Zaloguj się

WIEDZA

Secure access control and information protection mechanisms in radio system for monitoring and acquisition of data from traffic enforcement cameras

Abstract: The study presents the architecture of the Radio System for Monitoring and Acquisition of Data from Traffic Enforcement Cameras (in short: RSMAD), particularly concerning access control and protection of confidential data. RSMAD security structure will be discussed in relation to network security issues. Additionally, the paper presents the results of the work associated with the modelling of potential threats to system security.

Problemy doboru systemu wizyjnego dla bezzałogowych maszyn inżynieryjnych

W referacie zaprezentowano wybrane problemy powstające podczas doboru systemu wizyjnego dla teleoperowanych bezzałogowych maszyn inżynieryjnych. Przedstawiono także możliwe sposoby ich rozwiązania, testy porównawcze, oraz przykład wykorzystania tych doświadczeń przy opracowywaniu układu wizyjnego dla inżynieryjnego robota wsparcia powstającego w Katedrze Budowy Maszyn Wojskowej Akademii Technicznej.

Na akwenie ograniczonym

W artykule przedstawiono wybrane możliwości pozyskania i wykorzystania wiedzy nawigatorów do analizy i oceny bezpieczeństwa nawigacyjnego na akwenach ograniczonych. Reprezentacja pozyskanej wiedzy w tym zakresie umożliwia implementację kryteriów oceny bezpieczeństwa w nawigacyjnych systemach informatycznych. Pozwala to na pełniejsze uwzględnienie czynnika ludzkiego w procesach wspomagania podejmowania decyzji nawigacyjnych.

Road accident as a traumatic situation - help to the victims

People often experience unexpected and difficult situations to cope with. Some of them represent traumatic experience. This kind of situation includes a motor vehicle accident (MVA). Road accidents are recognized as a today’s public health problem. It is not only evidenced by the great number of road accident victims (families, witnesses, rescue teams) but also mental, social and financial consequences experienced by these victims.

Metody obliczania współczynnika korekcji wilgotności i ich wpływ na emisję tlenków azotu

W artykule przedstawiono rezultaty z badań emisyjnych samochodów osobowych z silnikami ZI i ZS oraz pojazdów ciężarowych w warunkach drogowych. Testy wykonywano na odcinku kilkunastu kilometrów podczas jazdy na odcinkach o różnej charakterystyce. Do pomiarów stężenia tlenków azotu wykorzystano mobilny analizator do badań toksyczności SEMTECH-DS firmy SENSORS. Dla każdego pojazdu wykonano po cztery przejazdy, a następnie uśredniono wartość emisji tlenków azotu. Dla poszczególnych wartości obliczono współczynnik korekcji wilgotności według metod: 1065.670, 86.1342-94 SI, 86.1342-94 Diesel oraz 86.1370-2007 NTE. Uzyskane dane posłużyły do opracowania zależności charakteryzujących wpływ metody obliczania współczynnika korekcji wilgotności na emisję tlenków azotu.

Algorytmy symulacji układów cyfrowych

Współczesne systemy sterowania z zastosowaniem techniki cyfrowej, ze względu na znaczne zwiększenie stopnia integracji wymagają weryfikacji poprawności układu cyfrowego już na etapie projektu wstępnego. Jest to realizowane przez symulację opisu logicznego układu. W artykule przedstawiono metody symulacji systemów cyfrowych.

Modelling of impact problems using rheological schemes

The main goal of the paper is the analysis of selected impact problems in discrete mechanical systems. We applied rheological structures and unilateral constraints for modelling of interaction between colliding bodies. The rheological structure is a model of elastic-dissipative properties of bodies in impact. It is also a model of energy absorbing devices. The mathematical descriptions of impact problems are presented. Based on the obtained non-linear differential equations we built programs suited for computer simulations. The results of simulations i.e. time histories of displacements and contact forces are presented.

Hydrostatyczny układ napędowy trójosiowej platformy wysokiej mobilności o skręcie burtowym

Dokonano przeglądu pojazdów lądowych wyposażonych w hydrostatyczne układy napędowe i przedstawiono zalety tych układów. Podjęto problematykę zasadności stosowania burtowych układów skrętu w pojazdach lądowych ze szczególnym uwzględnieniem zdalnie sterowanych robotów mobilnych. Zaproponowano koncepcję hydrostatycznego układu napędowego trójosiowej platformy wysokiej mobilności o skręcie burtowym.

Generowanie optymalnych wektorów testowych pamięci ram

Efektywne wektory testowe i sposoby ich generowania odgrywają znaczącą rolę w testowaniu zarówno oprogramowania jak i sprzętu. Jednym z najtańszych podejść do problemu generowania wektorów testowych jest podejście oparte o wektory losowe. Obecnie w literaturze zaproponowanych zostało wiele nowych metod znacząco poprawiających efektywność testowania losowego należących do grupy kontrolowanego testowania losowego. W podejściu tym wybrane parametry tworzonych wektorów są z góry ustalane. W artykule zaproponowana zostanie nowa metoda generowania wektorów testowych.

Wpływ procesów degradacji mikrostruktur na udarność

Stalowe konstrukcje mostowe pochodzące z XIX i XX wieku były wznoszone najczęściej ze stali zgrzewnej (ok. do końca XIXw.) oraz ze zlewnej (XXw.) Stale te na skutek długotrwałej eksploatacji wykazują skłonności do procesów degradacyjnych mikrostruktur (zgrzewne w większym stopniu niż zlewne). Obiektem badań autorów były fragmenty konstrukcji stalowych Mostów Pomorskich we Wrocławiu. W pracy przedstawiono wyniki badań udarnościowych stali zgrzewnej i zlewnej pochodzącej z elementów konstrukcyjnych Mostu Pomorskiego Środkowego (1885r.) i Północnego (1930r.). Wykazano, że obecność procesów degradacyjnych (polegających m.in. na licznych wydzieleniach azotków i węglików) mikrostruktur w sposób znaczący obniża udarność tych stali.
Subskrybuj to źródło RSS