Zaloguj się

AKTUALNOŚCI: transport i spedycja

Elektryczne autobusy w Zielonej Górze

Do końca tego roku ponad 80 proc. autobusów w Zielonej Górze będzie zasilanych energią elektryczną i już planowane są kolejne inwestycje. Będziemy jednym z niewielu miast w Europie, które będzie oparte na autobusach elektrycznych - mówi Dariusz Lesicki, zastępca prezydenta Zielonej Góry. Stajemy się show roomem dla miast średniej wielkości - dodaje.

Telematyczne naczepy kurtynowe Wielton ponownie dołączą do floty Dobosz Trans

W 2023 roku firma transportowa Dobosz Trans zamówiła łącznie u wieluńskiego producenta ponad 80 standardowych naczep kurtynowych. Odbiór pierwszych 50 sztuk Curtain Master miał miejsce pod koniec drugiego kwartału br., natomiast dostarczenie kolejnych 32 pojazdów zaplanowano na wrzesień tego roku. Zamówione pojazdy wyposażone zostały w autorskie rozwiązania telematyczne marki Aberg Connect wchodzącej w skład Grupy Wielton.

Port Gdańsk pnie się w rankingu

Po pierwszym kwartale 2023 r. Port Gdańsk wskoczył na 8. miejsce w rankingu portów europejskich, wyprzedzając takie portowe tuzy jak Marsylia, Barcelona, Konstanca czy Walencja. Na wyciągnięcie ręki jest już port w Amsterdamie. Port Gdańsk nadal utrzymuje pozycję lidera kontenerowego na Bałtyku i 2. miejsce w przeładunkach ogółem. Ustępuje tylko portowi Ust Ługa, który jest głównym oknem eksportowym, jeśli chodzi o rosyjskie surowce energetyczne.

Hybrydowe Koleje Wielkopolskie

8 sierpnia 2023 został włączony do eksploatacji pierwszy Hybrydowy Zespół Trakcyjny Impuls 2 typu 36WEh, czyli zmodyfikowany pojazd 36WEhd, który został wyposażony w dwusystemowy (hybrydowy) napęd. Pozwala on na jazdę zarówno pod trakcją elektryczną, jak i na trasach niezelektryfikowanych, dzięki silnikowi spalinowemu.

Grupa Girteka uruchamia nowe oddziały

Europejski rynek transportu drogowego stoi dziś przed dużymi wyzwaniami. Działania na rzecz dekarbonizacji i rozwoju floty samochodów ciężarowych są możliwe do zrealizowania w ciągu kilku lat. Problemem, którego nie da się rozwiązać w prosty sposób, jest brak kierowców. A dotyczy on wielu firm logistycznych. Średnio na jeden samochód ciężarowy powinno przypadać od 1 do 2 kierowców, ale wciąż zdarzają się sytuacje, gdy na 1 samochód ciężarowy przypada mniej 1 kierowca, co oznacza że jeden na dwa pojazdy może być wyłączony z ruchu. To nie tylko ogromne koszty dla firm transportowych, ale też może być przyczyną zakłóceń w łańcuchach dostaw w całej Europie.

CIECH Cargo stawia kolejny krok w poprawie efektywności operacyjnej

CIECH Cargo, na mocy umowy z Cargounit, przejęła w dzierżawę kolejną nowoczesną lokomotywę elektryczną z modułem dojazdowym. Nowa Gama typu 111Ed-060 jest już trzecią lokomotywą, która wzmocniła flotę spółki transportowej CIECH. Spółka poszerza ponadto swoją działalność o nowe centrum szkoleniowe. Podejmowane działania są częścią szeroko zakrojonego planu rozwoju CIECH Cargo, mającego na celu zwiększenie skali działania, dywersyfikację portfolio usług oraz wzrost zatrudnienia.

Wieloletnie doświadczenie DACHSER DIY Logistics

Towar towarowi nierówny – na tym porównaniu bazują specjalistyczne usługi logistyczne DACHSER. Dwadzieścia pięć lat temu wydzielono z oferty rozwiązania zaprojektowane dla branży DIY - DACHSER DIY Logistics. Specjalistyczna usługa koncentruje się na sprawnej i bezpiecznej obsłudze logistycznej produktów do domu i ogrodu. Dziś ten obszar biznesowy realizuje około 7,85 miliona przesyłek i dostaw do placówek handlowych na świecie.

CMA CGM otwiera nowy bezpośredni kontenerowy serwis oceaniczny w Porcie Gdańsk

Dzięki nowemu serwisowi, Port Gdańsk uzyska bezpośrednie połączenie z Busan, największym portem kontenerowym Korei Południowej i 6. największym na świecie. Pierwsze zawinięcie kontenerowca armatora CMA CGM do terminalu Baltic Hub już 15 sierpnia. Od października, statki w ramach serwisu FAL1, będą zawijały do Gdańska regularnie w cyklu cotygodniowym.

Subskrybuj to źródło RSS