Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Dofinansowanie stacji ładowania pojazdów ciężarowych dla centrów logistycznych, terminali intermodalnych i baz eksploatacyjnych

13.04.2024 roku weszło w życie Alternative Fuel Infrastructure Regulation (AFIR), czyli rozporządzenie UE określające wymogi dot. instalowania w krajach UE m.in. stacji ładowania dla pojazdów elektrycznych, w tym dla pojazdów ciężarowych. Dodatkowo 13.05.2024 roku Rada UE przyjęła rozporządzenie o normach emisji CO2 dla pojazdów ciężkich, zaostrzające dotychczasowe przepisy.

SUUS organizuje program stażowy kierowany do studentów i do osób 50+

Rohlig SUUS Logistics, największy polski operator logistyczny organizuje kolejną edycję programu stażowego – LogiStaż. W tym roku do udziału zaproszeni są nie tylko studenci ostatnich lat. Inicjatywa kierowana jest również do osób dojrzałych, które chcą powrócić na rynek pracy lub przebranżowić się. Kampania rekrutacyjna prowadzona jest we współpracy z Krajowym Instytutem Gospodarki Senioralnej, realizującym program dla pracodawców Dialog Pokoleń. Wspólnym celem tych działań jest odpowiedź na aktualną potrzebę społeczną – aktywizację i rozwój zawodowy osób 50+. Projekt wpisuje się w także cel strategiczny SUUSa, jako pracodawcy pierwszego wyboru w branży TSL.

PCF Procefar planuje uruchomić nową hurtownię farmaceutyczną Polsce

Spółka PCF Procefar Sp. z.o.o otrzymała pozwolenie na budowę centrum dystrybucji dla branży farmaceutycznej w okolicach Strykowa (woj. łódzkie). W ramach inwestycji planowany jest nowoczesny magazyn o funkcji hurtowni farmaceutycznej wraz z budynkami towarzyszącymi i infrastrukturą techniczną. Obiekt znacząco zwiększy możliwości dystrybucyjne przedsiębiorstwa.

Inwestycje w infrastrukturę transportową umocnią Polskę w roli hubu logistycznego Europy

Polska stała się już hubem logistyczno-transportowym w środkowej części Europy. Mamy  też dominującą pozycję w tranzycie Wschód – Zachód. Aby utrzymać tę pozycję, konieczne są jednak kolejne inwestycje. Będzie miało to kluczowe znaczenie już po zakończeniu wojny w Ukrainie. Zamknięcie tego etapu wojny i odbudowy Ukrainy, przy dofinansowaniu infrastruktury w Polsce, to duża szansa, aby nasz transport mógł faktycznie się stać pewnym ogniwem łączącym Zachód z Ukrainą – ocenia Przemysław Sekieta, dyrektor Działu Handlowego w Grupie SKAT.

Subskrybuj to źródło RSS