Zaloguj się

WIEDZA

Dynamika rozwoju konstrukcji statków obsługujących platformy wiertnicze i wydobywcze

Rozwój sektora przemysłu wiertniczego i wydobywczego na morzu odbywa się z jednoczesnym rozwojem liczby i konstrukcji statków go obsługujących. Powstały firmy żeglugowe nastawione tylko na usługi offshorowe lub poszerzające działalność o tę część rynku. Działalność offshorowa wymaga posiadania jednostek spełniających określone wymagania np. jednostka pełnomorska o określonej klasie dynamicznego pozycjonowania i uciągu, o określonej nośności itd.

Charakterystyka podstawowych pojęć z zakresu epidemiologii

Epidemiologia - to dział medycyny, nauka badająca przyczyny, rozwój i szerzenie się chorób zakaźnych, a także innych chorób (np. nowotworów, choroby wieńcowej) występujących masowo w zbiorowiskach ludzkich; opracowuje też sposoby zapobiegania i zwalczania tych chorób.4 Jako nauka bada występowanie i uwarunkowania chorób, zaburzeń zdrowia i zjawisk zdrowotnych w określonych populacjach ludzkich oraz system działań wykorzystujących uzyskane informacje do zmniejszenia rozpoznanych problemów zdrowotnych w populacji. Osiąga ten cel poprzez badanie wpływu czynników środowiskowych na występowanie chorób w populacji lub wpływających na stan zdrowia ludności.5

Budowa gazociągu podmorskiego - wybrane problemy logistyczne

Wzrastające zapotrzebowanie na surowce energetyczne, zarówno na świecie, jak i w większości państw europejskich sprawia, iż większość państw podejmuje wysiłki dla maksymalizacji bezpieczeństwa energetycznego własnego państwa. Zintensyfikowało to działania prowadzące do rozbudowy infrastruktury połączeń rurociągowych między dostawcami a odbiorcami surowców energetycznych, w szczególności gazu ziemnego i ropy naftowej.

Dostosowanie działań konkurencyjnych armatorów do zmian koniunkturalnych na rynku żeglugowym

Utrzymująca się od kilku lat niekorzystna koniunktura na wielu cząstkowych rynkach frachtowych wymusza na armatorach podejmowanie działań dostosowawczych, które mają pomóc w uzyskiwaniu zadowalających wyników finansowych. Ich głównym celem jest najczęściej restrukturyzacja kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa. Ponadto zadaniem, które armatorzy powinni wyznaczać sobie w fazie stagnacji na rynku frachtowym jest odpowiednie przygotowanie się do kolejnych faz - ożywienia i rozkwitu. Interesujące wydaje się zatem spojrzenie na taktykę realizowaną przez wybranych armatorów przez pryzmat aktualnej sytuacji na rynku frachtowym.

Problem zaśmiecania środowiska morskiego

Program Środowiskowy Organizacji Narodów Zjednoczonych (UNEP) nie podaje dokładnych danych ilości śmieci w środowisku wodnym. Mimo wymogów odbioru przez porty odpadów ze statków narzuconych przez dyrektywę 2000/59/EC i inne przepisy regulujące miedzy zdającymi odpady to obserwuje się wciąż pływające w morzach śmieci, a szczególnie tworzywa sztuczne. Zainteresowanie Unii Europejskiej w rozwiązaniu problemu zaśmiecania środowiska morskiego przyczyniło się do zredagowania deklaracji, zwierającej listę określonych celów i działań przemysłu tworzyw sztucznych oraz do nawiązania współpracy w celu ograniczenia szkód w środowisku morskim ale to jeszcze nie przyniosło konkretnych działań. W pracy przedstawiono niektóre sposoby rozwiązania tego problemu.

Wyniki dotychczasowych badań nad planami awaryjnymi realizowanych w ramach projektu CHEMSEA - Amunicja chemiczna zatopiona w Morzu Bałtyckim - poszukiwania i ocena ryzyka

Na podstawie postanowień Porozumienia Poczdamskiego (podpisanego w sierpniu 1945 r.), które między innymi mówiło, że: „wszelka broń, amunicja i środki prowadzenia wojny oraz wszystkie obiekty wyspecjalizowane w jej produkcji będą oddane do dyspozycji państw alianckich lub zostaną zniszczone. Podjęte zostanę środki zapobiegawcze, aby nie dopuścić do produkcji wszelkich rodzajów samolotów, broni, amunicji oraz środków prowadzenia wojny” państwa koalicji antyhitlerowskiej przystąpiły do niszczenia nadmiaru zdobyczy wojennych, w tym również broni chemicznej. Przeprowadzona po wielu latach analiza udostępnionej dokumentacji, wykazała, że oficjalnie na dnie Morza Bałtyckiego zostało zdeponowane od 42 000 do 65 000 ton amunicji chemicznej wyprodukowanej w Niemczech do zakończenia II Wojny Światowej. Niepotwierdzone zeznania świadków świadczą, iż ilości te mogą być jednak znacznie większe.

Projekt - „Pętla Żuławska” elementem rozwoju infrastruktury logistyki małych portów żeglarskich Zatoki Gdańskiej

Turystyka wodna jest samodzielnym produktem turystycznym, który obejmuje swym zasięgiem trasy krótkie - lokalne i trasy długie - międzynarodowe, o charakterze rejsów: żeglarskich i motorowodnych, żeglugę pasażerską, rejsy barkami, spływy kajakowe itp. 1. Turystyka wodna jest jedną z form turystyki wypoczynkowej. 2. Turystyka morska dzieli się na właściwą oraz nadmorską i jest coraz częściej postrzegana jako ruch turystyczny, jaki odbywa się poprzez zastosowanie różnych środków transportu morskiego.

Koszty zewnętrzne zanieczyszczenia powietrza - polityka UE wobec transportu drogowego

Transport warunkuje funkcjonowanie i rozwój cywilizacyjny dzisiejszego świata. Jednak niezależnie od zalet transportu, z jego funkcjonowaniem wiąże się wiele niedogodności. W ujęciu ekonomicznym jedną z nich jest występowanie kosztów zewnętrznych, które można ogólnie określić jako szkody wyrządzane społeczeństwu lub poszczególnym obywatelom, za które nie płacą producenci ani bezpośredni użytkownicy transportu. Szacuje się, iż koszty zewnętrzne generowane przez transport w obszarze Unii Europejskiej sięgają nawet 5-7% jej PKB. Obecnie ze względu na swą specyfikę techniczną transport drogowy jest jednym z największych generatorów kosztów zewnętrznych transportu.

Funkcje gospodarcze żeglugi promowej na przykładzie linii promowych z portów Trójmiasta

Wstęp Żegluga promowa jest jednym z rodzajów żeglugi regularnej. Jej specyfiką jest jednoczesny przewóz pasażerów i ładunków tworzących jeden rynek. Morze Bałtyckie stanowi jeden z podstawowych akwenów funkcjonowania żeglugi promowej, która obsługuje pasażerów podróżujących w krótkich i średnich relacjach. Jest także, obok towarowej żeglugi roro, formą transportu ładunków tocznych między krajami położonymi w obrębie Regionu Morza Bałtyckiego. Działalność przewoźników promowych, wysokość przewozów kształtowana jest przez otoczeniem rynkowe. Ich wielkość determinowana jest również przez samych operatorów, którzy podejmują różnego rodzaju działania w celu zwiększenia ruchu pasażerskiego i towarowego. Żegluga promowa spełnia szereg funkcji, jak funkcje transportowe, handlowe, turystyczne, dochodotwórcze, miastotwórcze oraz regionotwórcze. Nadrzędne zadania wynikają z realizowanych przewozów, pozostałe są pochodną funkcji transportowych. Celem artykułu jest przedstawienie podmiotów obsługujących ruch promowy w Gdyni i Gdańsku oraz próba identyfikacji oddziaływania serwisów promowych na region.

Media społecznościowe w branży logistyczno-spedycyjnej na przykładzie Niemiec

Media społecznościowe dawniej i dziś Przypomnijmy, że media społecznościowe, a dokładniej serwisy społecznościowe, o których tu mowa, istnieją w oparciu o zgromadzoną wokół siebie społeczność. Pierwsze strony internetowe tego typu, których zadaniem było umożliwić utrzymanie kontaktu z byłymi kolegami i koleżankami z klasy czy rodziną i znajomymi powstały w Stanach Zjednoczonych już w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia. Użytkownik miał możliwość stworzenia własnego profilu, wysyłania wiadomości do ludzi ze swojej "listy znajomych" oraz wyszukiwania wśród pozostałych użytkowników ludzi o podobnych zainteresowaniach. Dziś do najważniejszych i najpopularniejszych serwisów społecznościowych należą Facebook, Twitter, Linkedin i Google +. W tabeli nr 1 zaprezentowano podstawowe dane dotyczące tych serwisów.
Subskrybuj to źródło RSS