Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

Komentarz tygodnia

Wyzwania łańcucha dostaw. Co przyniesie przyszłość dla logistyki magazynowej?

Dla logistyki magazynowej koniecznością staje się sprawne zarządzanie całością zintegrowanych procesów magazynowych: manualnych, półautomatycznych i zautomatyzowanych/zrobotyzowanych. A zatem coraz ważniejsze stają się funkcjonalności i technologie, które zapewniają zdolność do integracji pracy ludzi, maszyn i systemów IT w oparciu o automatyczną wymianę informacji w czasie rzeczywistym. Co przyniesie przyszłość dla logistyki magazynowej? Komentarza udziela Andrzej Bobiński, Prezes Zarządu Logifact-Systems

Jak digitalizacja zmienia sposób funkcjonowania magazynów

W ostatnich latach logistyka magazynowa przeszła znaczące zmiany, głównie dzięki digitalizacji operacji na terenie nieruchomości magazynowych. Od inteligentnych systemów zarządzania zapasami po zaawansowane technologie śledzenia, przedsiębiorstwa zyskują nowe narzędzia, które zwiększają efektywność, obniżają koszty i poprawiają ogólną jakość obsługi klienta. Czy digitalizacja to klucz do sukcesu w nowej erze zarządzania magazynami i trend, który zdominuje rynek magazynowy? Komentarza udziela Przemysław Jankowski, Dyrektor, Dział Wynajmu Nieruchomości Magazynowych i Przemysłowych, Knight Frank

Z etykietą

Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w logistyce magazynowej

Nowoczesne technologie, zarówno w sferze rozwijających się dynamicznie informatycznych systemów zarządzania logistyką jak i wymiany danych pomiędzy tymi systemami, a także w obszarze techniki magazynowej, mają dziś bez wątpienia kluczowe znaczenie dla rozwoju całej logistyki magazynowej. Jak sztuczna inteligencja może zostać wykorzystana w logistyce? Komentarza udziela Andrzej Bobiński, Prezes Zarządu Logifact-Systems.

Jak ukształtuje się rynek branży opakowań w 2024 roku?

W 2024 roku branża opakowań w Unii Europejskiej będzie w dużej mierze zależna od procesów związanych ze zrównoważonym rozwojem i ochroną środowiska. Producenci skupią się na innowacyjnych, ekologicznych materiałach, a marki będą musiały adaptować się do rosnących oczekiwań konsumentów. Pomimo perspektyw stabilizacji cen surowców, inflacja, wzrost kosztów pracy oraz obawy o recesję w Niemczech mogą wpłynąć na koszty produkcji. Polski rynek opakowań z kolei może czerpać korzyści z ożywienia gospodarczego, odbicia konsumpcji, ale jednocześnie będzie zmagać się z wzrostem płac Jak ukształtuje się rynek branży opakowań w 2024 roku? Komentarza udziela Grzegorz Łajca, Prezes Zarządu Grupy Akomex.

Z etykietą

E-commerce 2024: rewolucja trendów konsumenckich i nowe wyzwania w branży

W minionym, 2023 roku e-commerce stał się nie tylko sposobem dokonywania zakupów, ale również platformą innowacji, adaptacji i szybkiej reakcji na zmieniający się świat. W kontekście przyszłości e-handlu w 2024 roku widać szereg trendów. Personalizacja do granic możliwości staje się normą, rośnie też znaczenie ekologicznego podejścia do biznesu, co widoczne jest chociażby w popularności zielonej logistyki i opakowań zwrotnych. Dodatkowo, rozwój zakupów subskrypcyjnych oraz ewolucja preferowanych form odbioru paczek kształtują przyszłość branży, tworząc nowe standardy w handlu elektronicznym. Czy e-commerce w 2024 czeka rewolucja trendów konsumenckich i nowe wyzwania w branży? Komentarza udziela Agnieszka Haponik, marketing managerka w Packeta Poland.

Trendy, transformacje i robotyka na rynku przemysłowym

Robotyka staje się kluczowym elementem dla wielu branż przemysłowych. Które branże obecnie najintensywniej inwestują w robotykę, jak roboty zmieniają krajobraz produkcji przemysłowej i czy zmiany w motoryzacji, związane zwłaszcza z elektromobilnością, mają wpływ na liczbę działających instalacji robotycznych? Komentarza udziela Tomasz Haiduk, wykładowca w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej oraz Prezes Forum Automatyki i Robotyki Polskiej.

Magazyny w cieniu inflacji, zmian klimatycznych i wojny – podsumowanie 2023 r. I perspektywy na 2024 r.

Rok 2023 był czasem, w którym przedsiębiorcy musieli sprostać różnym trudnościom. W branży logistycznej największe wyzwanie stanowiły m.in. wysokie koszty energii i pracy. Rynek nieruchomości magazynowych musiał z kolei stawić czoła wzrostowi współczynnika pustostanów czy spadkowi podaży. Czy na horyzoncie widać jednak stabilizację? Komentarza udziela Kamil Nurek, Project Manager, Hines.

Czy friendshoring to nowy sposób myślenia o globalnej produkcji?

Obostrzenia wprowadzone na świecie po wybuchu pandemii zachwiały światowymi łańcuchami dostaw. Zamknięte fabryki, lockdown, ograniczenia w transporcie doprowadziły do ograniczonej podaży produktów wykorzystywanych w branżach farmaceutycznej, motoryzacyjnej i budowlanej. Wzrost cen był tego następstwem. Producenci zaczęli szukać rozwiązań, które pomogłyby uniknąć podobnych kryzysów w przyszłości. Strategie miały przede wszystkim ograniczyć ryzyka i zapewnić stabilizację i przewidywalność. Czy friendshoring to nowy sposób myślenia o globalnej produkcji? Komentarza udziela Przemysław Jankowski, Director, Industrial Agency, Knight Frank.

Subskrybuj to źródło RSS