Zaloguj się

WIEDZA

Narzędzia statystyczne a badanie związków przyczynowo - skutkowych w projektowaniu robót budowlanych

W artykule przedstawiono pogląd dotyczący wykorzystania narzędzi analizy statystycznej podczas projektowania technologii robót budowlanych. Autor opiera swoje poglądy na praktycznym postrzeganiu występujących zjawisk przyczynowo skutkowych i doświadczeniu z praktycznej pracy zawodowej, próbując przekonać szczególnie młodych inżynierów do takiego właśnie postępowania.

Automation and remote control systems safety estimation by elements reliability on railway transport

It is discussed validity of the dangerous and safety failures concept by automation and remote control systems safety estimation. There is estimated error in automation and remote control systems calculation on safety levels that is based on the unsafe failures. It is proposed new decision to develop automation and remote control systems safety models that is based on the “unsafe” elements conception. It is developed three automation and remote control systems Markov models for systems different configurations.

Założenia modelowe procesu wytwarzania energii elektrycznej podczas współspalania biomasy z węglem kamiennym

Utworzony model pozwala powiązać ze sobą parametry poszczególnych przemian energii, począwszy od dostarczonego paliwa, w układzie kocioł parowy - turbina parowa generator. W pracy dokonano weryfikacji równań i bilansów w oparciu o wyniki uzyskane na drodze doświadczalnej w obiekcie rzeczywistym, w celu określenia poprawności założeń. Poruszono problem właściwości czynnika roboczego i termodynamicznych parametrów stanu czynnika oraz towarzyszących zjawisk fizycznych. Przedstawiono możliwości stworzonego modelu symulacyjnego.

Trójwymiarowa wizualizacja informacji radiolokacyjnej

Artykuł przedstawia metodę tworzenia zobrazowania radarowego 3D. Wymaga to zastosowania specjalnej techniki rejestracji obrazu zapewniającego pozyskanie informacji o trzeciej współrzędnej. Współrzędną tą stanowi wzmocnienie sygnału radarowego, które jest wprost proporcjonalne do skutecznej powierzchni odbicia obserwowanych obiektów. USING 3-DIMENSIONAL VISUALIZATION OF RADAR INFORMATION The paper presents the method for building 3D radar visualization. The method requires applying a special technique for radar images registration which makes it possible to obtain information about third coordinate, i.e. about amplification of radar signal which is directly proportional to effective surface of reflection of observed objects.

Możliwości poprawy jakości transmisji w systemie umts

W referacie omówiono metody poprawy jakości transmisji w systemie UMTS poprzez redukcję zakłóceń wąskopasmowych oraz międzykomórkowych. Rozważania mają istotne znaczenie w związku z rozpatrywanym wykorzystaniem UMTS w sieci heterogenicznej jako jednego ze znaczących systemów w globalnym systemie poszukiwania użytkowników dróg publicznych wg ustalonych cech.

Wyniki testów projektu pilotażowego krajowego systemu automatycznego poboru opłat

Artykuł dotyczy implementacji europejskiej usługi opłaty elektronicznej (EETS) w Unii Europejskiej. Ze względu na brak interoperacyjności systemów elektronicznego pobierania opłat drogowych podjęte zostały kroki legislacyjne na szczeblu Wspólnotowym. KE zaleciła, aby państwa członkowskie prowadziły badania naukowe i realizowały projekty pilotażowe w tym obszarze.

Wiarygodność odbiorników nawigacji satelitarnej

W artykule zaprezentowano wyniki statycznych pomiarów pozycji z wykorzystaniem wybranych odbiorników GPS. Statystyczne ujęcie wyników rejestracji ma na celu określenie wiarygodności oraz dokładności określania pozycji przez te odbiorniki w nawiązaniu do danych technicznych opisanych przez producentów.

Polskie badania w obszarze elektronicznego pobierania opłat drogowych

Poboru Opłat (KSAPO). System składał się z czterech urządzeń pokładowych - OBU, dwóch bramek kontrolnych oraz laboratoryjny modelu krajowej centrali automatycznego poboru opłat KCAPO. OBU jest wyposażone w moduł GPS, GSM oraz DSRC, co zapewnia mu interoperacyjność z innymi systemami EETS w państwach członkowskich UE. System rozpoznał wszystkie cztery testowane urządzenia Tripon EU typu GPS/GSM, ponadto francuskie urządzenie OBU - Passango typu DSRC (5,8 GHz) oraz niemieckie Toll Collect (GPS/GSM/IR). Świadczy to o tym, że system KSAPO jest interoperacyjny, może współpracować zarówno z systemami typu DSRC, jak i GPS/GSM, które aktualnie stosowane są w UE. Skuteczność KSAPO wyniosła 99,9 %.

Analiza statyczna i stateczność płaskich układów prętowych

Wyznaczenie statycznej siły krytycznej, krzywej utraty stateczności oraz ścieżek stanu równowagi statycznej w postaci zależności obciążenie przemieszczenie także głównego niestatecznego obszaru rezonansowego dla najmniejszej wartości własnej, umożliwia ilościową i jakościową ocenę wrażliwości konstrukcji prętowych. Do analizy stateczności zastosowano przybliżoną metodę stateczności oraz metodę elementów skończonych, która to umożliwia analizę stateczności, w funkcji wszystkich istotnych parametrów fizycznych, dla złożonych układów prętowych.
Subskrybuj to źródło RSS