Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Rozproszone systemy sygnalizacji włamania i napadu w bazach logistycznych

Włamania i Napadu (SSWiN). Przedstawiono ich elementy składowe wymienione w Polskiej Normie PN-EN 50131-1:2009 „Systemy alarmowe - Systemy sygnalizacji włamania i napadu - Wymagania systemowe”. Pokazano również przykładowe rozwiązanie SSWiN o strukturze rozproszonej z zastosowaniem konwerterów światłowodowych dla baz logistycznych.

Ocena zrównania kosztów z przychodami oraz podejmowania decyzji make-or-buy przy produkcji wybranych wyrobów dla przemysłu motoryzacyjnego

Strategia rozłożenia działalności produkcyjnej na produkcję lub zakup ma istotne znaczenia dla utrzymania lub/i rozszerzania udziału w rynku. W niniejszym artykule przedstawiono zależności zastosowania metod make-or-buy i break-evenpoint (BEP) w procesie decyzyjnym przedsiębiorstwa produkcyjnego. Jako studium przypadku posłużyło przedsiębiorstwo hutnicze wytwarzające stopy metali nieżelaznych.

Metoda obniżenia energochłonności pracy wózka widłowego

Zaprezentowano zastosowanie metodę obliczania energochłonności wózka widłowego w oparciu o jego charakterystykę napędową do określania jego optymalnej z punktu widzenia energochłonności prędkości jazdy. Wyliczoną energochłonność przeliczano wprost na wydatki przedsiębiorstwa na obsługę transportu bliskiego.

Kryteria logistyczne w projektowaniu okrętów

Podstawowe kryteria stosowane w komercyjnym okrętownictwie nie przystają głównie do wymagań okrętów wojennych. Różnorodność klas oraz specyfika ich działalności powoduje, że okręty obok wymagań ekonomicznych, energetycznych oraz logistycznych muszą spełniać dodatkowe, czasem trudne do zrealizowania, postulaty wymagającego użytkownika jakim jest marynarka wojenna. Podstawowym kryterium dopuszczającym projekt koncepcyjny okrętu do dalszych analiz jest spełnienie wymagań taktyczno - technicznych charakterystycznych dla danej klasy okrętu, w tym wymagań logistycznych, szczególnie istotnych przy wyborze układu napędowego .

Zakres i perspektywy powołania subregionalnej strefy funkcjonalnej tzw.: „Doliny Logistycznej”

Prawidłowe określenie wielkości zasobów infrastruktury centrów logistyczno-dystrybucyjnej na Pomorzu odgrywa istotną rolę z punktu widzenia potrzeb funkcjonowania „Korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk”, ponieważ racjonalne połączenie globalnego rozwoju regionu z istniejącymi centrami logistycznymi i terminali intermodalnych stają się zasadniczymi elementami składowymi procesu nowelizacji sieci TEN-T, realizowanego przez Komisję Europejską.

Logistyczne determinanty autonomiczności okrętu

Jednym z podstawowych parametrów taktyczno-technicznych okrętów, określającym zdolność do wykonywania zadań na morzu jest autonomiczność. Autonomiczność, określana na poziomie projektowania okrętu, uzależniona jest od szeregu uwarunkowań technicznych. Podstawowe czynniki określające autonomiczność okrętu w istotny sposób związane są z organizacją zabezpieczenia logistycznego jednostki pływającej. Należą do nich takie parametry techniczne jak pojemności zbiorników paliwowych, zbiorników wody słodkiej, magazynów okrętowych oraz typ głównych urządzeń napędowych okrętu. Czynniki te obejmują również możliwość prawidłowej eksploatacji urządzeń okrętowych oraz stan psychofizyczny załogi. Sama autonomiczność natomiast określa niezwykle istotne z punktu widzenia taktycznych możliwości okrętu wielkości, jakimi są zasięg pływania i taktyczny promień działania okrętu.

Obsługa klienta jako podstawowy element kształtowania strategii logistycznej przedsiębiorstw

Kryzys na światowych rynkach w latach 2007-2008 zainicjował zmiany w kształtowaniu strategii przedsiębiorstw. Sytuacja ta wywarła ogromny wpływ na funkcjonowanie większości przedsiębiorstw, które przede wszystkim skupiły się na zwiększaniu efektywności przy mniejszym wykorzystaniu swoich zasobów. Oznaczało to większe skupienie się na poprawie poziomu obsługi przy redukcji kosztów. Była to odpowiedź na ciągły wzrost oczekiwań dotychczasowych i potencjalnych klientów.
Subskrybuj to źródło RSS