleinowania, znacznie tańszym i prostszym testem, który można wykonać w reometrze DSR.

Modelowanie i badanie dynamiki procesów naprowadzania i lotu sterowanej rakiety przeciwlotniczej z wykorzystaniem sztucznych sieci neuronowych

W artykule przedstawiono zastosowanie sztucznych sieci neuronowych w modelowaniu dynamiki procesu naprowadzania i lotu przeciwlotniczej rakiety. Wykorzystano wyniki ze strzelań bojowych rakietami zestawu przeciwlotniczego. Zamieszczono wyniki badań umożliwiające ocenę dokładności odwzorowania obiektu przez wyznaczony model.

Koncepcja systemu monitoringu dla etapów budowy i eksploatacji metra

W pracy przedstawiono koncepcję projektu systemu monitoringu zarówno dla etapów budowy, etapu przejściowego oraz fazy eksploatacji metra płytkiego, na przykładzie projektowanej II linii metra warszawskiego. Przedstawiono koncepcję zawierającą zarówno dobór odpowiednich parametrów i wybranych wielkości fizycznych podlegających pomiarom, jak również koncepcję budowy systemu monitoringu z podziałem na działania w monitorowanych podsystemach.
Subskrybuj to źródło RSS