Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Kuehne+Nagel oferuje klientom zrównoważone paliwo dla wszystkich przesyłek lotniczych

Kuehne+Nagel został pierwszym dostawcą logistyki lotniczej, który oferuje klientom zakup zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) dla każdej przesyłki, a tym samym natychmiastowego unikania emisji dwutlenku węgla. Nowy dodatek jest dostępny na wszystkich platformach i kanałach wyceny transportu lotniczego Kuehne+Nagel, umożliwiając klientom wybór transportu neutralnego węglowo za pomocą preferowanej wyceny online lub offline.

W Polsce brakuje 120 tysięcy kierowców zawodowych

Czy Polsce grozi scenariusz brytyjski? Kierowców zawodowych jest za mało - niebawem będzie to odczuwalne zarówno w przewozach pasażerskich jak i w przypadku logistyki czy e-commerce. Najsilniej problem odczuwalny jest obecnie w Wielkiej Brytanii, ale o brakach w tym zawodzie mówi się w Niemczech, Belgii czy Francji.

Grupa Raben przechodzi na zieloną energię

Magazyny i biura Grupy Raben przechodzą w 100% na zieloną energię. Dzieje się tak na mocy siedmioletniego kontraktu, który firma podpisała właśnie z należącą do Grupy PGE spółką PGE Obrót. Zgodnie z umową w Polsce powstaną dedykowane dla operatora logistycznego farmy fotowoltaiczne o łącznej mocy 35 MWp.

Autonomiczne ciężarówki – czym jest autonomiczny transport?

Do niedawna pojazdy kierowane zdalnie, bez udziału osób fizycznych, wydawały się jedynie domeną filmów science-fiction. Jednak automatyzacja różnych gałęzi przemysłu dotarła także do branży motoryzacyjnej. Dzisiaj nikt już nie zastanawia się, czy zdalne kierowanie pojazdami na potrzeby komercyjne będzie możliwe, tylko kiedy stanie się rzeczywistością. Pierwszym krokiem w tym kierunku jest rychłe wprowadzenie na ulice autonomicznych ciężarówek.

Nowy raport GS1: jak oni e-handlują?

Publikacja "Cross-border e-commerce. Standardy GS1 w logistyce transgranicznej" przedstawia wyniki badań analizujących transgraniczny handel online z perspektywy polskiej, zarówno od strony sprzedawców, jak i kupujących. Okazuje się, że rodzime firmy coraz śmielej wychodzą na zagraniczne rynki i platformy marketplace, coraz częściej stosując globalne standardy znakowania GS1.

Subskrybuj to źródło RSS